AndroidHealthClinic

Petit homegym

Dimac

Cool Novice
Waardering
7
Lengte
2m05
Massa
109kg
Hallo!

Ik ben op zoek naar wat materiaal om thuis te trainen, maar dan alleen de basis.
Mijn goal is: algemene fitheid en strength. Ik ga niet beginnen aan voeding en sportschool ivm budget (en locatie). :( Dat komt later wel weer hopelijk.

Mijn budget is daarom ook nogal klein: 100-150 euro. Arm studentje..

Wat is dan het verstandigst om te kopen? Toch wel een bankje met wat halters? Waarmee haal ik de basis wel?
Of is het verstandiger om een optrekstang en kettlebells oid te kopen?
De ruimte is ook beperkt, laten we zeggen 5 vierkante meter. Dus als het opbergbaar is, zoals een halterbankje, is het heel erg fijn :) Hoogte is geen probleem, kamer is 3m hoog.

Wat is het verstandigst om te halen?
Alvast hartstikke bedankt!
Als ik informatie mis oid, laat het me dan alsjeblieft weten :)

1. een barbell met genoeg gewicht

als je nog geld over hebt:
2. verstelbare dumbells
3. een bankje

Hallo!

Ik ben op zoek naar wat materiaal om thuis te trainen, maar dan alleen de basis.
Mijn goal is: algemene fitheid en strength. Ik ga niet beginnen aan voeding en sportschool ivm budget (en locatie). :( Dat komt later wel weer hopelijk.

Wat is dan het verstandigst om te kopen? Toch wel een bankje met wat halters? Waarmee haal ik de basis wel?
De ruimte is ook beperkt, laten we zeggen 5 vierkante meter. Dus als het opbergbaar is, zoals een halterbankje, is het heel erg fijn :) Hoogte is geen probleem, kamer is 3m hoog.

Met zo'n beperkt budget zou ik voor een goedkope 2dehands barbell kopen en 80 kilo aan gewichten.
En daar kan je dan mee

deadliften: dit alleen al versterkt je hele lijf
barbell curl;
Overhead press
floor pressses
skull crushes
clean
clean &jerk
Squatten met het gewicht dat je op je traps krijgt zonder een rack.
bent over row
good mornings
shrugs
.
.
.

All you need for basics.
Doe dit een half jaar terwijl je goed eet, en je zal al een extreem verschil merken. Ondertussen spaar je voor een halfrack van 245 euro bij helisport en een flat bench van 80 euro.

100-150 euro?
uhm, daar kun je zeker wel 1 springtouw van kopen.

Je kunt natuurlijk een setje dumbells kopen, maar het is zonde als je ze aanschaft en ze na 1 maand gebruiken ergens in een hoek gooit en nooit meer gebruikt (wat bij 9 op de 10 mensen gebeurt die thuis wil trainen van een klein budget)

100-150 euro?
uhm, daar kun je zeker wel 1 springtouw van kopen.

Je kunt natuurlijk een setje dumbells kopen, maar het is zonde als je ze aanschaft en ze na 1 maand gebruiken ergens in een hoek gooit en nooit meer gebruikt (wat bij 9 op de 10 mensen gebeurt die thuis wil trainen van een klein budget)

Dit, 150 euro kan je niet veel mee. Kan je beter gewoon wat spul kopen om bodyweight oefeningen mee te doen en wat sprint werk voor de legs. Op wil uiteindelijk fit zijn. Kan daar prima mee.

Zou ook tweedehands barbell met zoveel mogelijk gewicht kopen.

Hallo!

Pas maar op dat je niet dood neer valt, volgens mij eet ieder mens toch?

Dit, 150 euro kan je niet veel mee. Kan je beter gewoon wat spul kopen om bodyweight oefeningen mee te doen en wat sprint werk voor de legs. Op wil uiteindelijk fit zijn. Kan daar prima mee.

Toch wel.

Zoals ik reeds zei, 2dehands barbell en zo veel mogelijk schijven voor zijn budget. 80 kilo a 100 kilo en een goedkope barbell, moet zeker lukken voor 150 euro;
En daar kan je alles mee wat je nodig hebt om krachtig te worden en er krachtig uit te zien.

probleem is dalleen dat de beste man big as phuck is en dus snel klaar is met 80kg

hang cleans? bent over row? ja man

hang cleans? bent over row? ja man

De kerel is 17 jaar. Veel ervaring met krachttraining zal hij nog niet hebben, en dit vermoeden lijkt me te zijn bevestigd door de vraag zelf die hij stelt;
Ja hij weegt 98 kilo maar dat wil op zich niet veel zeggen, want hij is ook groot.
ik zie er hier niet te veel bent over rows doen met 100 kilo hoor. En al zeker geen hang cleans noch overhead press, noch skull crushers noch barbell rows,noch standing barbell curls, noch front barbell raises,...

Tegenwoordig train je al voor 9,95 per maand bij een sportschool ;)

Met zo'n beperkt budget zou ik voor een goedkope 2dehands barbell kopen en 80 kilo aan gewichten.
En daar kan je dan mee

deadliften: dit alleen al versterkt je hele lijf
barbell curl;
Overhead press
floor pressses
skull crushes
clean
clean &jerk
Squatten met het gewicht dat je op je traps krijgt zonder een rack.
bent over row
good mornings
shrugs
.
.
.

All you need for basics.
Doe dit een half jaar terwijl je goed eet, en je zal al een extreem verschil merken. Ondertussen spaar je voor een halfrack van 245 euro bij helisport en een flat bench van 80 euro.

Dit vind ik goede raad. Alleen ipv de bench meer schijven bijkopen. Daarna bench.

• Topic Starter Topic Starter
Hartstikke bedankt!

Ik ga op zoek naar een tweedehands barbell dus :)

Heel fijn dat er op 25km radius op marktplaats niks te vinden is.. word dus niet heel makkelijk.
Hoe vind ik deze schijven? Hebben deze nog een speciale naam? Zijn die 30mm of iets?

Thanks!

---------- Toegevoegd om 19:11 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 18:52 ----------

Tegenwoordig train je al voor 9,95 per maand bij een sportschool ;)

Ja, dit is dus een lokaal probleempje.
Dichtsbijzijnde (8km fietsen) is 39,99 per maand. Dit vond ik nogal duur, dus verder gezocht.
De volgende (11km) is 35 per maand.

Als ik naar zo'n goedkopere wil dan moet ik een minimaal een halfuur met de bus, dus dan moet ik ook elke keer de bus dokken.

Ik ga over een half jaar op kamers, en dan ga ik uiteraard serieuzer bezig zijn, maar nu heb ik daar weinig mogelijkheid toe. Daarom wil ik dit als starter, en als ik het leuk vind en volhoud dan ga ik er als ik op kamers ga mee verder. Maar ik vind het leuk om nu dit alvast te proberen, want heb er nu de motivatie voor.

Ben trouwens niet te lui om te werken, heb nu zelfs twee baantjes. Maar heb een vakantie geboekt met vrienden, nog een met een andere vriendengroep, en eentje met vriendin. Dus daar moet ik redelijk veel voor sparen, dus budget kan wel iets uitwijken maar niet veel. (Ik had er niet bar over nagedacht hoeveel die vakanties zouden kosten, maargoed. Nu al geboekt.)

Dit moet dus dienen om een half jaar vooruit te kunnen, dan is mijn budget hopelijk ook wat ruimer dus dan is het niet nodig om bij dit gewicht te blijven.
Maar lijkt me niet dat ik met 80-100kg binnen een halfjaar klaar ben toch?

Laatst bewerkt:
ik zoek altijd (met zoek in titel en beschrijving aan) op: olympische / gewichten. In de rubriek sport en fitness.

• Topic Starter Topic Starter
ik zoek altijd (met zoek in titel en beschrijving aan) op: olympische / gewichten. In de rubriek sport en fitness.

Bedankt :)

Wat ik heb gevonden:

http://www.marktplaats.nl/a/sport-e...285449651fa109c354bbabe740c1b&previousPage=lr
Is alles wat ik nodig heb, plus dumbbells, maar ziet er wel uit als beroerde kwaliteit.

http://www.marktplaats.nl/a/sport-e...285449651fa109c354bbabe740c1b&previousPage=lr
Deze leek me prima, dan heb ik er zelfs een bank bij. Dan kan ik meer gewichten bijkopen als ik wat af kan dingen.

En als laatste deze:
http://www.marktplaats.nl/a/sport-e...da871b0d84f75c3056cc6db858f31&previousPage=lr
Maar dit ziet er nogal onstabiel uit op een of andere manier.

Zoek ik in de goede richting? Wat zouden jullie aanraden?
Zijn allemaal redelijk in de buurt, dat zou ik snel op kunnen halen.

Alvast bedankt!

ik zou voor die laatste gaan + extra gewichten,

Ik vind het er allemaal ruk uitzien, na een half jaar ben je dood ongelukkig daarmee. Sowieso voor dat geld kan je niks. Just my 50 cents.

Terug
Naar boven