MuscleMeat

Petit homegym

Ik vind het er allemaal ruk uitzien, na een half jaar ben je dood ongelukkig daarmee. Sowieso voor dat geld kan je niks. Just my 50 cents.

het grote probleem is, de combi beginner + slechte equip...

iemand die ervaring heeft en lang traint kan met alleen een barbell, gewicht en maybe dumbells al veel doen, daarnaast kun je je bodyweight gebruiken en ga desnoods het bos in of whatever, be creative... maar voor een beginner werkt dit minder, die kent en kan de oefeningen niet tot amper, laat staan dat hij er creatieve variaties op kan verzinnen

het grote probleem is, de combi beginner + slechte equip...

iemand die ervaring heeft en lang traint kan met alleen een barbell, gewicht en maybe dumbells al veel doen, daarnaast kun je je bodyweight gebruiken en ga desnoods het bos in of whatever, be creative... maar voor een beginner werkt dit minder, die kent en kan de oefeningen niet tot amper, laat staan dat hij er creatieve variaties op kan verzinnen

Daarom zou ik het ook lekker bij bodyweight houden, vervolgens naarmate je beter wordt creatiever in je oefeningen worden. Een vriend van me (arme student) doet dit ook en hij boekt toch leuke vooruitgang. Van 150 euro kan je een hoop leuke dingen zelf maken.

mwoah, imo is een barbell toch wel de basis... core en presses gaat nog wel enigsinds met bw maar legs en pull power gaat veel te weinig... ik ken ze ook wel, van die wanabe haniballetjes en geen enkele van die drieheuk heeft enigsinds legs

---------- Toegevoegd om 18:07 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 18:05 ----------

http://www.youtube.com/watch?v=E6IlP_roL2s

hier een oud filmpje van mij, de squats waren uiteraard in een gym, maar alle andere lifts waren thuis met alleen een bench en barbell

mwoah, imo is een barbell toch wel de basis... core en presses gaat nog wel enigsinds met bw maar legs en pull power gaat veel te weinig... ik ken ze ook wel, van die wanabe haniballetjes en geen enkele van die drieheuk heeft enigsinds legs

Sprintjes, skater squats, lunges etc kan je toch wel wat mee. Met een k*t stangetje en geen rek gaat op ook geen dikke benen krijgen. Verder moet op dan direct technisch vrij lastige oefeningen doen wat ook niks is als beginner. Maar ieder zijn mening natuurlijk, op moet het zelf weten uiteindelijk.

• Topic Starter Topic Starter
Ik twijfel wel nu.

Mijn basiskennis van liften is inderdaad niet geweldig, dus ik wil ook wel goede equipment om goed van start te gaan.

Helpt het als ik mijn budget naar 200 ophoog?

Ik weet niet waar je op kot gaat, maar ik neem aan dat dat in een stad is waar wel een goede, betaalbare gym is? Ben je dan van plan je spullen te verkopen en naar die gym te gaan?

Indien twee keer ja, volg roeierd zijn advies en hou je geld voor gym abo.

Indien twee keer nee en je neemt die spullen me op je kot, dan naar Yasmine luisteren.

Sprintjes, skater squats, lunges etc kan je toch wel wat mee. Met een k*t stangetje en geen rek gaat op ook geen dikke benen krijgen. Verder moet op dan direct technisch vrij lastige oefeningen doen wat ook niks is als beginner. Maar ieder zijn mening natuurlijk, op moet het zelf weten uiteindelijk.

Klopt. Zonder ervaring thuis starten met deadlift en squat en overhead press is zeer moeilijk, zeker als hij niemand kent die hem kan helpen.

ECHTER... in de gym ga je ook niet noodzakelijk goede en correcte raad krijgen. Iedereen hier vloekt zich dood over het advies die je in een gym krijgt van een bende idioten.

Ik train altijd thuis en ik mijn squat was gewoon verschrikkelijk. Ik heb hier dan mijn filmpjes gepost en kreeg heel veel advies. Na dit advies wat geoefend, en terug wat filmpjes gepost, en nu is de form vrij goed, en het gewicht zit nu op 5 x 115. En de dikke poten komen geleidelijkaan;

NEt zoals mijn deadlift. Daar is nog veel werk aan maar kreeg veel advies van onder andere mr. chick, en die is nu al heel wat beter. Al is die volgens sommigen nog steeds heeel lelijk. Maar goed.

Dus ik zou het volgende aanraden aan de topicstarter:
- heb je geen goedkope gym in de buurt, en heb je voldoende discipline om thuis te trainen. koop dan schijven en een barbell. De techniek kan je bijschaven door hier filmpjes te posten.
- heb je wel een goedkope gym, en denk je voldoende vaak de tijd te hebben om te gaan, ga dan naar daar en ontwikkel daar de gewoonte om te trainen. Leer de "regels en de cultuur" van de sport, en train drie keer per week. Ook daar kan je jezelf filmen en dan hier posten om raad te vragen.

Conclusie: op zich kan je dus geen foute beslissing nemen. Doe wat jij denkt dat je het best zal volhouden.

Ik heb dit voor 175 gekocht. Het is dus wel degelijk mogelijk om iets redelijks te vinden als je de zoekertjes goed in de gaten houdt.

105_0515.jpg

Laatst bewerkt:
Terug
Naar boven