XXL Nutrition

pijn aan de onderarmen

VWlander

Novice
Waardering
0
yo,

ik zit met een probleem;
ik heb nu sinds een week of 2 weer serieus last van men onderarmen;
Het is gekomen sinds ik de dumbbellcurl (met rechte bar)gedaan heb.ALs ik de bar los laat heb ik echt enorme steken.
Als ik daarvoor de oefening deed met de krul bar had ik nooit geen last.het loopt van men pols tot aan men elleboog.ik denk dat het een peesontsteking is maar weet het natuurlijk niet zeker.
wie weet er meer over?
grtz!

ik heb dit ook. hoeft nog geen pees ontsteking te zijn, kan gewoon overbelast zijn.

bij mij speelt het vooral op met oefeningen met rechte stangen (curls, skullcrusher, etc), ik gebruik liever de EZ-bar of nog beter dumbbells.

edit: ik heb er al jaren last van!

• Topic Starter Topic Starter
ik heb dit ook. hoeft nog geen pees ontsteking te zijn, kan gewoon overbelast zijn.

bij mij speelt het vooral op met oefeningen met rechte stangen (curls, skullcrusher, etc), ik gebruik liever de EZ-bar of nog beter dumbbells.

edit: ik heb er al jaren last van!

ja idd.
Met de EZ bar of dumbbells heb ik geen last.ja nu wel natuurlijk omdat het verschrikkelijk steekt maar anders nooit.
Hoe komt het dan met de rechte bar wel?
grtz

Met de rechte halter staan je onderarmen in volledige supinatie. Mits je dat al haalt. Logischer wijs heb je dan wat sneller last.
Ik haal zelf rechts niet genoeg supinatie om zware curls te doen.. Maar eigenlijk boeit dat ook niet echt, er zijn alternatieven genoeg.

correct, ik haal dus van nature niet een volledige suppinatie. als ik het toch probeer wordt er te hard getrokken aan mn pezen wat in die pijnlijke steken resulteert. opmerkelijk genoeg komt de meeste pijn pas als je de load van je pezen haalt (bv gewicht neer legt)

• Topic Starter Topic Starter
correct, ik haal dus van nature niet een volledige suppinatie. als ik het toch probeer wordt er te hard getrokken aan mn pezen wat in die pijnlijke steken resulteert. opmerkelijk genoeg komt de meeste pijn pas als je de load van je pezen haalt (bv gewicht neer legt)

Ja dat klopt.
ik heb verschrikkelijk veel last als ik de bar neer leg want tijdens de sets valt het ng een beetje mee.
en wat nu onstekingsremmers ofz?
icon8.gif

grtz

het is wsch niet eens ontstoken, maar gewoon overbelast. ik denk niet dat je er veel aan kan doen behalve rustig door trainen en je oefeningen aanpassen....

misschien een maandje niet direct je armen trainen maar alleen indirect (dmv borst/rug) zodat er wat herstel kan plaatsvinden.

ik weet dat het zuigt :D succes!

Dit komt omdat je te hard knijpt op de baar, gewoon blijven doortrainen maar iets lichter gewicht en zeker niet meer knijpen

Terug
Naar boven