XXL Nutrition

Pijn aan mijn pols

Groentje1993

Novice
Waardering
0
Lengte
1m77
Massa
66kg
Hallo,

De laatste tijd moet ik steeds vaker de training stoppen vanwege pijn aan mijn pols (vooral bij het buigen van mijn pols). Dit probleem doet zich voor bij bijna alle oefeningen met dumbbells.
Herkent iemand dit probleem en/of heeft iemand hier een oplossing voor?

trainen met een EZ-stang verlicht de pijn in de polsen, misschien is dat al een kleine verbetering?

Ja herken het. Pols heel sterk naar binnen draaien kan het probleem oplossen, is sws beter voor je gewrichten + je traint je onderarmen nog wat extra.

Je moet je polsen op slot zetten en niet achter,voor,zijwaarts hangen laten....
En bij bepaalde oef op machines niet zover door trekken dat je op het eind je pols net even buigt wat ik vaak zie vooral bij te zware gew....
Daardoor voorkom je blessures aan je polsen

Polsbandage + wrist curls (om de polsen sterker te maken) en je bent er snel weer vanaf, ga iig niet de boel lopen forceren, want je kunt er heel lang last van houden.

Heb hier ook last van gehad, met bicep curls liet ik dan me pols te ver naar achter leunen. Nu richt ik me pols naar me toe en heb er geen last meer van.

polsbandjes kopen die ondersteunen je polsen , en vervolgens onderarmen goed trainen .. meer kan je niet doen :D. Ook de positie van je polsen doet veel.

Dit heb ik nu ook, zeer vervelend soms

Leer de goede grip gebruiken. Hook grip bij pulls, palm grip bij presses.

Ga niet zoals iedereen direct te zwaar je biceps trainen anders heb je der sowieso van. Je arm heeft meer spieren dan dat, train die evenveel.

EZ-curl bar verlicht niet echt de pijn op curls. Je moet bij curls de neiging hebben om met de buitenkant van je hand (stuk onder de pink) ook te duwen. De meeste curlen met gehoekte polsen en zetten enkel kracht op via het stuk tussen de wijsvinger en duim.

Zo een EZ curl bar zorgt ervoor dat je automatisch wat druk zet op je palm onder je pink. Maar je bent beter af dit bewust te doen met een gewone bar.

Probeer je polsen recht te houden in lijn met je onderarm, dus niet dat ze zeg maar naar achteren "geklapt" zijn tijdens oefeningen.

Terug
Naar boven