XXL Nutrition

pijn in pols tijdens backsquat

SjaakadeliC

Ripped Bodybuilder
Waardering
245
Lengte
1m81
Massa
115kg
Vetpercentage
22%
Tijdens het backsquatten vandaag kreeg ik last van mijn rechterpols. Dit heb ik wel eens vaker tijdens het squatten. FYI de armen positioneren zich net iets breder dan schouderbreedte. Het lijkt alsof het volledige gewicht op de pols gaat rusten. Alleen aan mijn linkerpols merk ik niets, maar wel de rechterpols.

Wat raden jullie aan?
- Een bredere grip
- frontsquat
- polsbandjes
- iets anders?

• Topic Starter Topic Starter
Blijkt maar weer dat niemand in de subfora's komt. :)

Nu reageer ik zeker niet meer ;)

Ligt de stang wel goed in evenwicht en stevig op de goede plaats op je rug?

Probeer eens een bredere grip.

Squat je low bar? Ik heb dit ook als ik niet ff wat stretches doe voordat ik ga squatten namelijk, dan drukt de bar mn hele pols naar achter.

Ik doe altijd wat shoulder dislocations en wat stretch oefeningen voor de (boven)borst voor ik ga squatten, na mn opwarmsetjes heb ik dan meestal geen last meer.

Wat ook helpt is je duimen niet om de bar doen, en je grip mag idd een stuk breder.

• Topic Starter Topic Starter
Nu reageer ik zeker niet meer ;)

Ligt de stang wel goed in evenwicht en stevig op de goede plaats op je rug?

Ik zorg altijd dat ik precies in het midden van de bar sta, dus daar ligt het niet aan. Ook ligt deze op de goede plaats op de rug(doe low bar) en zorg altijd dat m'n torso goed 'aangespannen' is.

Probeer eens een bredere grip.

Dat ga ik sowieso eens doen, beetje variëren met grips.

Squat je low bar? Ik heb dit ook als ik niet ff wat stretches doe voordat ik ga squatten namelijk, dan drukt de bar mn hele pols naar achter.

Ik doe altijd wat shoulder dislocations en wat stretch oefeningen voor de (boven)borst voor ik ga squatten, na mn opwarmsetjes heb ik dan meestal geen last meer.

Wat ook helpt is je duimen niet om de bar doen, en je grip mag idd een stuk breder.

Ik squat inderdaad low bar. high bar werkt voor mij niet echt, voelt een beetje onnatuurlijk. Stretches doe ik niet maar doe wel de duim om de bar heen. Ik heb sowieso niet echt flexibele polsen(ook problemen met rechte stang tijdens curlen, moet zowat altijd een ez-bar gebruiken). Maar zonder duim om de bar voelt een stuk prettiger.

Terug
Naar boven