XXL Nutrition

Pijn na injectie

TongPo

Ripped Bodybuilder
Elite Member
Waardering
5
Even een algemeen vraagje.

Ik weet dat het injecteren van bijv sust pijnlijker is dan test enth, maar wat is hier nou de oorzaak van?

Ik vraag dit naar aanleiding van een paar inentingen die ik vanmiddag heb laten zetten waaronder een DTP en een Hep A. Van de Hep A voel je dus helemaal niks terwijl ik van de DTP spierpijn in m'n linker schouder heb gekregen.

Niet dat het erg is ofzo, maar ik vroeg het me gewoon af.

Ik denk vanwege wat erin zit. Maar dit is slechts speculatie.

TongPo zei:
Ik weet dat het injecteren van bijv sust pijnlijker is dan test enth, maar wat is hier nou de oorzaak van?

Had ff een paar wkn met deze thead gewacht, ik begin na volgende week met sust als kickstart en das dus 1e keer. :D

Pfff...gewoon spuit even onder hete kraan houen man voel je nerges wat van ookal zit er prop in.

Ik ben gelukkig niet kleinzerig. Heb vorig jr deca gespoten met n 1 ml spuitje, dat was pas verrot prikken als je n 2 ml vial hebt. :( :D

• Topic Starter Topic Starter
Atomic zei:
Ik denk vanwege wat erin zit. Maar dit is slechts speculatie.

Dat lijkt me ook ja, maar waarom is de ene stof pijnlijker dan de ander? Heeft dat met de structuur te maken ???

dikte van de vloeistof (hoe dikker hoe pijnlijker)
temperatuur van de vloeistof (hoe kouder hoe pijnlijker)
snelheid van injecteren,
bekwaamheid van degene die de injectie zet

• Topic Starter Topic Starter
-QT- zei:
dikte van de vloeistof (hoe dikker hoe pijnlijker)
temperatuur van de vloeistof (hoe kouder hoe pijnlijker)
snelheid van injecteren,
bekwaamheid van degene die de injectie zet

Voor zover ik weet waren de laatste 3 factoren bij beide injecties constant, dus dan zal het waarschijnlijk met de dikte van de betreffende vloeistoffen te maken gehad hebben.

Thanks mate

Pijn bij het spuiten

Pijn heeft te maken met de wijze van spuiten en de samenstelling v/d vloeistof.

Hoe meer de vloeistof lijkt op water, des te makkelijker wordt het in de spier/ huid opgenomen.

Olie achtige vloeistoffen zijn dikker en veroorzaken meer pijn.
Met name deze laatste dien je dan ook rustig te spuiten.

Heb je verkeerd gespoten dan spuit je een infiltraat, met als gevolg misschien een blauwe plek.

Dus kies altijd de juiste spuit,

Controleer de hoeveelheid (2x rekenen ter controle),

Haal eventuele luchtbellen uit de spuit = na injecteren stamper ophalen om te kijken of je in een bloedvat zit, zo ja op een andere plek opnieuw injecteren (niet 2x de inhoud )

Juiste wijze van injecteren kiezen,

subcutaan = in de huid
intramusculair = in de spier
intraveneus = in de ader

Bil = altijd spuiten in de bovenste buitenste kwadraat, dit i.v.m zenuwbanen in de bil

| X
----
|

Succes
Een ex broeder

Denk dat er meer Benzyl Alcohol (BA) in zit.

Terug
Naar boven