MuscleMeat

pijn onderarm

spike2312

Cool Novice
Waardering
0
he ik heb sins een 2tal weken pijn in mijn linker onderarm maar omdat het alleen pijn doet als ik biceps train hoop ik wel dat het na een tijdje zal verdwijnen. nog iemand die hier last van heeft als ik biceps train is het een constante pijn tot een paar uur na de training dan is het weer gedaan.

Zit je veel achter een bureau? Ik door mijn opleiding wel op het moment, bij mij is de pijn in mijn onderarm ook al een aantal weken terug, heb er een poosje mee doorgetraind maar dat werkt alleen maar averechts. Het enige dat helpt is rust (in weze) maar ik heb nu na 3 weken wel weer genoeg van mijn rust..... Maar je komt er echt lastig vanaf, sterkte ermee!

• Topic Starter Topic Starter
ik zit ni echt veel achter de bureau, wa wil da zeggen paar weken geen biceps trainen.

yep komt meestal van een en de zelfde beweging/houding met werken.ik heb het af en toe ook.zit niks anders op dan beetje rustiger aan doen.

Toen ik pas begon met trainen heb ik daar ook last van gehad, eerst natuurlijk rustig doorgetraind :X en later weken niets kunnen doen omdat ik geen dumbbell oid meer vast kon houden...
laat je arm dus even goed rusten is mijn advies, blijkbaar heb je 'm een keer flink overbelast en voel je dat nu elke keer weer als je 'm belast.

misschien je aanhechting.. ligt eraan waar de pijn zit... met minigewichtjes hoge rep sets doen, niet tot failure. en 3 x per dag 20 minuten koelen met ijs.
verder wel bewegen (wel koffie inschenken bv) maar niet zwaar belasten (geen zware boodschappen tillen)

had het alleen als ik dat met een rechte stang deej... maar nu gelukkig niet meer

he ik heb sins een 2tal weken pijn in mijn linker onderarm maar omdat het alleen pijn doet als ik biceps train hoop ik wel dat het na een tijdje zal verdwijnen. nog iemand die hier last van heeft als ik biceps train is het een constante pijn tot een paar uur na de training dan is het weer gedaan.

Ik heb exact hetzeflde. pijn in mijn onderarm bij vooral biceps oefeningen. en dan met name met een barb. stang.
Zelf heb ik hier al maanden last van. Ik heb wel eens een week rust gehad maar dat hielp niet.

Ik zit wel 8 uur per dag achter een computer dus dit zal er mee te maken hebben.

Ik heb ook wel is wat last van die onderarm. Doe ook nooit barbell curls voelt nooit lekker aan bij de polsen/onderarmen. Bij mili press wil ik ook nog wel is last hebben van de onderarm.

heb er zelf ook lang last van gehad, werd er hopeloos van. Tot een prof bodybuilder mij 2 tips gaf.

- gebruik een curl baar ipv een rechte baar of dumbbells
- niet pitsen op de baar (proberen u handen een beetje open te laten)

ja gaat het in het begin nog voelen maar het trekt stilletjes aan weg (als je deze twee tips toepast..)

good luck

Had ik zelf ook last van, duurde paar maanden inderdaad, had toen gewoon regelmatig Toco Tholin Balsem erop gesmeerd, lekker koelend en ontspant de spier een beetje. Was er denk ik op tijd bij, want ik kon gewoon mn biceps trainen, weliswaar niet met een ez bar of barbell maar kon nog wel met 1hand dumbbell curlen. Had tussendoor ook een weekje rust genomen en dat werkte goed. Sterkte hé!

ik heb hetzelfde probleem ook al anderhalf jaar lang,

je moet doen wat ''ACERZZ'' zegt dat helpt echt! en je kan strek oefeningen doen voor je polsen moet je even googlen,dat helpt ook enorm! en let erop dat je met alle oefeningen je polsen recht houd!

en dan gewoon een stapje lager gaan en het weer rustig opbouwen.

Waar heb je precies pijn in de flexoren (handpalmkant) of extensoren (handrugzijde)

Er kunnen vele redenen zijn.
- Spier is te kort.
- Spier overbelast.
- Spier is hypertoon ( constant in spanning).

In de onderarm zitten vele spieren die zorgen voor het bewegen van je (phalanx)vingers.

Tijdens het trainen van je biceps werken deze spieren van het onderarm samen met het bovenarm (biceps Brachii, brachialis).

Dit is omdat sommige onderarmspieren biarticulair zijn (twee assig b.v. flexi/extensie vingers en flexi/extensie ellenboog).
Dit zij dus twee gegevens waar je rekening mee moet houden tijdens het trainen van je biceps.

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Wat kan je dan doen, om de pijn te inhibberen(verminderen):

Voor aanvang training:
- Goed je onderarm opwarmen. heel licht gewicht 15 hh zonder dat je spier belast wordt.
- Onderarm rekken en los schudden

Tijdens de training:
- Zorg ervoor dat je niet knijpt in de stang, probeer je onderarmen zoveell als mogelijk te ontspannen.
- Wat helpt om bij de boven genoemde uitvoering; d.m.v. je duimen niet om de stang heen te laten buigen, maar om ze net als de rest van je vingers hem achter de stang te houden. (een kommetje).

Mocht je toch nog last houden ga dan naar de fysiotherapeut.
Zij kunnen je altijd helpen.

Gr guru

• Topic Starter Topic Starter
dank u voor deze reactie ik ga dit zeker proberen.

Heb sinds kort ook last van mijn onderarm dus neem ik even een klein weekje rust. Vaak is het probleem dan over. Als je maar niet te lang doortraint met een blessure.

ik heb ook die pijn gehad een jaar geleden tijdens dumbbell curls.
daarna begonnen met barbell curl, geen pijn.
nu begonnen met preacher curls, de pijn is teruggekeerd.

heb er enkel de dag erna nog last van.

Bij mij is het nu bijna weg, het is een overbelasting van biceps trainen, kan helaas niet te zwaar, moet je voor uitkijken.

Mijn spier was volgens mij hypertoon, heb er 3 weken over gedaan om te herstellen, heb er veel te lang mee doorgetraind.

ik heb ookal een tijdje last, heb een tijdje geleden echt hefige pijn gehad en kon niks meer met die arm, tijdje niet getraint en was redelijk over maar ben nu weer lekker aan het trainen en begin weer last te krijgen, voelt klote door mijn hele arm, beetje tennisarm gevoel maar voel echt dat het uit mijn onderarm komt.

bij borst, schouders triceps trainen is er niks aan de hand maar zodra ik rug en biceps heb gedaan is het gelijjk mis, weet niet wat ik er mee moet, echt klote...

Ik had ook irritatie in de onderarmen.
Ben toen begonnen biceps curls met pronated grip (handpalmen naar beneden )uit te voeren met behulp van een EZ-curlbar.
Pijn was weg na paar trainingen.
Geen te zware gewichten gebruiken en je concentreren op een goede grip.

Terug
Naar boven