Hier nog een.
Ik word bijna direct afgestraft met een geïrriteerd botvlies wat uitbreidt naar een geïrriteerde pees. Het lijkt naar mijn idee op jouw probleem.
Ik wilde de stap maken van 16 kg (3*10) naar 18 kg, maar deze stap was te hoog gegrepen, omdat ik de 16kg nog niet helemaal onder de knie had. Hierbij kwam ook kijken dat ik soms trainde na een avondje drinken (met een kater dus). Doe ik nooit meer!
Het gevoel wat onstond, bij training, was erg zeurderig, net niet tegen erge pijn aan, maar het nam al mijn kracht weg en aan het einde van de training deed het ook pijn. Het leek er ook op alsof mijn onderste bot in mijn onderarm doorboog bij training als het geïrriteerd was, dit zal wel mijn verbeelding zijn geweest, maar het midden van het bot was verreweg het gevoeligst.
Wat ik er tegen heb gedaan: Ervoor zorgen dat ik geen 'overbodige' afvalstoffen in mijn lichaam heb; in eerste instantie dus niet meer drinken en niet meer slecht eten. Daarnaast genoeg water drinken, fruit eten en salades en de voeding die je normaal gesproken neemt (mits dat gezond is uiteraard).
Daarnaast heb ik denk ik 1.5 a 2 weken rust gehouden (is wel ff k*t als je in je ritme zit) en teruggegaan naar een gewicht dat mij aan het eind van de training geen pijn meer bezorgde (12 a 14kg).
Ik ben bovendien mijn oefening bewuster gaan uitvoeren, om het zo beheersd te houden. In mijn geval een vrij langzame repetitie. Dus langzaam opheffen, langaam terug laten komen, even wachten en opnieuw. Op deze manier wordt de druk op mijn onderarm geminimaliseerd. Denk maar aan een golfclub die ombuigt als je je slag te snel inzet (misschien een beetje vaag voorbeeld).
Ook wat guru zegt, niet knijpen in de stang: een bekend probleem van motocrossers die te hard knijpen in het stuur en peesontstekingen krijgen. waarschijnlijk wordt dit vermeden bij een beheersde en 'ontspannen' oefening.
Hopelijk heb je er wat aan, het heeft mij in ieder geval goed geholpen