MuscleMeat

pijn richting onderrug

Sergeant

Advanced Bodybuilder
Waardering
60
Lengte
1m76
Massa
86kg
Vetpercentage
14%
Heb afgelopen donderdag 8ste inject test e gezet met 0,8*40 in linkerglutegeen problemen gehad en tot zondag ook geen pijn.
Alleen vanaf maandag doet het pijn aan de linkerkant van mijn onderrug en loopt naar mijn wervels toe, het voelt ook beetjr hard aan en net als een blauwe plek. Buitenaf is niks te zien en heb geen onstekingsverschijnselen en werk altijd super steriel.

Ik vind het gewoon gek dat ik er eerst paar dagen geen last van heb en dan komt er in mn onderrug iets op wat eigenlijk alleen maar erger word.

Wat kan dit in godsnaam zijn, iig geen backpump

Spit waarschijnlijk,
of een verkrampte dorsale rugspier..

zal niks met je inject te maken hebben.
sterkte man.

• Topic Starter Topic Starter
Spit waarschijnlijk,
of een verkrampte dorsale rugspier..

zal niks met je inject te maken hebben.
sterkte man.
Zou dat kunnen komen door houding bij bor en db rows of verkeerd tillen?

Het zit echt helemaal onderin in mijn rug, net boven mijn kont net op het gebied kont-> rug

Laatst bewerkt:
Klinkt als overbelasting of verkeerd belasten van je onderrug.
Let op je zithouding en je lichaamshouding wanneer je oefeningen doet.
Als je op een bank zit die erg doorzakt, kan je beter een stoel pakken waardoor je een betere zithouding hebt.
Een opgerolde handdoek die je tegen je onderrug legt als je gaat zitten dan kan dit ook erg snel prettige verlichting geven en het herstel bevorderen.

Op internet kan je ook wel oefeningen vinden voor de mobiliteit van je onderrug, later kan je ook wat meer oefeningen doen om je onderrug te versterken.

Even voorzichtig aandoen tijdens trainen, even wat minder gewicht, zeker bij bepaalde oefeningen waarmee je erg je onderrug belast, beter even iets te weinig gewicht en wat minder zwaar trainen, dan te zwaar trainen, dat zit je herstel alleen maar in de weg en duurt het langer.

Klinkt allemaal logisch inderdaad, maar ik vind het vreemd dat het alleen aan de kant is waar ik hrb geinjecteerd.

AL zou het een ontsteking, oid zijn.. zou dat de eerste paar dagen al naar voren zijn gekomen. niet na een paar dagen pas.

misschien een rare houding aangenomen met lopen door de inject in je glute? heb ik mezelf wel eens op betrapt namelijk.

ik denk dat je er niet zo druk om moet maken, zoals utrechter zegt wat oefeningetjes doen.

Je moet eens je portemonnee uit je kontzak halen als je auto rijd of op een stoel zit. heb hier een paar weken last van gehad voelt het als kramp??

Er zit nu wel een zwelling op het gebied kont-rug aan de linkerkant ligt zon 10-15cm boven spuitplek. Ik merk gewoon met zitten en liggen dat er massa in de weg zit. Heb geen onstekingsverschijnselen, het gebied zit vanaf linkerbovenkant kont/rug , tot aan mn onderste wervel.

Het voelt als een blauwe plek en keiharde stijve spier en zwelling icm kramp, en soms alsof je te zware bors of rows gedaan hebt.
Ik merk ook dat ik er sochtends minder last van heb, en als ik loop of beweeg ook minder last. Het word pas erg zodra ik gezeten of gelegen heb.

Zou het een vochtophoping of hematoom kunnen zijn? Morgen is het een week geleden sinds injectir en aangezien de zwelling een stuk boven de spuitplek lijkt een onsteking uitgesloten, maar ben geen doktor.

Laatst bewerkt:
Volgende keer langzamer injecteren.
Waarschijnlijk gebruik je een groene naald voor in de glute, de olie kan snel door de naald naar buiten gaan, te snel dan dat je eigenlijk zou moeten injecteren... dat kan dergelijke symptomen veroorzaken.

Niks om je druk over te maken voor zover ik dat kan beoordelen... maar comfortabel is anders.
Je kan eventueel wat tegen de pijn nemen, maar dat zou ik alleen doen als het je echt belemmerd met iets... beter op de blaren zitten, dan doe je het injecteren de volgende keren zeker weten goed. ;)
4x daags 1000 mg paracetamol moet wel voldoende zijn om er een stuk minder last van te hebben.

Laatst bewerkt:
Dat zou inderdaad kunnen, ik doe ongeveer 30 sec over 2ml gek genoeg heb ik er hiervoor niet zon last van gehad ik wacht maar af. Als het zaterdag nog niet minder is geworden ga ik ff bij huisarts kijken. Ik wil gewoon uitsluiten dat het onsteking is en kijken of het over belasting of spit is. Normaal ben ik niet zo vam dokters en rag en beuk door op werk en gym, maar heb geen zin om over 4wk in spanje plat te moeten liggen

Dat kan je altijd doen inderdaad. Even niks tegen de pijn nemen als je erheen gaat.

Laatst bewerkt:
Als je een ontsteking krijg, dan is het toch op de plaats waar je geinjecteerd hebt, omdat je daar niet steriel met je naald in gaat en als je een ontsteking hebt dan ben je daar 7 dg later toch wel goed ziek van? En deze twee dingen heb ik niet dus ja. Is allemaal nieuw voor mij dit dus vandaar dat ik beetjr ojseker ben over de pijn. Vanavond gewoon lekker de 9e zetten in rechterglute.

Iemand nog meer ideeen oid?

En is het al gezakt?

Het wordt al iets minder ja, nog steeds last van maar word gelukkig langzaam minder doe mijn bor en db rows ook met lichter gewicht om toch ff de onderrug te ontlasten en deadlift even 2 wk niet meer

Ook (close/widegrip) pulldowns en military presses wat lichter doen.

ja idd

reageer anders even op een topic van 1,5 jaar geleden :oud:

Terug
Naar boven