AndroidHealthClinic

Pinda's goed voor cutten?

peccie

Advanced Bodybuilder
20 jaar lid
Waardering
141
Lengte
1m77
Massa
90kg
Vetpercentage
17%
Hey mensen,

daar de zomer er weer aankomt heb ik mijn dieet aangepast :( . Nu zit ik qua kcal wel goed en de verhouding eiwit, koolhydraat en vet is naar mijn mening ook wel oke. Te weten 50/35/15. Maar ik eet redelijk veel pinda's om aan mijn dagelijkse caloriebehoefte te komen, namelijk 100 gram. Is het eten van pinda's verstandig in een cuttingdieet?

Thx and Greetz

Denk het niet. Pinda's bevatten behoorlijk veel vet. Goede vetten, dat wel, maar te veel calorien om in een cutting dieet op te nemen. Of je moet het zo inbouwen dat je calorie inname gelijk blijft (dus dat je ergens anders weer wat calorietjes schrapt).
Hangt denk ik ook een beetje van je lichaamstype af. Ik moet het niet proberen, want de kilo's schieten eraan.

peccie zei:
Is het eten van pinda's verstandig in een cuttingdieet?

Zolang je aan het aan Kcal komt wat je wil hebben lijkt het me niet veel uit te maken. Maar iemand heeft ooit tegen mij gezegd dat pinda's veel omega-6 vetten bevatten en dat je beter omega-3 vetten binnen kan krijgen etcetera. Kort gezegd: eet ook wat andere noten in plaats van pinda's, daar zitten betere vetten in.

Wil je de details van dit verhaal weten, gebruik de zoek functie dan even, het is me hier gezegd dus.

Marc W :p

Marc W zei:
Zolang je aan het aan Kcal komt wat je wil hebben lijkt het me niet veel uit te maken. Maar iemand heeft ooit tegen mij gezegd dat pinda's veel omega-6 vetten bevatten en dat je beter omega-3 vetten binnen kan krijgen etcetera. Kort gezegd: eet ook wat andere noten in plaats van pinda's, daar zitten betere vetten in.

Wil je de details van dit verhaal weten, gebruik de zoek functie dan even, het is me hier gezegd dus.

Marc W :p

idd. het gaat om je kcalbehoefte. Ik ben ook bezig met cutten en pinda of cashewnoten (walnoten zijn ook goed) zitten in mijn dieet en ik ben inmiddels een kleine 10 kilo afgevallen. Neem wel ongezouten noten en niet gezouten.

je kan idd beter ongezouten cashewnoten o.i.d. eten.

Walnoten en hazelnoten kun je idd beter eten voor de vetten.

RobbieH zei:
Dat is naast beter ook nog eens lekkerder :)

Meningen daarover verschillen. Maarja mn lichaam walgt na die 2 maanden vetremmen van calorierijk voedsel.. dus wie weet vind ik het nu ook wel beter te kanen :)

moet je in de cut niet wat meer dan 15% vet hebben?
verder pinda's vervangen door andere noten, bijvoorbeeld studentenhaver van de Aldi doet het erg goed.

pinda niet goed, giftige bazaar.

walnoten zijn de beste noten als je kijkt naar de efa's.

mvg.

• Topic Starter Topic Starter
Thanx voor de reacties. Het is voor mij pas de eerste keer dat ik op een cutdieet zit. Dus ik ben ook nog maar wat aan het aanklooien :dunno: . Ik zit nu op 15,2%BF, wil het terugbrengen naar 8%. Kan verdomme merken dat ik ouder wordt :mad: . Toen ik nog 20 was hoefde ik er geen **** voor te doen.

Terug
Naar boven