XXL Nutrition

Plaats tekort?

Sneptje

Novice
Waardering
0
Lengte
1m80
Hey,
Door men werk geraak ik soms niet meer op tijd in de fitness of heb geen zin meer om te gaan.
Ik zou graag een toestel kopen maar ik weet niet of het in men appartementje past. Men kamertje die ik vrij heb is: 275 x 250 x 250 cm (LxBxH) en dat toestel is: 204 x 140 x 208 cm. Theoretisch gezien gaat dat wel maar graag had ik er nog een stuk bij gehad om benen te trainen. En ik vrees dat als ik een oefening ga doen ergens tegen de muur zal aanbotsen :p

Het gaat om dit toestel: http://www.fitness-seller.nl/powertec-workbench-levergym/

koop gewoon een squatrek ofzo + halterbankje

• Topic Starter Topic Starter
Hoe is die BodyCraft F430 Power Rack dan? Die is een beetje goedkoper?

Heb deze zelf staan en het toestel heeft enkele hele sterke punten. De pulley's zijn super, alsook de extra oefeningen die je kan doen die powertec niet erbij zet. De squatbaar gebruik ik enkel om press/pull oefeningen te doen. Squatten zelf voelt niet echt super aan en comfortabel is het al helemaal niet. Daarvoor heb ik de leverage squat staan van Powertec.

Hou er inderdaad wel rekening mee dat je wat extra ruimte moet tellen. De pulley beweegt niet rechtlijning maar in een boog, dus met wat grotere schijven ga je zeker een stukje bij moeten tellen. De leverage arm is geen probleem, daarvoor heb je gewoon een klein stukje nodig om de schijven op te hangen.

Heb deze zelf staan en het toestel heeft enkele hele sterke punten. De pulley's zijn super, alsook de extra oefeningen die je kan doen die powertec niet erbij zet. De squatbaar gebruik ik enkel om press/pull oefeningen te doen. Squatten zelf voelt niet echt super aan en comfortabel is het al helemaal niet. Daarvoor heb ik de leverage squat staan van Powertec.

Hou er inderdaad wel rekening mee dat je wat extra ruimte moet tellen. De pulley beweegt niet rechtlijning maar in een boog, dus met wat grotere schijven ga je zeker een stukje bij moeten tellen. De leverage arm is geen probleem, daarvoor heb je gewoon een klein stukje nodig om de schijven op te hangen.
Hoeveel plaats moet je dan rekenen voor alle oefeningen deftig te doen?

Hoeveel plaats moet je dan rekenen voor alle oefeningen deftig te doen?
Reken toch maar een kleine meter extra in de lengte om een goede werking van je pulley te hebben, en zoals je in je beginpost zette, om een leg extension/leg curl extensie te kunnen gebruiken. Zonder dit zou ik het op een halve meter houden. Qua breedte maakt het niet veel uit, als je de schijven kan ophangen is het goed genoeg. Het voordeel met een powerrack natuurlijk is dat het enige wat beweegt je baar is, en die zal wel iets uitsteken maar minimaal.

Als je voor een powerrack gaat, kan je kiezen voor een barbarian of powertec. Powertec is net iets kleiner maar zeker even stevig.

Laatst bewerkt:
LOL dan wil je niet mijn ruimte zien :roflol:
maar ik doe het ermee. met wel een dagelijkse uitstapje naar de open gym :)

latpulley en een bankdruk bankje (losse gewichten) wat losse dumbels en curlstang..

Reken toch maar een kleine meter extra in de lengte om een goede werking van je pulley te hebben, en zoals je in je beginpost zette, om een leg extension/leg curl extensie te kunnen gebruiken. Zonder dit zou ik het op een halve meter houden. Qua breedte maakt het niet veel uit, als je de schijven kan ophangen is het goed genoeg. Het voordeel met een powerrack natuurlijk is dat het enige wat beweegt je baar is, en die zal wel iets uitsteken maar minimaal.

Als je voor een powerrack gaat, kan je kiezen voor een barbarian of powertec. Powertec is net iets kleiner maar zeker even stevig.
Kunt ge da bankje gemakkelijk demonteren ? Want in de filmpjes zag ik dat je het bankje enkel kon draaien.

En als ik die zou kopen, krijg ik die makkelijk op het 3de verdiep met een draaitrap :p ik heb geen lift.

Deze stond tijd geleden zeker 2 maanden op marktplaats
Voor 650 met 100 kg plates jammer heb net voor je gezocht
En staat er niet meer meer twijfel of het verkocht is..

Heb nog wel zn reactie dus een mail gestuurd voor je dat
Hij zich hier moet aanmelden mocht hij de powertec nog hebben

Kan je zelf toch

1095-650 = 445

En dan nog 100 kg plates zalmook wel 200 koste. Dus 645 verdiend dan
Als hij je mailt. Wel 2 de hands maar denk dat hij t amper heeft gebruikt
Stond zo goed als nieuw herinner ik me en volgensmij kan dit spul wel
20 jaar mee.

Miscchien heeft hij hem nog en heb je geluk hoop het voor je.

Laatst bewerkt:
Deze stond tijd geleden zeker 2 maanden op marktplaats
Voor 650 met 100 kg plates jammer heb net voor je gezocht
En staat er niet meer meer twijfel of het verkocht is..

Heb nog wel zn reactie dus een mail gestuurd voor je dat
Hij zich hier moet aanmelden mocht hij de powertec nog hebben

Kan je zelf toch

1095-650 = 445

En dan nog 100 kg plates zalmook wel 200 koste. Dus 645 verdiend dan
Als hij je mailt. Wel 2 de hands maar denk dat hij t amper heeft gebruikt
Stond zo goed als nieuw herinner ik me en volgensmij kan dit spul wel
20 jaar mee.

Miscchien heeft hij hem nog en heb je geluk hoop het voor je.
Hopelijk woont em nie te ver :p

Kunt ge da bankje gemakkelijk demonteren ? Want in de filmpjes zag ik dat je het bankje enkel kon draaien.

En als ik die zou kopen, krijg ik die makkelijk op het 3de verdiep met een draaitrap :p ik heb geen lift.
Bij mij is alles geleverd in 2 grote dozen. Het grootste gedeelte was los, enkel was het merendeel van het bankje reeds gemonteerd in de verpakking. Je gaat toch wat kunnen sleuren :D

Ok, ik ben er zowat uit geraakt wat ik zou willen. Zal even mijn voorlopig winkelmandje laten zien:
.
Misschien kan er nog iets van de prijs af? Graag jullie raad.

En zou ik al mijn oefeningen goed kunnen uitvoeren in men kamer? 275 x 250 x 250 cm (LxBxH).
Dat bankje steekt hopelijk toch enkele centimeters in mijn rack bij het bankdrukken?

bb-9050-2-detail07[1].jpg

bb-vp-35000-13-detail05[2].jpg

fitnessseller.jpg

Moet wel lukken maar 2m bar in een ruimte van 2,5 m breed? Is niet leuk om zo je gewichten op te hangen

Anders moet je is kijken naar een free rack/stands en een kleinere bar (heb zelf de free stands van barbarian en is prima kwaliteit) Je hebt genoeg ruimte maar je moet natuurlijk ook wat bewegingsvrijheid hebben zodat je niet constant moet opletten om ergens tegen te botsen.

Dat bankje kan sowieso tussen je rack maar heb je ook al eens nagedacht als je je bankje moet verzetten? (bv bij squats, dl en mp ofzo)

Succes met alles naar boven te sleuren :) Wordt op zichzelf een workout :)

Merci :p

Terug
Naar boven