AndroidHealthClinic

plofkop door fruit?

zijlstra

Dutch Bodybuilder
Waardering
1
laatste tijd eet ik veel fruit en heb nu een plofkop gekregen ??? het zal denk ik niet aan liggen en ik zit ook niet in een kuur, maar misschien heeft iemand tips om dat te verminderen met bepaalde voeding? :D

fruit eet je het beste 's ochtends, niet de gehele dag door fruit naar binnen rammen.

In tegenstelling tot wat veel mensen denken, kun je dus weldegelijk dik worden van fruit.

Hoezo DUS ?

(en wat is "veel fruit" ?)

chunky zei:
DUS omdat menig een zegt dat dik worden van fruit niet mogelijk is! (onwetende mensen dan)
jah net of die fruitsuiker niet een keer teveel kunnen worden zoals ik altijd zeg van alles wat je teveel neemt is niet goed:D

jimi zei:
jah net of die fruitsuiker niet een keer teveel kunnen worden zoals ik altijd zeg van alles wat je teveel neemt is niet goed:D

juist;) net wat ik wilde zeggen.. Het is dan wel niet dat je vruchtensuiker kunt vergelijken met suiker zoals wij die kennen uit suikerbieten ofzo , de suiker die gewonnen word en vermengd maar er zit idd zoals jimi zegt wel degelijk suiker in vruchten.
Daarnaast bevatten alle vruchten erg veel water en als je dat veel eet heb je kans dat je vocht ga vasthouden...

jay_c zei:
juist;) net wat ik wilde zeggen.. Het is dan wel niet dat je vruchtensuiker kunt vergelijken met suiker zoals wij die kennen uit suikerbieten ofzo , de suiker die gewonnen word en vermengd maar er zit idd zoals jimi zegt wel degelijk suiker in vruchten.
Daarnaast bevatten alle vruchten erg veel water en als je dat veel eet heb je kans dat je vocht ga vasthouden...

shit dat wordt geen water meer drinken anders hou je vocht vast.
Damn bro dit reply gaat nergens over.

Tuurlijk hou je geen vocht vast door fruit.
fructose wordt bij regelmatig gebruik via de lever opgeslagen in vet.Suikers uit fruit worden alleen bij deplentie in de spieren opgenomen.Door teveel schommelingen in de bloedsuikerwaarde(bij regelmatig gebruik van teveel fruit) zal een overdaad aan insuline geproduceert worden waardoor je lekker chubby wordt

edit,alleen proberen smorgens fruit te eten,door gluco deplentie wordt de suiker goed ver(gebruikt)

krieltje zei:
shit dat wordt geen water meer drinken anders hou je vocht vast.
Damn bro dit reply gaat nergens over.

Tuurlijk hou je geen vocht vast door fruit.
fructose wordt bij regelmatig gebruik via de lever opgeslagen in vet.Suikers uit fruit worden alleen bij deplentie in de spieren opgenomen.Door teveel schommelingen in de bloedsuikerwaarde(bij regelmatig gebruik van teveel fruit) zal een overdaad aan insuline geproduceert worden waardoor je lekker chubby wordt
thats the shit jah fruit houdt geen vocht vast dat zou van de gekke zijn

Daarnaast bevatten alle vruchten erg veel water en als je dat veel eet heb je kans dat je vocht ga vasthouden... dit klopt niet

chunky zei:
DUS omdat menig een zegt dat dik worden van fruit niet mogelijk is! (onwetende mensen dan)

Hahaha, nee, die vlieger gaat niet op. Mensen die zeggen dat je niet dik wordt van fruit hebben (misschien wel) gelijk... DUS, de mensen die zeggen dat je er wel dik van wordt zijn de onwetenden (ja zo ken ik er nog wel een paar).

Door teveel schommelingen in de bloedsuikerwaarde(bij regelmatig gebruik van teveel fruit) zal een overdaad aan insuline geproduceert worden waardoor je lekker chubby wordt

fruit bevat fructose en dat doet (bijna) niks met insuline. Daarnaast slechts een klein beetje dextrose. Als dit waar is wordt je eerder chubby van al die witte rijst die BB'ers alsmaar eten.

Je wordt chubby van TE VEEL ETEN.

Niet van fruit op een dieet.

Ja TE VEEL fructose (als in meer dan 100 gram per dag), is meer dan je nodig hebt en wordt opgeslagen als vet, maar wie eet er nou meer dan een kilo fruit per dag. DAT is te veel (en dan nog is het afhankelijk van hoeveel leverglycogeen je gebruikt en wat je verder eet)

Als je een plofkop krijgt kan dat verschillende oorzaken hebben
- Je wordt gewoon te vet
- je hebt aanleg voor een plofkop (sommige BB'ers hebben op 4% nog steeds een plofkop, anderen hebben een concentratiekamp gezicht op 10%)
- Je houdt vocht vast (water-zout huishouding, niet erg vreemd met dit weer)
- je gebruikt "medicijnen" (al dan niet anabool)

Het ligt niet aan die 2 appels die je per dag eet.

gaat om het aanvullen van je leverglycogeen waar fructose voor gebruikt wordt, aangezien fructose alleen en eerst omgezet moet worden naar (lever) glycogeen alvorens het als brandstof gebruikt kan worden, kan je het dus het beste eten wanneer de reserves laag zijn. Voor leverglycogeen is dat in de ochtend. Ga je dus fruit eten wanneer je glycogeen levels volledig zijn, kan je lichaam het alleen nog maar opslaan door het te binden aan vetzuren, waardoor je vetmassa vergroot, het wordt dus niet als vet opgeslagen.

Als je fruit eet terwijl je leverglycogeen volledig gevuld is
... maar wanneer is dat ... 'sochtends in ieder geval niet, maar verder op de dag, wanneer is je leverglycogeen volledig gevuld ? en wanneer maar 80% ? Na een training in ieder geval zeker niet, dus (een beetje) fruit na de training blijft voor mij een goed moment. Je hoeft nie te wachten met totdat je lever helemaal depletde is (sterker nog dan ben je te laat. leverglycogeen is belangrijk. Een tekort geeft allerlei signalen aan je lichaam die groei in de weg staan).

enige kans dat het leeg is is 'ochtends, de rest van de dag neem je genoeg kh om je lichaam van voldoende glucose te voorzien.

Het heeft totaal geen nut om na de training te nemen, dat het kwaad en dat het je vetmassa vergroot dat is een tweede, maar waarom niet gewoon op het meest geschikte moment? Het meest geschikte moment blijft toch 's ochtends, dan moet je wel met me eens zijn.

topic starter eet volgens hem VEEL fruit,misschien wel 2 kilo?:D

wazzup zei:
Ja TE VEEL fructose (als in meer dan 100 gram per dag), is meer dan je nodig hebt en wordt opgeslagen als vet, maar wie eet er nou meer dan een kilo fruit per dag. DAT is te veel (en dan nog is het afhankelijk van hoeveel leverglycogeen je gebruikt en wat je verder eet)

Je lever kan ongeveer 100gram fructose per dag verwerken (ongeveer he ;) ). Een kilo fruit? 2 bananen en je zit al op ong. 80gram fructose. Dus ligt er maar net aan welk fruit je eet. Je kunt best de hele dag door druiven, bosbessen, aardbeien, etc eten, want deze bevatten weinig fructose.

wazzup zei:
... maar wanneer is dat ... 'sochtends in ieder geval niet, maar verder op de dag, wanneer is je leverglycogeen volledig gevuld ? en wanneer maar 80% ? Na een training in ieder geval zeker niet, dus (een beetje) fruit na de training blijft voor mij een goed moment. Je hoeft nie te wachten met totdat je lever helemaal depletde is (sterker nog dan ben je te laat. leverglycogeen is belangrijk. Een tekort geeft allerlei signalen aan je lichaam die groei in de weg staan).

Goed moment ofniet, het doet niets met je spierglycogeen op dat moment. En dat wil je juist. Dus waarom zou je dan fruit eten? Kan verder geen kwaad, dat niet.

Van meloen krijg je misschien wel een meloenhoofd, want je bent wat je eet toch?

boerenkool zei:
Van meloen krijg je misschien wel een meloenhoofd, want je bent wat je eet toch?

En die buurvrouw van mij met die dikke kont en dun bovenlichaam eet zeker veel peren?

Terug
Naar boven