XXL Nutrition

Nieuws Poetin: VS achter aanval Georgië

• Topic Starter Topic Starter
ll

Laatst bewerkt:
Gaat weer lekker allemaal, het is niet te hopen dat die 2 weer aan slag gaan.

Toen ik het vanmorgen op het nieuws zag dacht ik al dat Houston het topic erover zou aanmaken! :roflol:

Houston post vaak veel bullshit, maar nu heeft ie wel gelijk. Amerikanen doen gewoon waar ze zin in hebben. Kosovo erkennen ze, maar zuid-ossetie en abchazie niet.

dat ze in de regio aanwezig waren zegt niet zoveel m.i

Gaat eigenlijk nergens over. Je moet voor de grap eens een landkaart erbij pakken. Het kollosale Rusland tegenover een eigenlijk niet eens noemenswaardig stukje land dat Georgie heet, om over die "vierkante kilometer" wat Zuid-Ossetie heet nog maar te zwijgen. En het strategische belang van de zwarte zee valt ook reuze mee, zodra je het nauw van calais afsluit controleer je het hele gebied inclusief middellandse zee.

Gaat eigenlijk nergens over. Je moet voor de grap eens een landkaart erbij pakken. Het kollosale Rusland tegenover een eigenlijk niet eens noemenswaardig stukje land dat Georgie heet, om over die "vierkante kilometer" wat Zuid-Ossetie heet nog maar te zwijgen. En het strategische belang van de zwarte zee valt ook reuze mee, zodra je het nauw van calais afsluit controleer je het hele gebied inclusief middellandse zee.

Het gaat ook niet over die paar KM wat Georgië heet..

Het gaat over Gas.
En het gaat over die Georgiërs (Zuid-Osseten) met een Russisch staatsburgerschap.

Nauw van Calais afsluiten om dat hele gebied te controleren? Jij moet generaal worden, of topograaf anders. :D

Maar ff serieus, het is wel raar dat Kosovo wel onafhankelijk mag worden en Zuid-Ossetië niet. Toch moeten de Russen gewoon uit andermans land oprotten. De Amerikanen hebben wat dat betreft ook weinig recht van spreken natuurlijk.

Turn the other way around. Rusland erkent kosovo niet, maar die 2 regio's wel ?

Rusland ziet die ex-sovjetrepublieken nog steeds als een soort van satellietstaten. Ik vrees dat het hier niet zal bij blijven.

Rusland ziet die ex-sovjetrepublieken nog steeds als een soort van satellietstaten. Ik vrees dat het hier niet zal bij blijven.

ja duh... als VS in die "satellietstaten" raketschilden wil neerzetten zal Rusland dat vast en zeker niet pikken. Wat had je anders verwacht dan?

ja duh... als VS in die "satellietstaten" raketschilden wil neerzetten zal Rusland dat vast en zeker niet pikken. Wat had je anders verwacht dan?

Die raketschilden zijn bedoeld voor Iran en Noord-Korea.:D Rusland heeft een vetorecht in de Veiligheidsraad. Dat zal ze nog goed van pas komen.

En om troepen in Afghanistan te krijgen, moet de VS gedeeltelijk ook via Rusland passeren. Wordt nog leuk.

Nauw van Calais afsluiten om dat hele gebied te controleren? Jij moet generaal worden, of topograaf anders. :D

Maar ff serieus, het is wel raar dat Kosovo wel onafhankelijk mag worden en Zuid-Ossetië niet. Toch moeten de Russen gewoon uit andermans land oprotten. De Amerikanen hebben wat dat betreft ook weinig recht van spreken natuurlijk.

Lijkt me leuk als je een vriendin hebt die Calais heet. Dan krijgt "Het nauw van calais." ineens een hele andere betekenis.

EDIT: Moet trouwens de straat van Gibraltar zijn. Maar het nauw van Calais klinkt geiler.

Laatst bewerkt:
Terug
Naar boven