AndroidHealthClinic

Politici vervolgen?

In jouw wereld valt er niks op te lossen. Volgens jou waren de banken bailouts toch ook zonde van het geld? Nu zie ik een bailout ook als verkeerd signaal maar de boel laten omvallen is pas echt een verkeerd signaal. Als Griekenland valt gaat Spanje daarna en alle andere zwakke broeders gaan bijna net zo snel mee. Dat risico bestaat nu ook maar in een financiele wereld die gebaseerd is op vertrouwen zal er meer vertrouwen zijn met een grote zak achter de hand dan bij het toelaten van een vrije val.
Een grote zak geleend geld. Nederland heeft dat geld ook niet in bezit, dat moet bijelkaar bezuinigd worden zodra het verdwenen is. Dat vertrouwen is dus gebaseerd op niks.

Banken bailouts zijn een scam, dat heb ik al eerder gezegd. Bovendien compleet idioot hoe Woutertje daarmee omgegaan is. ING een blanco cheque gegeven en amper inspraak geëist.

Hoe kom je erbij dat er in mijn wereld niks op valt te lossen? Jij bent degene die op een rijdende trein richting het ravijn wil blijven zitten. Als Nederland uit de euro stapt, en dat kan alleen met Duitsland, anders is het een zinloos idee, dan gaat het licht hier niet uit. Nederland en Duitsland zullen worden gezien als veilige haven en de koers van onze munt gaat omhoog, bijna voor niks heel Europa leegkopen, heerlijk man.

Het geld direct aan de banken geven had weinig opgelost, dan is de exposure richting Griekenland niet opeens verminderd en heb je hooguit het probleem verlegd. Banken met een volle kas zouden overigens nog steeds forse klappen krijgen als Griekenland omvalt of je moet de kas net zo vol proppen als nu geleend wordt aan Griekenland. Of je geld uitleent aan de schuldenaar of de schuldeiser, de risico's blijven gelijk. Banken zouden de verschuldigde bedragen ook niet kunnen terugbetalen mocht je Griekenland laten vallen.

Spanje is nog een tandje erger, 45% van hun schulden zijn buitenlandse schulden.
De exposure is nog steeds niet verminderd, ja voor de banken. Voor jou en mij niet, die waardeloze rommel ligt nu bij de ECB. Dat gaan we betalen zodra Griekenland uit de euro stapt.

Het verschil met een Nederlandse bank is dat de Nederlandse regering veel meer eisen kan stellen. De Grieken lachen Jan Kees gewoon uit en toch blijft er geld gestort worden. Is dat dan de oplossing?

Ik wil niks, alleen is er in een wereld die draait om vertrouwen weinig keuze. Je kan uitstappen maar dan is het zeker dat het kaartenpakhuis in elkaar dondert. Als je dat niet doorhebt begrijp je weinig van het financiele systeem. Niet alleen ratio is leidend, soms kan er zelfs hysterie ontstaan en daar kan je zeker van zijn als het signaal wordt afgegeven dat de EU en euro verloren zijn.

Uit de euro stappen is op korte termijn misschien rendabel, maar ik denk dat Nederland weinig baat heeft bij het in elkaar donderen van het hele Europese systeem aangezien we het toch voornamelijk van de export moeten hebben. Eruit gaan is eigenlijk geen optie, blijven zitten en hopen dat het goed gaat is denk het beste wat we kunnen doen.

maarja we gaan toch allemaal naar de klote, zo snel mogelijk naar Amerika :thumbup:

Ja want de Amerikaanse economie is het grote voorbeeld van hoe het wel moet :roflol:

Ja want de Amerikaanse economie is het grote voorbeeld van hoe het wel moet :roflol:

Nee, maar zodra je in het hogere segment terecht komt is het daar prima toeven. Beter dan Nederland waar je geld rechtstreeks naar de SP stemmers gaat.

Prima zaken doen daar.

als je het in Amerika voor elkaar hebt dan heb je tenminste niks te vrezen, ik zou als ik grootverdiener was nou echt nog liever dood gaan dan in bijvoorbeeld Frankrijk wonen met die SP-achtige praktijken daar

Nee, maar zodra je in het hogere segment terecht komt is het daar prima toeven. Beter dan Nederland waar je geld rechtstreeks naar de SP stemmers gaat.

Prima zaken doen daar.

Grieken

VS staat er trouwens slechter voor dan Nederland.

---------- Post toegevoegd Thu 24 May 2012 om 22:39 ----------

Ik wil niks, alleen is er in een wereld die draait om vertrouwen weinig keuze. Je kan uitstappen maar dan is het zeker dat het kaartenpakhuis in elkaar dondert. Als je dat niet doorhebt begrijp je weinig van het financiele systeem. Niet alleen ratio is leidend, soms kan er zelfs hysterie ontstaan en daar kan je zeker van zijn als het signaal wordt afgegeven dat de EU en euro verloren zijn.

De wereld waar we nu in leven draait om schulden. Dat is het enige wat er gebeurt, schulden maken en als oplossing worden er nog meer schulden gemaakt. Op deze manier is de EU zeker verloren.

Prima zaken doen daar.

Alleen jammer dat je dan wel in je perfect world moet blijven omdat even er buiten stappen betekent dat je al snel in shit town ronddwaalt. Doe ze de groeten in Skid Row, LA.

USA lijkt wat dat betreft tegenwoordig meer op Brazilie dan op Europa en dat is nou niet echt een goed teken. Hoe meer inkomensongelijkheid des te schrijnender de contrasten. Maar zolang je in je veilige cocoon blijft is er weinig aan de hand.

Beter verhuis je naar Australië, een van de weinige landen waar het aardig goed gaat

Alleen jammer dat je dan wel in je perfect world moet blijven omdat even er buiten stappen betekent dat je al snel in shit town ronddwaalt. Doe ze de groeten in Skid Row, LA.

USA lijkt wat dat betreft tegenwoordig meer op Brazilie dan op Europa en dat is nou niet echt een goed teken. Hoe meer inkomensongelijkheid des te schrijnender de contrasten. Maar zolang je in je veilige cocoon blijft is er weinig aan de hand.

USA is natuurlijk geen land om leuk in te leven, maar om de eerste jaren na je studie je vermogen proberen op te bouwen is dat natuurlijk wel goed te doen, mocht je in de mogelijkheid zijn om daar een baan te krijgen.

Tsja de contrasten zijn schrijnend, maar daar verander je als individu toch weinig aan.

Ik vind dat de OP wel een enquette kan gebruiken!!

Uit de euro stappen is op korte termijn misschien rendabel, maar ik denk dat Nederland weinig baat heeft bij het in elkaar donderen van het hele Europese systeem aangezien we het toch voornamelijk van de export moeten hebben. Eruit gaan is eigenlijk geen optie, blijven zitten en hopen dat het goed gaat is denk het beste wat we kunnen doen.

maarja we gaan toch allemaal naar de klote, zo snel mogelijk naar Amerika :thumbup:

Ik was ook idolaat van Amerika, serieuze emigratieplannen gehad maar het is daar ook niet best hoor. Zoals EricR zegt, het is prima zolang je op je compound woont, een community omringd door hekken met een eigen bewakingsdienst. Er zijn echt talloze plekken waar je écht niet wil komen, en die liggen strak naast de wél goede buurten.
Vorig jaar was ik in Orlando, een groot toeristisch gebeuren. Ik reed rond en zocht mijn hotel.. Verkeerd gereden en reed in een buurt waar de n*gers al rappend op hun BMXjes rondcruisten naar mijn auto, dat was dus echt niet cool. En dat was maar een paar blocks verwijderd van het centrum.
Maar goed, als je buiten de grote steden zit kan je er heerlijk leven waar je weinig tot geen bemoeienis van de overheid hebt met allerlei k*tregeltjes zoals hier.

Om in te gaan op Pat's stuk:
Ik ben zeker van mening dat ze vervolgd dienen te worden, maar dat zou betekenen dat er een complete bezem door de gehele overheid en justitiële top moet, het is een grote corrupte bende.

Laatst bewerkt:
Patrick haalt alleen een wetsartikel aan dat gaat over Nederland terwijl de fraude is gepleegd in Griekenland. Hoe gaan we Grieken vervolgen op basis van Nederlandse wetten? Als er fraude is gepleegd is dat een Griekse aangelegenheid en gelet op de corruptie-index zal er niet snel iets van vervolging terecht komen. Dat land is redelijk verrot op politiek gebied. Nederland is overigens amper corrupt, ook al denken er sommigen anders over. Maar dat zal eerder liggen aan een zeer beperkt referentiekader.

Patrick haalt alleen een wetsartikel aan dat gaat over Nederland terwijl de fraude is gepleegd in Griekenland. Hoe gaan we Grieken vervolgen op basis van Nederlandse wetten? Als er fraude is gepleegd is dat een Griekse aangelegenheid en gelet op de corruptie-index zal er niet snel iets van vervolging terecht komen. Dat land is redelijk verrot op politiek gebied. Nederland is overigens amper corrupt, ook al denken er sommigen anders over. Maar dat zal eerder liggen aan een zeer beperkt referentiekader.

Of het ligt aan een beperkt referentiekader dat je denkt dat het niet zo is.

Als je Jan Kees zo ziet is hij nog om te kopen met een pak koekjes.

• Topic Starter Topic Starter

Ik haal een wetsartikel erbij voor het ESM dat er is doorgedrukt.
Wat Griekenland betreft heb ik het duidelijk over eigen recht of internationaal strafrecht, zie post 9.

Of het nou realistisch is of niet, heb er niemand over gehoord, blijkbaar dus niet belangrijk genoeg.
Alleen burgers hoeven bang gemaakt te worden.

Terug
Naar boven