- Waardering
- 2.879
- Lengte
- 1m97
- Massa
- 108kg
- Vetpercentage
- 14%
Een grote zak geleend geld. Nederland heeft dat geld ook niet in bezit, dat moet bijelkaar bezuinigd worden zodra het verdwenen is. Dat vertrouwen is dus gebaseerd op niks.In jouw wereld valt er niks op te lossen. Volgens jou waren de banken bailouts toch ook zonde van het geld? Nu zie ik een bailout ook als verkeerd signaal maar de boel laten omvallen is pas echt een verkeerd signaal. Als Griekenland valt gaat Spanje daarna en alle andere zwakke broeders gaan bijna net zo snel mee. Dat risico bestaat nu ook maar in een financiele wereld die gebaseerd is op vertrouwen zal er meer vertrouwen zijn met een grote zak achter de hand dan bij het toelaten van een vrije val.
Banken bailouts zijn een scam, dat heb ik al eerder gezegd. Bovendien compleet idioot hoe Woutertje daarmee omgegaan is. ING een blanco cheque gegeven en amper inspraak geëist.
Hoe kom je erbij dat er in mijn wereld niks op valt te lossen? Jij bent degene die op een rijdende trein richting het ravijn wil blijven zitten. Als Nederland uit de euro stapt, en dat kan alleen met Duitsland, anders is het een zinloos idee, dan gaat het licht hier niet uit. Nederland en Duitsland zullen worden gezien als veilige haven en de koers van onze munt gaat omhoog, bijna voor niks heel Europa leegkopen, heerlijk man.
De exposure is nog steeds niet verminderd, ja voor de banken. Voor jou en mij niet, die waardeloze rommel ligt nu bij de ECB. Dat gaan we betalen zodra Griekenland uit de euro stapt.Het geld direct aan de banken geven had weinig opgelost, dan is de exposure richting Griekenland niet opeens verminderd en heb je hooguit het probleem verlegd. Banken met een volle kas zouden overigens nog steeds forse klappen krijgen als Griekenland omvalt of je moet de kas net zo vol proppen als nu geleend wordt aan Griekenland. Of je geld uitleent aan de schuldenaar of de schuldeiser, de risico's blijven gelijk. Banken zouden de verschuldigde bedragen ook niet kunnen terugbetalen mocht je Griekenland laten vallen.
Spanje is nog een tandje erger, 45% van hun schulden zijn buitenlandse schulden.
Het verschil met een Nederlandse bank is dat de Nederlandse regering veel meer eisen kan stellen. De Grieken lachen Jan Kees gewoon uit en toch blijft er geld gestort worden. Is dat dan de oplossing?