XXL Nutrition

Pols verstuikt of gebroken?

• Topic Starter Topic Starter
Nu dik een maand verder en nog steeds last van. Zit nog veel vocht in vergeleken met de ander en kan nog steeds dezelfde beweging niet maken.. Probeer het met trainen te vermijden (pushes) maar doet zeker paar keer per dag onverwachts pijn als ik het vergeet als ik een deur open doe of midden in de nacht stoot of zo.. Het is ook niet echt "minder" geworden verder..

Doen ze tegenwoordig ook MRI voor de beoordeling van botweefsel? Hip.
Overigens zeker laten uitsluiten dat je geen fractuurtje van je os scaphoideus hebt. Die zijn berucht vanwege slechte doorbloeding en als die niet gefixeerd worden (snel!) dan heb je kans op pseudo-artrose (tussen de twee delen => chronisch pijn) of zelfs necrose (slechte vascularisatie) en dat is geen feest.

Dan zouden ze dat wel hebben gezien bij die MRI denk je niet? Ik dacht dat rontgen echt voor specifieke botten is en MRI voor alles?

Na een maand is het echt wel tijd voor een bezoekje aan een (huis)arts.

Ben ik toch ook geweest? Hij heeft me foto's laten maken en uiteindelijk die MRI scan. Weet niet wat ie gaat zeggen als ik nu zeg dat ik er nog steeds last van heb.

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Vooral op de plek van die A en H doet het pijn bij het buigen van mijn pols.

Ga eens te rade bij een goede kinesist

Precies het os scaphoideum wat ik al zei. Beter ga je nog eens langs en laat je fatsoenlijke foto's maken of een CT van je hand. MRI is minder geschikt voor beenderen.

Huisarts maar gemailed met 't hele verhaal en morgen even nabellen. Owee als er toch wat gebroken is dan ga ik gvd iemand aansprakelijk stellen voor de schade :P

Volgens de huisarts is het echt niet gebroken. Uitslag van de MRI is opnieuw bekeken en daaruit kwamen geen breuken. Ik krijg nu een verwijsbrief voor een orthopeed om te kijken wat er wel stuk is..

Volgens de huisarts is het echt niet gebroken. Uitslag van de MRI is opnieuw bekeken en daaruit kwamen geen breuken. Ik krijg nu een verwijsbrief voor een orthopeed om te kijken wat er wel stuk is..

Houd ons op de hoogte :)

Ook volgens de orthopeed geen breuk. Heel misschien een scheurtje in een vd botten maar dan zouden ze een MRI met contrastvloeistof in moeten spuiten terwijl hij denkt aan een botkneuzing. Advies is nog een week of 4 afwachten en kijken of de pijn afneemt. Mag gewoon sporten alleen alles vermijden wat pijn doet.

Mooi. Scheurtje krijg je geen pseudo-artrose van, dus als je zonder pijnklachten verder kan, zal het zich wel herstellen.

• Like
Waarderingen: GPRO
We zien het wel :) Mocht er nog wat veranderen post ik het wel.

Thanks voor je input iig.

Laat ik is een updateje geven :)

Pols gaat stukken beter, voel het amper meer - alleen bij de verste buiging van m'n pols maar goed dat doe ik bijna nooit :)

Terug
Naar boven