Fitness Seller

pose running

wazzup

Gargantuan Beast
20 jaar lid
10.000 berichten
Waardering
1.446
Lengte
1m89
Heeft iemand hier ervaring mee ?

Klinkt als beter voor mijn knieen (zeker voor mensen die enig overgewicht hebben).

(en nee, ik bedoel niet hardlopen terwijl je een front double biceps maakt :))

wasda, stilstaand "rennen" toch?

Middenvoet landen bevalt mij prima voorvoet is mij te belastend voor achillespees. Dit is trouwens een hardnekkige discussie tussen de verschillende kampen in hardloopland. Pro pose of contra, veel ertussenin is het niet.

• Topic Starter Topic Starter
Middenvoet landen bevalt mij prima voorvoet is mij te belastend voor achillespees. Dit is trouwens een hardnekkige discussie tussen de verschillende kampen in hardloopland. Pro pose of contra, veel ertussenin is het niet.

Ja, dat laatste viel me op. iedereen is nogal overtuigd van zijn eigen gelijk en verketterd een ieder die anders denkt... lijkt me dat er meerdere wegen zijn die naar Rome leiden.

Anyways, was het moeilijk aan te leren of ging het automatisch ?

Ja, dat laatste viel me op. iedereen is nogal overtuigd van zijn eigen gelijk en verketterd een ieder die anders denkt... lijkt me dat er meerdere wegen zijn die naar Rome leiden.

Anyways, was het moeilijk aan te leren of ging het automatisch ?

Ik zeg niet dat ik de pose techniek loop, ik ben van haklanding afgestapt oa door knieklachten en scheenbeen. Ik land nu aan de voorkant van het achterstuk schoen en vooral op de hele breedte en niet zoals bij de hiel op links of rechts achter stuk (snap je?) Dat is ff wennen en gaat geleidelijk. Dat loopt voor mij prima en verder kwam ook ik door het pose bos van meningen ook niet zo goed. Anders http://www.chatnrun.nl/ Dat is een hardloopforum waar tenminste een beetje vrij gesproken wordt, niet alleenmaar tijden en overfanatieke leden.

Laatst bewerkt:
  • Topic Starter Topic Starter
Ik zeg niet dat ik de pose techniek loop, ik ben van haklanding afgestapt oa door knieklachten en scheenbeen. Ik land nu aan de voorkant van het achterstuk schoen en vooral op de hele breedte en niet zoals bij de hiel op links of rechts achter stuk (snap je?)

minder kanteling, ik snap het (althans dat denk ik :)) Loop je nu niet veel meer te "stampen" als je loopt ?

Dat is ff wennen en gaat geleidelijk. Dat loopt voor mij prima en verder kwam ook ik door het pose bos van meningen ook niet zo goed. Anders http://www.chatnrun.nl/ Dat is een hardloopforum waar tenminste een beetje vrij gesproken wordt, niet alleenmaar tijden en overfanatieke leden.

Gisteren een klein beetje geoefend, maar iets te veel op de bal van mijn voet geland denk ik, want ik heb me nu een spierpijn in mijn kuiten, terwijl ik niet eens zo lang gelopen heb. Wel heb ik veel minder last van mijn knieen (zeker als ik mee neem op welke schoenen ik dat stukje gelopen heb (als in geen demping whatsoever, wat dan weer bijgedragen heeft aan mijn spierpijn in mijn kuiten ongetwijfeld)).

minder kanteling, ik snap het (althans dat denk ik :)) Loop je nu niet veel meer te "stampen" als je loopt ?

Gisteren een klein beetje geoefend, maar iets te veel op de bal van mijn voet geland denk ik, want ik heb me nu een spierpijn in mijn kuiten, terwijl ik niet eens zo lang gelopen heb. Wel heb ik veel minder last van mijn knieen (zeker als ik mee neem op welke schoenen ik dat stukje gelopen heb (als in geen demping whatsoever, wat dan weer bijgedragen heeft aan mijn spierpijn in mijn kuiten ongetwijfeld)).

Idd minder kanteling want schuin op je hak neerkomen is uiteindelijk een torsiekracht op je knie en een kracht met een draaing erin is heel belastend.

Je gaat stampen als je echt plat op de grond land, dat is plof en stil, die beweging gaat niet door. Voorkant van de hieldemping en dan doordraaien richting grote teen.

Spierpijn zal ook komen omdat je niet ontspannen bent als je almaar nadenkt over je looppas. Aanpassingen aan je techniek kosten veel tijd, doe niet meer dan 1 ding tegelijk aanpassen. Nadenken over landing en bijvoorbeeld het zwaaien met armen en positie schouders moet je niet allemaal in 1x willen veranderen. Let vooral op evenwicht tussen het nadenken over de techniek en ontspannenheid.

Voor mensen die overgewicht hebben is het niet verstandig te gaan hardlopen. Het is te belastend voor de gewrichten en een blessure heb je dus zo te pakken waardoor je weer bij nul begint, erg demotiverend dus. Beter is om te gaan fietsen (intensief) of te roeien evt. de crosstrainer. Zwemmen is trouwens ook erg geschikt.

Terug
Naar boven