Fitness Seller

Positieve dopingtest België als recreatieve sporter

Fricky

Novice
Waardering
1
Lengte
1m88
Massa
87kg
Vetpercentage
20%
Hallo,

Deze post om te peilen naar ervaringen over recreatieve sporters die een positieve dopingtest hebben gehad.

Ik heb een uitsluiting van deelname aan sportactiviteiten in georganiseerd verband. 2 jaar met 1 jaar uitsluiting indien ik me laat testen door NADO, hiermee heb ik ingestemd.

Nu ze spreken over een verbod in Nederlands taalgebied. Sluit dit dan eveneens fitnessen uit in Brussels gebied? Aangezien dit tweetalig is, vrij onduidelijk. Wallonië is te ver. De laatste overweging zou Nederland zijn, wat een 40-tal min rijden is.

Hoe gaan ze dit verbod überhaupt na? Is dit zoals gelijke controles van de NADO?

Was dit een positieve test bij een wedstrijd? Of bij een test bij je werk ofzo?

Nee gewoon zomaar op een avond in de basic-fit. Ik doe geen wedstrijden
Dat is wel echt bizar, heb ik ook nog nooit eerder gehoord, maar het houdt dus ook in dat je niet mag fitnessen? Gezien het stukje 'sportactiviteiten in georganiseerd verband.' en 'Sluit dit dan eveneens fitnessen uit in Brussels gebied'?

• Topic Starter Topic Starter
Dat is wel echt bizar, heb ik ook nog nooit eerder gehoord, maar het houdt dus ook in dat je niet mag fitnessen? Gezien het stukje 'sportactiviteiten in georganiseerd verband.' en 'Sluit dit dan eveneens fitnessen uit in Brussels gebied'?
Ik vond het ook bizar, maar kijk. Ik val onder de categorie 'breedtesporter'. Inderdaad niet fitnessen en alle andere sporten in georganiseerd verband zoals voetballen. Alleen gaan zwemmen en lopen mag wel bijvoorbeeld.

Vind ik wel echt gestoord, bij basicfit heb je toch ook familie abbonementen? Zou je niet gewoon onderdeel van een familieabbo kunnen zijn die niet op jouw naam staat ofzo?
Anders wellicht een niet-commerciele gym?

Dit is echt een shock voor mij

Vind ik wel echt gestoord, bij basicfit heb je toch ook familie abbonementen? Zou je niet gewoon onderdeel van een familieabbo kunnen zijn die niet op jouw naam staat ofzo?
Anders wellicht een niet-commerciele gym?

Dit is echt een shock voor mij
In België is gebruik ook verboden. Er gebeuren dus regelmatig controles in sportscholen en als je dan betrapt wordt krijg je een sanctie en/of rechtszaak.

In België is gebruik ook verboden. Er gebeuren dus regelmatig controles in sportscholen en als je dan betrapt wordt krijg je een sanctie en/of rechtszaak.
Ik weet dat het er verboden is, maar ik vind het alsnog echt bizar dat dit zo gaat. Alsof je op een festival opeens allemaal mensen gaat drugtesten

Ze zouden beter die doping gebruikende ambtenaren eens controleren :o

Zelf beide keren niet zien gebeuren, terwijl 90% daar strak staat

Ondertussen kun je wel naalden en zwaardere pijnstillers dan in NL vrij verkrijgen in Belgie...koekkoek

Nu snap ik ook waarom Pindakaas zo terughoudend is met het delen van informatie hier.

Echt compleet debiel daar in Belgie.

Hoe nemen ze die test af en ben je verplicht mee te werken?

Zweden is erger,

(Stukje ai)

In Zweden is het gebruik, bezit en de handel in anabole steroïden illegaal. De Zweedse wetgeving is streng en de straffen voor overtredingen kunnen variëren van boetes tot gevangenisstraf, afhankelijk van de ernst van het vergrijp.
Mogelijke gevolgen van anabolen gebruik in Zweden:
* Aanhouding en verhoor: De politie kan je aanhouden en verhoren als ze vermoeden dat je anabolen gebruikt of bezit.
* Urine- of bloedtest: Je kan verplicht worden om een urine- of bloedtest af te nemen om te controleren op de aanwezigheid van anabolen.
* Boete: Bij een eerste overtreding kan je een boete krijgen. De hoogte van de boete is afhankelijk van de hoeveelheid anabolen die je bezit.
* Gevangenisstraf: Bij herhaalde overtredingen of bij handel in anabolen kan je een gevangenisstraf krijgen. De lengte van de gevangenisstraf is afhankelijk van de ernst van het vergrijp.
* Sportverbod: Als je een sporter bent, kan je een sportverbod krijgen als je betrapt wordt op het gebruik van anabolen.
Muscle Profiling:
Het is bekend dat de Zweedse politie "muscle profiling" toepast. Dit betekent dat ze mensen die er erg gespierd uitzien, kunnen aanhouden voor een dopingcontrole, zelfs als er geen direct bewijs is van anabolen gebruik.
Voorbeeld:
In 2010 werd de Amerikaanse professionele bodybuilder Tony Freeman in Zweden aangehouden en afgevoerd voor een dopingcontrole, puur vanwege zijn gespierde uiterlijk. Hij werd later vrijgelaten zonder aanklacht, maar het incident illustreert de strenge aanpak van de Zweedse autoriteiten.
Conclusie:
Als je in Zweden bent, is het sterk af te raden om anabolen te gebruiken of te bezitten. De straffen zijn streng en je loopt het risico op aanhouding, boetes en zelfs gevangenisstraf.

Terug
Naar boven