AndroidHealthClinic

Positieve dopingtest België als recreatieve sporter

En hoe doen ze dat dan in dat soort laten met bodybuild wedstrijden?

Politie hoeft maar voor de deur te wachten en iedereen in te laaien.

Hetzelfde, doen daar ook willekeurige controles en loop je dus ook altijd het risico om eruit gepikt te worden.

In België heeft de politie wel eens bij een wedstrijd aangeklopt voor een dopingcontrole, daarom doen de meeste ook wedstrijden in oa Nederland.

Denemarken heeft trouwens ook wat striktere regels,

In Denmark, there is a strong focus on anti-doping efforts in fitness centers and gyms. Here's what you should know:
Legislation and Anti-Doping Denmark (ADD)
* Denmark is one of the few countries with legislation specifically targeting doping in fitness centers.
* Anti Doping Danmark (ADD) is the national anti-doping organization in Denmark. They are responsible for promoting the fight against doping in sports, including fitness centers.
* The legal framework requires fitness centers to inform their members whether they have a cooperation agreement with ADD. This indicates that the center endorses a clean training environment and that members may be subject to doping controls.
Doping Controls in Gyms
* ADD conducts doping controls in commercial gyms and fitness centers that have a cooperation agreement with them.
* These controls are targeted and aim to deter doping and remove unhealthy role models from the fitness environment.
* Members of gyms that collaborate with ADD can be selected for doping tests.
* Refusal to participate in a doping test or a positive test result can lead to a two-year ban from training in any fitness center that is part of the collaboration and from participating in organized sports under the Sports Confederation of Denmark.
Prevalence of Doping
* Studies and reports suggest that doping, particularly anabolic steroid use, occurs in Danish fitness centers.
* ADD's testing reveals a significant number of positive cases and refusals to test.
Voluntary Participation and Cooperation
* Many fitness centers in Denmark voluntarily participate in anti-doping efforts by entering into agreements with ADD.
* The Dansk Fitness & Helse Organisation (DFHO), a fitness industry group, has many members who have agreed to participate in anti-doping initiatives.
In summary, Denmark has a proactive approach to combating doping in fitness centers, with specific legislation, a national anti-doping agency actively conducting tests, and significant participation from fitness centers in voluntary anti-doping programs.

Toen ik meedeed aan het BK dan staan ze te wachten aan de trap als je off stage komt. Wie er te breed uit ziet, mag mee komen.
Daarnaast komen ze backstage ook nog willekeurig een aantal mensen er uit nemen om te plassen.
Iedereen die een top 3 plek behaalt mag ook plassen.

Vandaar dat op de Belgische podia totaal andere lichamen ziet dan op de NL podia.
Er zijn er wel wat die hun cycle goed kunnen plannen, en op HGH & insuline wordt volgens mij niet getest.

Toen ik meedeed aan het BK dan staan ze te wachten aan de trap als je off stage komt. Wie er te breed uit ziet, mag mee komen.
Daarnaast komen ze backstage ook nog willekeurig een aantal mensen er uit nemen om te plassen.
Iedereen die een top 3 plek behaalt mag ook plassen.

Vandaar dat op de Belgische podia totaal andere lichamen ziet dan op de NL podia.
Er zijn er wel wat die hun cycle goed kunnen plannen, en op HGH & insuline wordt volgens mij niet getest.

Volgens mij is dat aardig in strijd met het recht op zelfbeschikking. Is er ooit een rechtszaak over geweest toevallig?

Word je dan verplicht een bloed- of urinetest te doen?
Als iemand dat in NL zou vragen zou ik em in z'n bek pissen.

Volgens mij is dat aardig in strijd met het recht op zelfbeschikking. Is er ooit een rechtszaak over geweest toevallig?

Hoezo zou dit in strijd zijn?
In België is zowel bezit als gebruik verboden. En dit geval testen ze op gebruik in een sportwedstrijd.

Ja, wie weigert wordt positief beschouwd en bestraft.

Hoezo zou dit in strijd zijn?
In België is zowel bezit als gebruik verboden. En dit geval testen ze op gebruik in een sportwedstrijd.

Ja, wie weigert wordt positief beschouwd en bestraft.

In nederland is cocaine ook verboden en wordt je ook niet aangehouden als je gebruikt hebt. Alleen het bezit en handel is strafbaar gesteld

In nederland is cocaine ook verboden en wordt je ook niet aangehouden als je gebruikt hebt. Alleen het bezit en handel is strafbaar gesteld

Recreatief cocaine gebruik of anabolen bij een sportwedstrijd is wel een verschil.

Het grote probleem is dat volgens de dopingwet in België iedereen die sport in een sportschool automatisch deelneemt aan een sportactiviteit. Wat totaal krankzinnig is.

Recreatief cocaine gebruik of anabolen bij een sportwedstrijd is wel een verschil.

Het grote probleem is dat volgens de dopingwet in België iedereen die sport in een sportschool automatisch deelneemt aan een sportactiviteit. Wat totaal krankzinnig is.

Nee dat is geen verschil. Het gaat beide om verboden middelen gebruik. In welke setting zou dan geen rol moeten spelen imo.

Dbb'ers gaan hier even bedenken wat wel of niet mag in België voor een wet/verbod die al jaren van kracht is.

Dus oma Geertruida van 83 die in de sportschool aan t revalideren is van haar kunstheup operatie is ook de lul?

Dan is het duidelijk waarom bepaalde gyms in Belgie hun deuren moeten sluiten. Zie soms wel voorbij komen dat diehard gyms “ineens” sluiten, maar dat zal wel hand in hand gaan dat er wellicht wat gehandeld word en de overheid de toko sluit.

Dbb'ers gaan hier even bedenken wat wel of niet mag in België voor een wet/verbod die al jaren van kracht is.

Ik vraag me oprecht af of het in strijd is met het recht op zelfbeschikking. Dat die wet bestaat wil niet zeggen dat het in lijn ligt met de Europese rechten van de mens he🤔

Terug
Naar boven