AndroidHealthClinic

Positieve dopingtest België als recreatieve sporter

Ik vraag me oprecht af of het in strijd is met het recht op zelfbeschikking. Dat die wet bestaat wil niet zeggen dat het in lijn ligt met de Europese rechten van de mens he🤔
Het recht op zelfbeschikking is niet in gedrang gezien jij niet wordt vastgebonden op een tafel tot jij jouw urine niet meer op kunt houden. Men mag weigeren. Alleen wordt dit automatisch gezien als schuldig.

Iets dat best slim is bedacht, moet ik zeggen. Een persoon die onschuldig is moet wel erg principieel zijn als een boete van €5000,- hem of haar niets doet.

Het recht op zelfbeschikking is niet in gedrang gezien jij niet wordt vastgebonden op een tafel tot jij jouw urine niet meer op kunt houden. Men mag weigeren. Alleen wordt dit automatisch gezien als schuldig.

Iets dat best slim is bedacht, moet ik zeggen. Een persoon die onschuldig is moet wel erg principieel zijn als een boete van €5000,- hem of haar niets doet.

Je mag in de bajes ook roken terwijl medewerkers van DJI recht hebben op een rookvrije werkplek. Het recht op zelfbeschikking telt dan zwaarder.

Je mag in de bajes ook roken terwijl medewerkers van DJI recht hebben op een rookvrije werkplek. Het recht op zelfbeschikking telt dan zwaarder.
Het nut van deze vergelijking ontgaat mij. Dit heeft toch niets te maken met het mogen weigeren van een urinetest? Dat mag namelijk, zoals reeds aangehaald. Niemand onttrekt tegen jouw wil jouw urine.

LMAO

Er zijn zoveel zaken waarmee ze bakken aan belastingen zouden kunnen innen als ze het zouden legaliseren.

Denk niet lang meer het is net van de week verboden in een tbs kliniek.

Gaat ze niet lukken in de bajes. Ik heb er regelmatig een (lange ) vakantie genoten en die langgestraften maken zowat de dienst uit daar, dan breekt echt de pl**ris uit daar. Plus ik rookte elke dag hasjies en weed. Dus tabak komt ook gewoon netjes binnen, linksom of rechtsom. Ik denk dat het voor de reguliere bajes een brug tever gaat zijn. Maar je weet het nooit natuurlijk.

Het nut van deze vergelijking ontgaat mij. Dit heeft toch niets te maken met het mogen weigeren van een urinetest? Dat mag namelijk, zoals reeds aangehaald. Niemand onttrekt tegen jouw wil jouw urine.

Bedoelde enkel aan te halen dat het recht op zelfbeschikking ver kan gaan. Maar daarom vroeg ik of er al jurispudentie over was. Zijn er al mensen die het aangevochten hebben bij de ERVM. Zo ja, wat was de uitkomst ?

Ik meen dat @mucci ooit gepakt was al is die niet echt actief meer.

Is iedereen hier nog zo verbaasd over? Dit is al zo lang als ik me kan herinneren zo. Het is toch een NL / BE forum. Dacht dat dit wel algemene kennis was hier.

Screenshot_20250327-102717_Chrome.jpg

2009 alweer, hier was ik bij als toeschouwer. Dat was wel een tafereel. Allemaal ingeoliede mannen in slipjes die de straten van Vlissingen op sprintten.
Die show ging niet eens meer door, er was niemand meer over.

Screenshot_20250327-102717_Chrome.jpg

2009 alweer, hier was ik bij als toeschouwer. Dat was wel een tafereel. Allemaal ingeoliede mannen in slipjes die de straten van Vlissingen op sprintten.
Die show ging niet eens meer door, er was niemand meer over.
Dit is wel echt fantastisch

Terug
Naar boven