MuscleMeat

post eens een foto van je abs

• Topic Starter Topic Starter
bij mij gelukkig niet... ff rekening houden met mijn voeding (niet bulken) en ik heb ze zo weer :D

Lol .... die begeleider wil eens zien wat er nou werkelijk aan spiermassa onder mijn 12.5 % Bf zit ... ik wil eigenlijk niet cutten, maar volgens hem is het even beter... dan schijnt het straks nog beter te gaan met de volgende bouw periode... dus ik moet over 7 a 8 weken ook een redelijk was bordje hebben zegt ie ... de eerste contouren van de bovenste 4 blokken zijn nu al zichtbaar ...

Angerfist zei:
pff, als je een beetje bulkt is die 6pack zo weg, en als je een beetje cut is die 6pack zo terug.

klopt, als ik mijn best doe zijn de bovenste blokjes ook wel te zien, maar het luie vet wat erover zit geeft een vertekend beeld!:o

hier,... met een wopper erbij:D

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

even wat tussen door vragen ...

Kan het soms zijn dat niet iedereen de zelfde ab structuur heeft ofzo, of ligt het aan mij?
Ik heb duidelijk een verschil tussen de "6 pak" gezien en "8 pakjes" daarnaast heb ik ook nog mensen gezien met weer andere soort abs. Kan dit? kan iemand mij dit uitleggen?
Ik zelf heb een "8 pak"

admiraal zei:
even wat tussen door vragen ...

Kan het soms zijn dat niet iedereen de zelfde ab structuur heeft ofzo, of ligt het aan mij?
Ik heb duidelijk een verschil tussen de "6 pak" gezien en "8 pakjes" daarnaast heb ik ook nog mensen gezien met weer andere soort abs. Kan dit? kan iemand mij dit uitleggen?
Ik zelf heb een "8 pak"
verdeling vd "blokjes" is genetisch bepaald:
je hebt bv lange blokken, brede en soms assymetrische blokken.
Niks aan te doen verder.

volgens mij is dat ook niet helemaal waar. Als je tijdig ingrijpt kun je bv met een abroller gewoon gelijke blokjes "maken" zelfs als ze al scheef aan het groeien zijn. Denk dat dat meer met je eigen motoriek temaken heeft, dat je lichaam automatisch een kant eerder aanspant dan de andere zelfs op een machine zoals de crunch machine met gewicht. Wat het is is dat je op een abroller gewoon niet je spieren anders kunt aanspannen dan helemaal voledig correct. Gaat gewoon niet je zit vast in dat apparaat.
Een andere oefening is de hangende crunch met een buikgordel, arm steunen van flexibel stevig matriaal die je aan een optrekstang moet vast maken, de zwaartekracht trekt je omlaag zodat je inprinciepe de crunch onmogelijk verkeerd kunt doen...of je moet het al express doen.
Verder crunchen vanuit je obliques inplaats van je abs werkt ook nog eens mee en je traint je obliques (alleen spastische personen berijpen deze oefening niet of kunnen die niet fatsoenlijk uitvoeren) in een keer mee zodat je geen aparte oefeningen daarvoor hoeft tedoen.
Is toch waar toch ?

Liposuctie [Afbeelding niet meer beschikbaar]is lekker :p

maar is toch wel zo dat je abs bijna de snelst groeiende spieren zijn in je lichaam (die van mij anders wel !) en dat goeie abs belangrijker is op de lange toer dan ff snel blokjes kweken?
Is niet zo dat je alleen maar voor de volgende 6 maanden gaat ofzo, eerder de komende 4 jaar ...of meer 10;)

admiraal zei:
volgens mij is dat ook niet helemaal waar. Als je tijdig ingrijpt kun je bv met een abroller gewoon gelijke blokjes "maken" zelfs als ze al scheef aan het groeien zijn.

Is toch waar toch ?

Nee. Is aangeboren. Zelfs kleine kinderen hebben de ab-vorm al vast bepaald.

http://www.bartleby.com/107/118.html

Ik heb wel pro-BB'ers gezien met hele verrotte scheve abs, echt zonde, maar helaas (voor hen voral), niets aan te doen dus.

admiraal zei:
volgens mij is dat ook niet helemaal waar. Als je tijdig ingrijpt kun je bv met een abroller gewoon gelijke blokjes "maken" zelfs als ze al scheef aan het groeien zijn.

....

Is toch waar toch ?
Nope: de "verzinkingen" tussen de "blokjes" in zijn de "inscriptionae tendinosae" dit is colageenachtig peesweefsel. De vorm en positie ligt met je geboorte al vast.

Zelfs een absolute wereldtopper als jay Cutler kan daar geen moer aan veranderen, zie de asymmetrische abs.

En als Jay het niet kan kunnen jij en ik het helemaal vergeten...

045.jpg

Heeft James nou dubbele obliques of niet ? Zijn ook bijzonder ...

Idd de vorm van je blokjes is reeds bij de geboorte vastgelegd. Dit komt doordat die blokjes gevormd worden door pezen ( intersectiones tendineae) + de linea alba en daar is zelfs met alle training in de wereld geen verandering meer in te krijgen. Ik neem trouwens aan dat bij iedereen bekend is dat de six/eight-pack uit maar 1 spier bestaat ( rectus abdominis) en dat de term buikspieren dus eigenlijk fout is, zo niet bij deze dan;)

Terug
Naar boven