XXL Nutrition

Post workout met keto?

dimitrie ja

Cool Novice
Waardering
0
Ik ben deze week toch maar begonnen met keto maar ik heb nog 2 vraagjes, is het aanteraden om whey te gebruiken als postworkout aangezien hier nog wat simpele suikers in zitten?
En de 2e vraag is na mijn cardio training kan ik dan gelijk een maaltijd naar binnen werken of moet ik hier dan ook 30 minuten mee wachten?

groet dim

Als je zwaar traint zou ik sowieso WEL suikers aanraden NA een training... zelfs in keto.

dat beetje maakt helemaal niet uit

• Topic Starter Topic Starter
Dus ik kan gewoon 40 gram whey nemen na me training zonder zorgen te maken dat ik uit ketose zal raken?

Zolang je onder 15gr carbs blijft is het PWO imo absoluut geen probleem.
Imo ben je echter beter af met een wheyshake vlak voor je workout.
Wanneer je pakweg een uur traint zal deze pre-workout shake pieken vlak na je training en zo je spierherstel positief beïnvloeden.
Pas op vlak na de training nog eentje is natuurlijk ook niet slecht.
Persoonlijk eet ik nog een vaste, eiwitrijke maaltijd iets voor men workout en neem ik BCAA's PWO.
Zie http://forum.bodybuilding.com/showthread.php?t=231345 voor een PWO nutrition guide tijdens keto

Ook voor keto heb je een voedingsschema - toch?!
Gooi het eens erbij en kijk wat het doet... als je KH omhoogvliegen is het misschien niet zo handig ;)

Is dat omdat je geen fan bent van keto, of omdat je al ketterdroog bent:p

1 - zorgen maken leidt alleen maar tot cortisol produktie ()catabool :))
2 - een paar gram KH NA je workout doet helemaal NIETS met je keto
3 - hoezo bang zijn voor een paar gram KH die in een whey-shake zitten
4 - keto op zich is sowieso niet een doel om na te streven (vetverlies en spierbehoud echter .... )

Wist je dat post-WO de vetverbranding door gaat ook als je een PWO-shake met dextrose neemt.. KH's gaan zo hard de glycogeen-depots in dat het niet eens bij het lichaam op komt om ze te gaan verbranden voor energie.

• Topic Starter Topic Starter
1 - zorgen maken leidt alleen maar tot cortisol produktie ()catabool :))
2 - een paar gram KH NA je workout doet helemaal NIETS met je keto
3 - hoezo bang zijn voor een paar gram KH die in een whey-shake zitten
4 - keto op zich is sowieso niet een doel om na te streven (vetverlies en spierbehoud echter .... )

Wist je dat post-WO de vetverbranding door gaat ook als je een PWO-shake met dextrose neemt.. KH's gaan zo hard de glycogeen-depots in dat het niet eens bij het lichaam op komt om ze te gaan verbranden voor energie.

Ok bedankt voor de info zit nu op 26 gram kh per dag. exclusief die PWO dus inclusief PWO pakweg 2-3 gram erbij.
Maar je heb gelijk ik maak me er te druk om;)

Terug
Naar boven