MuscleMeat

Post workout

Bezoekers in dit topic

Joeyfit572

Novice
Lid geworden
19 dec 2017
Berichten
3
Waardering
0
Lengte
1m95
Massa
104kg
Vetpercentage
12%
In veel post workouts zit veel suiker is het wel waard om dit soort supplementen te nemen?
 
Ik neem na elke training Advanced post work out of Megagrow, ik vind het het wel waard.


Het is net zoals bij whey shakes, het heeft niet direct een toegevoegde waarde op spiergroei.. (daar doelde ik op)

Toch drink ik graag mijn shake, het is snel, goedkoop en gewoon makkelijk. Dus in die zin heeft het voor mij wel toegevoegde waarde.
 
Beter zelf eentje maken met goede koolhydraten. Het is inderdaad de makkelijkste manier zo'n kant en klare post workout, maar zelf eentje maken kost
ook niet veel tijd en moeite.
 
nee,rommel.
 
Wat is (te) veel?
Spieren hebben óók suiker/koolhydraten nodig. Aan jou om te bepalen waar jij je koolhydraten uit wil halen.
 
Wat is (te) veel?
Spieren hebben óók suiker/koolhydraten nodig. Aan jou om te bepalen waar jij je koolhydraten uit wil halen.

Het is vooral het verkopersverhaaltje dat eraan verbonden is. Post workout om je glycogeen voorraden aan te vullen en dit is BS.
 
Het is vooral het verkopersverhaaltje dat eraan verbonden is. Post workout om je glycogeen voorraden aan te vullen en dit is BS.

Al die pre- en post-workouts die je kunt kopen zijn BS. Feit is dat je spieren ook suikers nodig hebben.
 
Al die pre- en post-workouts die je kunt kopen zijn BS. Feit is dat je spieren ook suikers nodig hebben.

Dan heb ik persoonlijk liever wat anders dan dextrose e.d.
 
Nu kun je wel elke keer 'rommel' bij blijven roepen, ik sluit geen training meer af zonder. Lekker makkelijk om direct na de training te drinken, voor de maaltijd.
 
Nu kun je wel elke keer 'rommel' bij blijven roepen, ik sluit geen training meer af zonder. Lekker makkelijk om direct na de training te drinken, voor de maaltijd.

Zal ik ook blijven doen :D

Als jij er blij mee bent dan is het een goede investering.
 
Is simpelweg persoonlijke voorkeur.

De een pakt een maaltijd direct na het trainen, een ander een whey shake, weer een ander een banaan en daarna een maaltijd en weer een ander een PWO supplement. Wat het beste werkt is gewoon wat in jouw voedingsschema past en waar je voorkeur ligt.
Whey shake en kant en klaren PWO shake zijn snel en makkelijk.

Maar als je prijsgewijs kijkt is een maaltijd of simpele whey shake vaak goedkoper dan een PWO supplement.
Soms zitten er wel wat extra componenten in een PWO shake die de moeite waard zouden kunnen zijn.

Maar het uiteindelijke effect is om het even. Vooral als je geen pro bent.
 
Het is vooral het verkopersverhaaltje dat eraan verbonden is. Post workout om je glycogeen voorraden aan te vullen en dit is BS.

Dit is true. Maar dan vraag ik me soms wel af wat het effect van de insuline spike heeft, bodybuilders spuiten toch ook altijd insuline postworkout? Dit klinkt toch niet als een verkeerd effect.

Ik zou zeggen, probeer het gewoon uit als het geld het toelaat. Werkt het niet, stop ermee. Werkt het wel, ga dan door :).
 
Dit is true. Maar dan vraag ik me soms wel af wat het effect van de insuline spike heeft, bodybuilders spuiten toch ook altijd insuline postworkout? Dit klinkt toch niet als een verkeerd effect.

Ik zou zeggen, probeer het gewoon uit als het geld het toelaat. Werkt het niet, stop ermee. Werkt het wel, ga dan door :).

Hoeveel gr spiermassa zou het opleveren op 1 jaar tijd? Volgens mij nihil. Hoe ga jij meten of suiker na je training drinken werkt of niet? Heb het vroeger ook gedaan en ik kan niet zeggen dat ik meer spiermassa won,of beter kon trainen of enig ander positief effect.
 
Hoeveel gr spiermassa zou het opleveren op 1 jaar tijd? Volgens mij nihil. Hoe ga jij meten of suiker na je training drinken werkt of niet? Heb het vroeger ook gedaan en ik kan niet zeggen dat ik meer spiermassa won,of beter kon trainen of enig ander positief effect.

Ook al zou het maar 100 gr spiermassa in 1 jaar tijd zijn, ik denk dat je daar al erg blij van word als je als natty op je max zit.
Maar ik snap je precies, zou het zelf ook niet kopen. Maar als het wel een positief effect heeft voor anderen raad ik hun vooral aan om het te gebruiken. Zelfs als het placebo zou zijn, placebo effect is ook sterk :).
 
Ook al zou het maar 100 gr spiermassa in 1 jaar tijd zijn, ik denk dat je daar al erg blij van word als je als natty op je max zit.
Maar ik snap je precies, zou het zelf ook niet kopen. Maar als het wel een positief effect heeft voor anderen raad ik hun vooral aan om het te gebruiken. Zelfs als het placebo zou zijn, placebo effect is ook sterk :).

Als ze hun superman voelen door suiker te drinken ze doen maar :)
 
Back
Naar boven