MuscleMeat

powerclean + jurk conditie?

janseke

Cool Novice
Waardering
1
Lengte
1m71
Massa
70kg
Ik doe het stronglifts 5x5 schema als voorbereiding op men volgend rugby seizoen en om wat extra power te ontwikkelen heb ik de overhead press vervangen door power clean + jerks. Is het normaal dat die niet alleen vermoeiend zijn voor de spieren maar ook conditioneel zeer vermoeiend? Zou het helpen wat intervall training te doen om me niet telkens conditioneel uit te putten bij deze oefening? En nog een klein vraagje hoeveel seconden rust nemen jullie tussen je reps, gewoon ong. 5-10 sec om rustig terug te hurken, bar fatsoenlijk vastnemen... of echt iets van een 20-30 sec om volledig op adem te komen?

Meer c&j doen conditie gaat wel mee. Als je weer op adem bent dan de volgende attempt.

Powercleanen in jurk is geen goed idee, ik raad een tutu aan.

is normaal, spreekt alle spieren aan en dus erg vermoeiend. Tussen de reps nauwelijks rust, voldoende om goed spanning te kunnen zetten.

Oly lifts en zeker clean & jerk zijn neit echt geschikt voor hoge herhalingen omdat er veel techniek bij komt kijken. C&J doe ik zelf nooit meer dan 2-3 hh, meestal singles.

Terug
Naar boven