MuscleMeat

powerliften in bbschema kan dat?

lloydatoni

Colossal Veteran
Relnicht
10 jaar lid
Powerlifter
10.000 berichten
Waardering
7.879
Lengte
1m88
Massa
93kg
Vetpercentage
13%
geen idee waar ik mn ei kwijt kan in welke sectie dus dan maar hier

Mn schema is:
Dag 1: borst, kuiten, onderarmen
Dag 2: rug schouders
Dag 3 quads, hams
Dag 4: dag 1
dag 5: dag 2

ik ben van plan om op dag 7 dag 6 is rust een powerliftdag 1 te voegen met 5*5 op in respectievelijke volgorde squat, bench, deadlift er bij te doen omdat zwaar liften iets is wat ik soms wel mis in mn bb schema met rep range tussen de 8-12 en benen tussen de 15-25

Denken jullie dat het in te passen is?

Mvg lloyda
Als het te powerlift gericht is dan mag de vraag ook daar verplaatst worden

PL bench trainen en de volgende dag borst trainen

:coffee: wat denk je zelf

1 woord en 3 cijfers: wendler 531

• Topic Starter Topic Starter
Tis lastig in te voegen, dan maar niet

zo makkelijk...

squat dag + bb assistance
oh dag + bb assistance
deadlift dag + bb assistance
bench dag + bb assistance

simpel en effectief (zoals 531 ook is)

Kan ik naast de squat werksets voor pl dan ook squats doen op bb herhalingen of is dit overkill?

Tevens hetzelfde voor deadlift

Kan ik naast de squat werksets voor pl dan ook squats doen op bb herhalingen of is dit overkill?

Tevens hetzelfde voor deadlift
lees je in over Wendler, daar ga je een hoop van leren.

één van de schema's die hij aankaart is BBB = Big But Boring.
Dat is precies wat jij nu aankaart. Je werkt eerst je standaard 531 sets af (de kracht-benadering) en gooit er daarna 5x10 achteraan op uit m'n hoofd 60% ofzo. Dat gaat z'n vruchten wel afwerpen! ook erg goed voor je techniek trouwens

verkies je die dan boven een traditionelere UB/LB indeling (vb in de triumvirate template)?

Zolang je geen ervaring hebt met schema's maken zou ik aan wendler blijven zitten, als je ervaring genoeg hebt schema's te maken kan je een UB/LB split goed op je eigen lichaam aanpassen, zoals grotesjaak (en G-men enz) hierboven dat bv doet

Of 1 powerlift dag in de week en een bbdag schrappen, bijv de borstdag na pl dag, en dan borst-rug op een andere dag in de week supersetten?

Dus dit:
Dag 1 borst, onderarmen,kuiten
Dag 2 benen
Dag 3 rug schouders
Dag 4 rust
Dag 5: borst rug
Dag 6 rust
Dag 7: pl dag
Dag8: rust

onmogelijk gedoe dit, dan maar of doorgaan met waar ik mee bezig was of wendler, of een verbetering van mnbschema van hierboven

---------- Post toegevoegd Fri 3 Aug 2012 om 23:58 ----------

goede Adviezen lees ik al boven mannen!

even me goed inlezen in wendler
zag al het en ander staan

Alleen zoals ik aankaarte de toepassing van squats deads en bench met bb even goed bekijken

Blijf het namelijk heerlijk vinden hoge herhalingen te maken met squats

---------- Post toegevoegd Sat 4 Aug 2012 om 00:01 ----------

verkies je die dan boven een traditionelere UB/LB indeling (vb in de triumvirate template)?

Zeker, het werpt eenmaal goed zn vruchten af wat ik nu doe en voel me er fijn bij, maar we doen af en toe met de vriendengroep en de sportschool op onze eigen knullige wijze pl wedstrijdjes wat ik erg leuk vind om te doen, en mss in de toekomst wel wat kan uitbreiden, maar het bouwen van een mooi fysiek staat voor mij altijd op 1

---------- Post toegevoegd Sat 4 Aug 2012 om 00:04 ----------

lees je in over Wendler, daar ga je een hoop van leren.

één van de schema's die hij aankaart is BBB = Big But Boring.
Dat is precies wat jij nu aankaart. Je werkt eerst je standaard 531 sets af (de kracht-benadering) en gooit er daarna 5x10 achteraan op uit m'n hoofd 60% ofzo. Dat gaat z'n vruchten wel afwerpen! ook erg goed voor je techniek trouwens

Je verwoordt precies mn gedachtengang nu in het eerste deel en geeft een heldere uitleg in het 2e deel waar ik veel van opsteek, bedankt!

Terug
Naar boven