MuscleMeat

Pre Workout power na shake

xent

Novice
Waardering
0
Lengte
1m75
Massa
70kg
Heey, ik heb net een Whey shake genomen 30gr

en ik wil zometeen gaan trainen.. mijn vraag kan het kwaad om daar achter aan meteen pre worout power te nemen?

nee, maar de kans dat je iets gaat merken van je pwo is heel klein.
het is best om je whey shake een anderhalfuur op voorhand van je training te nemen en je pwo 30 min voor training

een shake 1,5 uur voor het trainen, is dat niet wat lang?

bwa, persoonlijk vind ik dat een shake met melk toch ff op je maag blijft liggen, en iedereen weet dat je een pwo best op een zo nuchtere maag neemt

Kan ook uurtje...zo lang duurt het ongeveer voordat het bij de spieren is aangekomen/omgezet.

Om even in te gaan om wat hierboven wordt gezegd wanneer je je shake moet nemen: Ik ben van mening dat als je de hele dag door gedoseerd eiwitten eet je lichaam genoeg aminozuren op voorraad heeft om na de training aan te spreken. Ik zou er dan ook voor kiezen om de whey shake gelijk na de training te nemen zodat hij zo optimaal mogelijk wordt opgenomen in het lichaam. Die aminozuren komen dan misschien voor die training te laat maar voor de volgende training heb je het gelijk weer aangevuld en zo haal je meer rendement uit je shake.

Hele dag door bij elke maaltijd genoeg eiwitten meenemen en je hebt een constante voorraad van aminozuren in je lichaam.

Alles wat je na je training inneemt wordt namelijk veel beter opgenomen dan op andere momenten van de dag.

correct, ieder zijn stijl :trollface:

beste is geen shake voor en gelijk daarna een shake, maar niet met melk shake maar met water. melk is niet goed voor de opname van eiwitten.

en een shake daarvoor zou trouwens niet eens veel kwaad kunnen. kiek ma

---------- Toegevoegd om 00:23 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 00:22 ----------

Om even in te gaan om wat hierboven wordt gezegd wanneer je je shake moet nemen: Ik ben van mening dat als je de hele dag door gedoseerd eiwitten eet je lichaam genoeg aminozuren op voorraad heeft om na de training aan te spreken. Ik zou er dan ook voor kiezen om de whey shake gelijk na de training te nemen zodat hij zo optimaal mogelijk wordt opgenomen in het lichaam. Die aminozuren komen dan misschien voor die training te laat maar voor de volgende training heb je het gelijk weer aangevuld en zo haal je meer rendement uit je shake.

Hele dag door bij elke maaltijd genoeg eiwitten meenemen en je hebt een constante voorraad van aminozuren in je lichaam.

Alles wat je na je training inneemt wordt namelijk veel beter opgenomen dan op andere momenten van de dag.

die snapt um

beste is geen shake voor en gelijk daarna een shake, maar niet met melk shake maar met water. melk is niet goed voor de opname van eiwitten.

en een shake daarvoor zou trouwens niet eens veel kwaad kunnen. kiek ma

---------- Toegevoegd om 00:23 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 00:22 ----------

die snapt um

Onzin. Nergens is vastgelegd dat inname van een shake na de training beter is. Integendeel. Een uur voor de training heeft meer effect ivm de vertering van de eiwitten. Neem je di-tri peptiden, dan wat korter ervoor.
Daarna kan je makkelijk een PWO shake nemen.

Onzin. Nergens is vastgelegd dat inname van een shake na de training beter is. Integendeel. Een uur voor de training heeft meer effect ivm de vertering van de eiwitten. Neem je di-tri peptiden, dan wat korter ervoor.
Daarna kan je makkelijk een PWO shake nemen.

Is niet waar. Inname van je shake is niet specifiek beter, maar na je training neemt je lichaam veel beter voedingstoffen op. Daarom zijn de maaltijden na het trainen ook zo belangrijk. Je lichaam smeekt namelijk om eten. Het is daarom veel beter om je shake na het trainen te nemen en de hele dag door je eiwitten te doseren zodat aminozuren altijd voorradig zijn en je na de training niet een te kort aan aminozuren hebt.

Ik ga nou niet weer die discussie aan.. M
Je lichaam heeft tijd nodig de een eiwit shake te verteren. Inderdaad, na de training heb je de voedingstoffen nodig. NA de training! Dus niet een uur of ander half na de training.. Want de meest doorgaande shakes hebben die tijd nodig om om gezet te worden en opgenomen te kunnen worden.. Vandaar dat je het voor de training neemt. Of als je het kan permiteren, voor en na.

Je lichaam heeft tijd nodig de een eiwit shake te verteren. Inderdaad, na de training heb je de voedingstoffen nodig. NA de training! Dus niet een uur of ander half na de training.. Want de meest doorgaande shakes hebben die tijd nodig om om gezet te worden en opgenomen te kunnen worden.. Vandaar dat je het voor de training neemt. Of als je het kan permiteren, voor en na.
Wat hij zegt, als je je whey shake voor je training neemt dan is het zo ongeveer opneembaar op het moment dat je klaar bent met trainen. En sowieso, gewoon shake voor EN na je training, kan er weinig fout gaan;)

Je lichaam heeft tijd nodig de een eiwit shake te verteren. Inderdaad, na de training heb je de voedingstoffen nodig. NA de training! Dus niet een uur of ander half na de training.. Want de meest doorgaande shakes hebben die tijd nodig om om gezet te worden en opgenomen te kunnen worden.. Vandaar dat je het voor de training neemt. Of als je het kan permitteren, voor en na.
Ik snap wel dat je bedoelt dat de shake al moet zijn omgezet in aminozuren aan het einde van de training en niet 1,5uur later. Maar wanneer je in de meerdere maaltijden voor de training al genoeg eiwitten neemt (meestal heb ik de hele dag al eiwitten gegeten als ik avonds ga trainen) heb je al voldoende aminozuren gestapeld waar je lichaam gebruik van kan maken direct na de training.

Ik zei hierboven ook al dat de hele dag door eiwitten ook gebruikt wordt om na de training te raadplegen. De eiwitten uit voeding hebben vaak een veel langere verwerkingstijd dus na de training heb je voldoende aminozuren op voorraad van het eten de ochtend/middag ervoor.

Laatst bewerkt:
ja, logisch. Alleen heb je met een whey shake wel een compleet aminozuur profiel en heeft het een meer anabole werking dan een stukje kip hier en een blikje tonijn daar. Of dit alles significant is, geen idee. Whey is goedkoop, vlees niet, ik vind het wel best zo:p

of je pakt bcaa voor/ tijdens je training en na je training whey met dextrose

Ik doe eerst whey shake dan pwo, maar wil dit gaan veranderen vandaar dat ik dit topic terecht kwam. Het is dus niet best om ze beide te nemen. Dan neem ik mijn whey shake 50/60 minuten van te voren en mijn pwo 30 min. Dus met een half uur er tussen;)

Ohja en wat betreft de whey shake er voor en erna..ik nam hem eerst altijd erna maar nu verdeeld ik het dus. 1 schep er voor en 1 schep er na:)

Om on-topic te blijven. Als je het achter elkaar neemt is idd de kans groot dat je minder van je pwo voelt, altans dat had ik ook. Wat ik deed is whey een uurtje voor het trainen, en pwo voordat je op/in de fiets/auto stapt.

Off-topic: Dat melk opname van je whey vertraagt is te verwaarlozen, dat scheelt practisch niks qua tijd.

En whey voor de training zorgt ervoor dat de aminozuren in je bloed zitten na het trainen. En idd je lichaam wilt voeding na het trainen, maar dat betekend niet dat het ineens het verteringsproces overslaat

Ik snap wel dat je bedoelt dat de shake al moet zijn omgezet in aminozuren aan het einde van de training en niet 1,5uur later. Maar wanneer je in de meerdere maaltijden voor de training al genoeg eiwitten neemt (meestal heb ik de hele dag al eiwitten gegeten als ik avonds ga trainen) heb je al voldoende aminozuren gestapeld waar je lichaam gebruik van kan maken direct na de training.

Ik zei hierboven ook al dat de hele dag door eiwitten ook gebruikt wordt om na de training te raadplegen. De eiwitten uit voeding hebben vaak een veel langere verwerkingstijd dus na de training heb je voldoende aminozuren op voorraad van het eten de ochtend/middag ervoor.

is eindeloze discussie conclusie wat is wat jij denkt dat het beste is ook al zegt menshealth en dus wetenschappelijk bewezen dat het beste daarna is

Terug
Naar boven