XXL Nutrition

prikken in bovenbeen

scheurijzer

Advanced Bodybuilder
Waardering
52
Lengte
1m73
Massa
87kg
Vetpercentage
11%
Prik eigenlijk altijd in bilspier links en rechts, maar wil nu is me bovenbeen proberen .

Ik weet dat er in het bovenbeen meer bloedvaatjes zitten en meer zenuwen.
Is dit dan meteen een minder veilige plek om te prikken?
Welke maat naald is hier het meest voor geschikt?

Voor bilspier gebruik ik 0.8x40 groen.

Ik gebruik de 0.6x25

Voordeel van been is dat je veel spots hebt. Fijnste is bij mij..vanaf je heup 2x je vinger en wijsvinger uitstreken(weet niet hoe ik anders uit moet leggen) en dan beetje aan de buitenkant. Span je been aan je voelt dat het hard is daar.

Vond zelf ook altijd tricky en heb lange tijd niet aangedurfd ivm de zenuwen en bloedvaten. Maar doe nu nooit glute meer!
Nog nooit bloedvat geraakt, wel een keer een zenuw maar toen iets ernaast opnieuw gezet.

ik doe ongeveer op hoogte van mn ballen

srs :roflol:

Waarom probeer je schouders niet? Ik prik in me schouders met een insuline naald en zet er zo 2ml in.
Zou wel alleen een insuline naald gebruiken als je redelijk lean bent.

Ik zet in mijn dijbeen of glutes, afwisselend. Dijbeen is niks mis mee, gebruikte de eerste paar keer deze foto als voorbeeld: http://www.spotinjections.com/thigh3.htm

Werkt prima voor mij. Het kan maar een idee zijn maar ik zet hem iets hoger dan in het midden met de naald horizontaal, dus als het ware boven het bot langs de spier in met groene naald. Nooit problemen gehad.

• Topic Starter Topic Starter
In dijbeen met groen? Ga je dan geen bot raken? Haha

In dijbeen met groen? Ga je dan geen bot raken? Haha

Nee, nog nooit voor gehad en doe dit regelmatig. De naald zit desalniettemin volledig in. Als je goed naar die foto zie je dat de kans ook klein is dat je bot raakt als je op die manier prikt, je prikt boven het bot als het ware. Tenzij je echt skinny ass benen hebt natuurlijk.

gewoon zijkant prikken en aspireren lucht is injecteren bloed is fout en opnieuw proberen

Ik gebruik de 0.6x25

Voordeel van been is dat je veel spots hebt. Fijnste is bij mij..vanaf je heup 2x je vinger en wijsvinger uitstreken(weet niet hoe ik anders uit moet leggen) en dan beetje aan de buitenkant. Span je been aan je voelt dat het hard is daar.

Vond zelf ook altijd tricky en heb lange tijd niet aangedurfd ivm de zenuwen en bloedvaten. Maar doe nu nooit glute meer!
Nog nooit bloedvat geraakt, wel een keer een zenuw maar toen iets ernaast opnieuw gezet.

ja de 25mm is lekker :)
gebruik m voor delt/tri/dijbeen

Doe het ook op de manier van tremendes, wel met 0.7x40. Gaat er helemaal in en nergens last van

als je laag in vet% staat 0,4x20 in je dijbeen. Minst kans om iets te raken, maar duurt wel even voordat het geinjecteerd is. Prima voor ed/eod.

Idd,je trekt hem vaciuum....En ook ik zet 0.8x0,40...idd zorgen dat hij er helemaal inzit.....
Werkt voor mij perfect...Maar zo zie je dat het voor ieder anders en prettiger kan zijn...

Heb ook dijbeen gezet, veel makkelijker om zelf te doen. Wel 1x bloedvat geraakt en 1x een zenuw. ik heb 0,6x30 gebruikt.

Heb ook dijbeen gezet, veel makkelijker om zelf te doen. Wel 1x bloedvat geraakt en 1x een zenuw. ik heb 0,6x30 gebruikt.

Het punt is inderdaad dat de bovenbenen het makkelijkst zijn indien je in je eentje bent.

Ik heb bijvoorbeeld eerder geprobeerd mijn deltoids te prikken, dit probeerde ik aanvankelijk in mijn eentje, toen ik moest aspireren had ik jammer genoeg onvoldoende kracht om de plunger een tiende terug te trekken.

Uiteindelijk heb ik een ander moeten laten aspireren, het injecteren heb ik vervolgens zelf gedaan.

Terug
Naar boven