Bizarre brief Paola maakt Filip kwaad
Met een bizarre open brief heeft koningin Paola woensdag haar bezorgdheid geuit over de gezondheid van prins Laurent, na de kritiek dat zij en Albert niet terugkeerden van reis terwijl hun jongste zoon in coma lag. Maar in één adem joeg Paola ook haar andere zoon, koning Filip, tegen zich in het harnas.
‘Mijn echtgenoot en ik zijn zeer ontroerd onze zoon Laurent te zien en vast te stellen dat zijn toestand verbetert. Zeer oprecht wil ik u graag mijn gevoelens als moeder laten kennen. Van mijn kinderen is op dit moment Laurent de meest kwetsbare.’
Dat is maar een deel van de brief die koningin Paola stuurde, met ruzie binnen de koninklijke familie tot gevolg. Want op het Paleis wisten ze niets van de brief, en Filip voelt zich naar verluidt geschoffeerd. De brief lijkt een gebrek aan waardering voor Laurent te suggereren, terwijl het net Filip is die sinds de troonswissel Laurent in ere probeert te herstellen.
Achter de schermen wordt intussen gezocht naar een job met internationale allure, en dus ook meer erkenning, voor Laurent.
(nieuwsblad)