AndroidHealthClinic

Probleem... hoe kan ik mijn reis naar Thailand cancellen???

• Topic Starter Topic Starter
Ik heb al een "bagpack" geregeld ( grote rugzak ) voor mijn zwembroek, whey en billy boys ;)

Dan ben ik in ieder geval iets mobieler als met een grote lompe koffer.

Nou dat cancellen gaat nu waarschijnlijk dus wel lukken met die aardbeving???

RobbieH zei:
Nou dat cancellen gaat nu waarschijnlijk dus wel lukken met die aardbeving???

Lekker daar, Ik zou even met Buza ofzo checken wat het reisadvies is, het enige wat nu op het strand daar aantreft is dooie vissers :(

Je krijgt alleen maar een negatief reisadvies, als je gevaar kan lopen, door onlusten ofzo.

De oost kust van Thailand + het binnenland zijn nog prima te doen.
Waar ga je precies heen?

Apenootje zei:
Je krijgt alleen maar een negatief reisadvies, als je gevaar kan lopen, door onlusten ofzo.

De oost kust van Thailand + het binnenland zijn nog prima te doen.
Waar ga je precies heen?
:roflol:

Euh je gedachten zitten bij die geile dame's daar maar het is ONRUSTEN :D

Nee man! Onlusten is echt wel een goed woord daarvoor, Sacha de Boer zegt het ook heel vaak ;)

RobbieH zei:
Ja maar zolang ik geen ziekte of gebroken been heb zal dat toch niet gaan lukken???

Gewoon wat verzinnen ;)

Vertel hem dat je op je hoofd bent gevallen en dat je last krijgt van een barstende koppijn zodra je in de zon komt en dat het helemaal zwart voor je ogen wordt.

Als je het een beetje slim speelt loop jij vrolijk naar buiten met een doktersverklaring.

ScHrOeFjE zei:
:roflol:

Euh je gedachten zitten bij die geile dame's daar maar het is ONRUSTEN :D
Apenootje had gelijk bro, het is onlusten. Zie wat de Vandale daar over zegt :

on·lus·ten (de ~ (mv.)) 1 rellen => rel

Ik heb een ticket met alleen 1 overachting in Bangkok erbij zitten, maar ik kan dan toch nog gewoon cancellen?
Ik mag toch zelf bepalen waardat ik naartoe wil gaan? En als ik eigenlijk naar die getroffen gebieden wilde gaan kan de vakantie die ik voor ogen had niet meer doorgaan.
En om wat voor redenen ik daarnaartoe wilde gaan is verder mijn zaak toch?
Stel je kent daar mensen of zo en gaat er daarom naartoe, je spaart heel lang en moet dan ineens ergens anders naartoe.
Ik heb trouwens een "open ticket" zou ik dan ook gewoon over een half jaar of zo kunnen gaan??
Dat zou ik ook al goed vinden.
Ik heb nu gewoon echt geen tijd want moet stage lopen werken verhuizen en nog veel verslagen schirjven.
Dus ga dat anders allemaal niet redden.......

-----------------------------------------------------------------------------------

Dit heb ik van de site gehaald wardta ik de reis geboekt heb:

Over Stichting Calamiteitenfonds Reizen

Inhoud garantie

De vakantie die u zojuist heeft geboekt, valt onder de garantie van de Stichting Calamiteitenfonds Reizen.

Dat houdt in dat u recht heeft op teruggaaf van (een deel van) de betaalde reissom en/of op vergoeding van noodzakelijke meerkosten wanneer sprake is van een uitkeringsvatbare situatie als gevolg van een calami­teit in de zin van de regeling.

Wellicht suggereert de naam “Calamiteitenfonds” dat het fonds dekking beoogt te bieden bij iedere gebeurte­nis die als calamiteit in de ruimste zin van het woord kan worden aangemerkt en die van invloed is op het (volledig) genieten van de geboekte reis. In statuten en reglementen is de dekking van het fonds ech­ter beperkt tot bepaalde gevolgen van molest en natuurramp.

Een calamiteit in de zin van de regeling is een onverwachte en abnormale gebeurtenis die wordt veroorzaakt door molest of door een natuurramp.

Een uitkeringsvatbare situatie ontstaat wanneer als gevolg van een calamiteit in zodanige mate sprake is van gevaar voor u als consument en/of voor uw goederen of indien de infrastructuur in zodanige mate is aangetast dat de reisorganisator zijn verplichtingen uit de met u gesloten reisovereenkomst niet meer kan of mag nakomen. Of sprake is van een calamiteit en een uitkeringsvatbare situatie staat uitsluitend ter beoor­deling van de Calamiteitencommissie van het Calamiteitenfonds. Deze vaststelling geldt voor een bepaalde tijd en voor een bepaalde plaats. Reizigers die nog niet naar de betreffende plaats zijn vertrokken krijgen van de reisorganisator het vooruitbetaalde reisgeld terug. Voor reizigers ter plaatse geldt de hierboven genoemde garantie.

Wat ik hier uit kan opmaken is, dat de mogelijke derving van "het genieten" alleen van toepassing is op de punten die in je reisovereenkomst staan, dus je reis naar Bankok + die 1e overnachting.

Maar als je open ticket hebt, kan je hem als het goed is gewoon omboeken, voor een klain bedrag ofzo.
Het hangt wel af van welke codes er op je ticket staan geloof ik, sommige aanbiedingen zijn gestript van bepaalde privileges, maar dat moet je gewoon ff vragen.

Ik denk wel dat het gaat lukken!

Ericr zei:
Apenootje had gelijk bro, het is onlusten. Zie wat de Vandale daar over zegt :

on·lus·ten (de ~ (mv.)) 1 rellen => rel
ik bedoelde het meer van lust,coïtus,industrie ;)

een woordgame dus :D

Apenootje zei:
Wat ik hier uit kan opmaken is, dat de mogelijke derving van "het genieten" alleen van toepassing is op de punten die in je reisovereenkomst staan, dus je reis naar Bankok + die 1e overnachting.

Maar als je open ticket hebt, kan je hem als het goed is gewoon omboeken, voor een klain bedrag ofzo.
Het hangt wel af van welke codes er op je ticket staan geloof ik, sommige aanbiedingen zijn gestript van bepaalde privileges, maar dat moet je gewoon ff vragen.

Ik kon in ieder geval wel eerder terug gaan als ik wilde dat koste mij dan geeneens iets extras aan kosten.
Maar ofdat ik dan ook de hele reis kan verschuiven??
Morgen ff bellen.

Ik heb wel eens een doktersverklaring gekregen om een reis te cancellen om psychologische redenen... Je zou dit ook kunnen faken bij huisarts...

Apenootje zei:

Het callamiteitenfonds heeft het in ieder geval wel al erkend als callamiteit, dus ik hoop dat het ook voor die reis geld....
Ik ga morgenvroeg meteen bellen.

bartp zei:
Ik heb wel eens een doktersverklaring gekregen om een reis te cancellen om psychologische redenen... Je zou dit ook kunnen faken bij huisarts...

Ik had een doorlopende reisverzekering maar is goedkoper als je 1 reisverzekering hebt voor 2 personen.
Omdat mijn ex korting kreeg via haar werk zouden we dat dus met haar ook al lopende verzekering doen.
Maar dat heeft ze dus nog steeds niet gedaan ondanks vaak aandringen..... :mad:

zeg dat je de reis wil cancellen wegens de Tsunami van afgelopen weekend problem solved

Maar hij heeft geen reis naar Phuket geboekt, maar 1 naar Bankok, en daar hebben ze geen last van de Tsunami gehad.

Apenootje zei:
Maar hij heeft geen reis naar Phuket geboekt, maar 1 naar Bankok, en daar hebben ze geen last van de Tsunami gehad.

Inderdaad dat hebben ze mij dus ook verteld, maar ik heb het ticket wel om kunnen boeken naar eind Februari :)

Kost mij wel +- 100€ en de 700€ die ik betaald had aan hotels en binnenlandse vlucht ben ik kwijt.

Maar ga dan eind Feb lekker 2 weken daar rondtrekken :cool:

Dan kan ik nu verhuizen en alles regelen.

Ok dan beter! :)

Ik moet zometeen nog ff reisverzekering regelen naar Thailand volgende week, ik hoop dat ze niet moeilijk gaan doen?

De aandelenkoersen van de verzekeringsmaatschappijen zijn in ieder geval wel flink gekelderd.

Terug
Naar boven