Fitness Seller

Probleem met geluidskaart

The Rock

Monstrous Giant
Elite Member
10.000 berichten
Waardering
234
Lengte
1m94
Massa
118kg
Ik heb zaterdag m'n nieuwe pc gehaald, en ik heb wat problemen met het geluid. Ik heb namelijk aan de voorkant van m'n pc 2 gaatjes zitten voor m'n speakers (groen en roze) en aan de achterkant van m'n pc heb ik 6 gaatjes zitten voor m'n speakers e.d. (groen, roze, oranje, zwart, blauw en grijs). Nu wil ik het liefst mijn stekkertje van mijn speakers aan de achterkant van mijn pc stoppen, dit is wel het mooiste.

Maar nu komt het probleem. Als ik mijn speakers (1 groene connector) aan de groene connector aan de voorkant aansluit, heb ik prima geluid. Maar als ik mijn groene kabeltje aan de connector aan de achterkant van mijn pc aansluit, is mijn geluid echt klote. Ik moet de speakers heel hard zetten om sowieso iets te horen, en het klinkt voor geen meter. Heel dof e.d. Ik neem aan dus dat dit niet klopt.

Kan iemand mij misschien uitleggen hoe ik kan zorgen dat ik wel normaal geluid uit de achterkant krijg?

Geluidskaart is een geintegreerde geluidskaart op mijn moederbord, en wordt herkend als een Realtek AC'97 Audio. Ik heb de standaard drivers van Asus geinstalleerd.

Speakerset is 2.1, dus 2 speakers en 1 subwoofer.

Alvast heel erg bedankt voor eventuele hulp!

Kun je dat niet instellen in je bios ofzo? Dat je het geluid aan de voorkant wil hebben dan.
Of misschien als je het kabeltje lostrekt dat vanaf je voorkant naar de audio aansluiting op je mb gaat?

Ik heb ook zo'n aansluiting voorop, maar deze heb ik niet aangesloten omdat ik ook achteraan geluid wou. Dit werkt ook prima.

Ik weet niet of dit bij jouw ook zo werkt hoor, maar je kan het altijd proberen.

• Topic Starter Topic Starter
Had het al geprobeerd in de bios, maar kan daar niks vinden. Ik wilde ook al in m'n pc gaan kijken, maar dan ben ik m'n garantie kwijt :( Het schijnt een jumpersetting te zijn, maar goed. Ik dacht, misschien weet iemand een softwarematige oplossing, maar dat gaat dus waarschijnlijk niet werken. Tnx voor je hulp in ieder geval.

Terug
Naar boven