XXL Nutrition

prof bb'er worden

Ja man, Chad Nicholls doet het echt slecht, met z'n groente en fruitloze voedingsschema's... :rolleyes:

Ronnie Coleman hoor je niet klagen :D

Hij klaagt misschien niet, maar groente en fruit eten bevordert een goede spijsvertering. Zijn opgeblazen buik komt misschien deels door groeihormonen, maar het is vast niet de enige oorzaak. Ongezond dieet draagt hier ook toe bij.

Wat is er heerlijker dan een doel of droom in je leven te hebben! Sporten is een hobby en als je dat iedere dag met plezier kunt doen en je zorgt zelf voor een bepaalde knowhow door veel te lezen, te leren en te luisteren, komt het resultaat vanzelf. Het is een strategische sport; niet direct kijken naar het einddoel maar stap voor stap verder gaan. Als je gaat trouwen denk je ook niet direct aan je 25-jarige bruiloft. Iedereen weet nu ondertussen wel wie een goede begeleider is en welke sportschool goed is. Sluit je daar nadat je een gevorderde beginner bent bij aan. Leer ervan en ga aan de slag.
Het is iedere dag keihard werken, maar je hebt er veel voldoening van. Het is niet makkelijk maar een wedstrijd draaien met een goed resultaat geeft je dan een ultieme kick. Dat zorgt ervoor dat je verder gaat. En, als je goede resultaten neerzet krijg je ook andere mensen in je omgeving. Iedereen wil met een winnend 'paard' aan de slag. Het is niet erg als anderen van je profiteren, maar je moet zelf ook profiteren.
Maak je nog niet druk over prof worden, dat komt later wel; ga het eerst gewoon goed doen als amateur en geniet er volop van. Er is niets zo gaaf als keihard werken iedere dag, er beter en beter uit te gaan zien en dan complimenten en waardering krijgen van andere sporters en sport-bobo's. Erkenning van het zware werk en een teken dat je het (alleen of niet) goed doet.

en je moet het maar zien te kunnen combineren met een baan.
Eigenlijk zou je als prof moeten kunnen leven van je baan, immers prof bodybuilding = job op zich. Helaas valt er weinig te verdienen in BB , tenzij je bij de 10 beste in de wereld bent, en dan nog moet je opletten dat de kosten niet hoger worden dan de verdienste.

Je moet een beetje gek zijn om nog prof te worden vind ik, toch als man. Als je ziet wat je moet inleveren op vlak van gezondheid en het kleine financiele wat je maar terugkrijgt. Het is zoals anja zegt: het is vooral genieten van je resultaten en klein beginnen (dromen mag natuurlijk altijd).

Ondergewaardeert imo, profvoetballers verdienen het veelvoudige van wat de top 10 bb'ers verdienen.... En dat terwijl het in mijn ogen meer moeite en toewijding kost. Natuurlijk is het ook gewoon leuk om te doen en je progressie te zien, maar imo mag de sport wat meer gewaardeert worden :)

^ en daat dus simpelweg niet gebeuren als je er goed overnadenkt.

Die waardering komt enkel van mensen die zelf ook in BB opgaan. Anders werkt het niet, eerder afstoot dan waardering.

Dit in tegenstelling tot voetbal, tennis of golf, waar miljoenen supporters en aanbidders naar kijken, maar zelf nooit iets gedaan hebben of een bal ervan hebben aangeraakt.

dus de oplossing zou zijn: meer mensen interesse laten krijgen voor BB.
Zou er meer geld te verdienen zijn, meer pro's en zou je meer kansen krijgen.
Maar hou krijg je er de mensen naar toe? Als je spreekt tegen een persoon over BB, zeggen ze allemaal: die opgespoten stieren, zo lelijk...
Eigenlijk triestig allemaal.

ten eerste is mijn homegym even uitgebreid als een sportschool jongen.(machines,dumbbells ....)
ten tweede ,je hebt mij nog nooit gezien dus kan je daar ook niet over oordelen
ten derde heb ik tenminste een doel ,heb jij dat ook?

Ok je hebt mis een Super homegym, maar heb je een goede trainingspartner of iemand die je kan ondersteunen tijdens je zware workouts ?

Ik heb je ook nog nooit gezien dat is helemaal waar, en ik hoop ook dat je wat zult bereiken, maar zou net zoals mascha maar is goed erover nadenken en een wedstrijd draaien voordat je zoiets zegt mis bevalt het je helemaal niet.

En over mijn doel :rolleyes: kijk maar bij mijn foto's, ik wil gwn wel ver komen en goed worden maar prof dat is gwn een stap verder voor mij denk ik gwn te ver en mis ook wel realistische :cool:

Hij klaagt misschien niet, maar groente en fruit eten bevordert een goede spijsvertering. Zijn opgeblazen buik komt misschien deels door groeihormonen, maar het is vast niet de enige oorzaak. Ongezond dieet draagt hier ook toe bij.

hahahahaha Yeah Right hahahahahahahqahaq

Dromen maken groot;)

Succes!

Mascha mooie foto's....echt....jij hebt ook nog steeds je borsten erg vrouwelijk....zo vindt ik het persoonlijk veel mooier om te zien.

Laatst bewerkt:
Ten eerste, niet slecht bedoeld maar wat laat je denken dat je potentieel hebt om prof te worden?

Verder traint een prof niet in een home gym (tenzij je Coleman of Cutler heet) maar gaat naar een echte gym. Begin daar eens mee, zodat je tenminste wat zware squats etc in je schema kan inlassen ...

Kies een zaal uit waar andere atleten competitief actief zijn en probeer wat van hen bij te steken. Als je talent hebt en je wint je eerste amateurwedstrijd kan je dan misschien eens met een Siggi Segers of Willem Jonkman praten of het verstandig is (later) de overstap te maken. Veel top-amateurs verdienen echter beter hun boterham dan 2e rangs profs. Neem bvb Thomas Sheu, is een top amateur en verdient een centje bij met links en rechts een wedstrijd te winnen. Vind het verstandig van m amateur te blijven want wordt hij prof kan ook hij als podiumvulling gaan dienen...

En verder niet om je te demotiveren maar momenteel hebben imo maar max 2 man misschien potentieel om prof te worden in Belgie, waarvan er één als hij er het kopje bijhoudt de Olympia kan halen... 1 op zovele duizenden...

Veel succes zou ik zeggen

Ten eerste, niet slecht bedoeld maar wat laat je denken dat je potentieel hebt om prof te worden?

Verder traint een prof niet in een home gym (tenzij je Coleman of Cutler heet) maar gaat naar een echte gym. Begin daar eens mee, zodat je tenminste wat zware squats etc in je schema kan inlassen ...

Oh want dat kan thuis niet?

of thuis een trainingspartner hebben :p

Met een powerrack ben je al een heel eind maar dan kan je nog niet leg pressen, hack squatten... Laat staan dat je van plan bent je kuiten te trainen met een home gym :rolleyes:

Met een powerrack ben je al een heel eind maar dan kan je nog niet leg pressen, hack squatten... Laat staan dat je van plan bent je kuiten te trainen met een home gym :rolleyes:

legpress en hacksquat, oh zo belangerijk:eek:

Trouwens bart82 heeft een aardige uitgebreide homegym, heeft niet zo heel veel gekost dacht ik.

En kuiten kan je gewoon trainen hoor, daar heb je geen machines voor nodig.

Terug
Naar boven