XXL Nutrition

progressie 2,5jaar 62kg naar 87kg

Maakt niet uit brah, mijn bench is ook ****ing zwak maar chest is beter dan menig ecto die meer drukt.

Geloof er heilig in dat fly's minstens zoveel toevoegen qua massa als presses.

Geloven heb je niet zoveel aan. Presses is meer een compound dan fly's. Het lijkt me dus logisch dat met presses je veel meer spierscheuren maakt dan fly's. Al heb ik hier nog geen wetenschappelijke basis voor gevonden. Moet ik dus ff zoeken. Al lijkt het me wel logisch dat je met presses veel meer je triceps erbij pakt.

Bij squats is er bijvoorbeeld een groot verschil tussen squats met smithmachine en free squats. Zo zijn free squats beter voor je knieeen (worden ze zelfs gezonder van) en zorgen ze voor twee keer zoveel spierscheuren omdat je onder andere je hamstrings meer pakt. Dit zorgt er tevens voor dat je kniegewricht minder belast wordt.

Smith squats recruit less hamstrings than free-squats. Hamstring co-contraction with quadriceps is effective in reducing excessive forces in the ACL (knee-joint) particularly between 15 and 60° of knee flexion (Li, Rudy et al. 1997).

Laat jezelf dan eens zien, kijken of jij zulke quads hebt.

Het gaat niet om z'n quads alleen vind ik maar om het totaal plaatje, verder ben ik het met ammar eens dat het niet bijzonder is voor 2,5 jaar en dat er zeker meer uit te halen was geweest.
VP lijkt rond de 15-16% te liggen.

Ik vind het wel netjes, hij is nog jong, ze lichaam is in die tijd 10 cm gegroeid, weetje hoeveel bouwstoffen je lichaam dat kost. Nu issie denk ik wel op ze maximale lengte, hij heeft een lekkere basis als hij nu gaat knallen beloofd dat wle wat.

Geloven heb je niet zoveel aan. Presses is meer een compound dan fly's. Het lijkt me dus logisch dat met presses je veel meer spierscheuren maakt dan fly's. Al heb ik hier nog geen wetenschappelijke basis voor gevonden. Moet ik dus ff zoeken. Al lijkt het me wel logisch dat je met presses veel meer je triceps erbij pakt.

Bij squats is er bijvoorbeeld een groot verschil tussen squats met smithmachine en free squats. Zo zijn free squats beter voor je knieeen (worden ze zelfs gezonder van) en zorgen ze voor twee keer zoveel spierscheuren omdat je onder andere je hamstrings meer pakt. Dit zorgt er tevens voor dat je kniegewricht minder belast wordt.
WTF hebben squats hier mee te maken?

Ik zeg nergens dat je geen presses moet doen. Zeg alleen dat je voor een goede chest ook je fly's moet doen + dat BP stats lang niet alles zeggen over de omvang van je borst.

Maakt niet uit brah, mijn bench is ook ****ing zwak maar chest is beter dan menig ecto die meer drukt.

Geloof er heilig in dat fly's minstens zoveel toevoegen qua massa als presses.
Je zegt dat je gelooft dat fly's minstens net zoveel toevoegen qua massa als presses. Niets meer, niets minder. Wat je later zegt kan ik er niet uit halen. Dat een isolatieoefening net zoveel massa toevoegen als een compound ,zoals BP, lijkt me niet aannemelijk. Dit betekent niet dat ik zeg dat je geen fly's moet doen. Verder zeg ik bij het stukje over squats "bijvoorbeeld" en dat lijkt me voldoende dat om er uit te halen dat ik niet probeer te zeggen dat squats iets te maken hebben met borstoefeningen. Bedoel daar mee te zeggen dat een freesquat meer een compound is dan smithmachine squats en daarom voor meer spierscheuringen zorgen. Net zoals bp een compound is en fly's niet. Hier laat ik het bij.

Normaal word er gezeurd over de beentjes, maar hier is het andersom. Je had beter alleen benen kunnen posten :P

Je zegt dat je gelooft dat fly's minstens net zoveel toevoegen qua massa als presses. Niets meer, niets minder. Wat je later zegt kan ik er niet uit halen. Dat een isolatieoefening net zoveel massa toevoegen als een compound ,zoals BP, lijkt me niet aannemelijk. Dit betekent niet dat ik zeg dat je geen fly's moet doen. Verder zeg ik bij het stukje over squats "bijvoorbeeld" en dat lijkt me voldoende dat om er uit te halen dat ik niet probeer te zeggen dat squats iets te maken hebben met borstoefeningen. Bedoel daar mee te zeggen dat een freesquat meer een compound is dan smithmachine squats en daarom voor meer spierscheuringen zorgen. Net zoals bp een compound is en fly's niet. Hier laat ik het bij.

voor massa waar het puur de borst aangat zijn zelfs cable flye varianten vaak een betere keuze als benchen voor een hoop mensen, inclusief ikzelf.

wat het verhaal over spierscheuren betreft is allemaal heel leuk en aardig maar dat is alles behalve de allesbeslissende factor, zoals je het laat klinken.

Me armen zijn warm toch nog 37cm dus volgens mij is alleen borst echt zwak voor 2,5 jaar

37cm armen is ook zwak voor 2,5 jaar bij jouw lengte. Mijne zijn 42 en lopen al achter, en weeg maar een paar kilo meer. Je dwarft mijn benen wel :D
Je benen zijn wel super!

Je snapt het niet helemaal geloof ik. Hij heeft het over massa alleen op de borst en dus niet totaal. Flys geven heel veel massa erbij.

Ga zo door, laat de rest maar lullen. Het gaat er uiteindelijk niet om wat je met 2,5jaar hebt gedaan maar wat het uiteindelijke resultaat is en hoe je de komende jaren te werk gaat.

Het gaat niet om z'n quads alleen vind ik maar om het totaal plaatje, verder ben ik het met ammar eens dat het niet bijzonder is voor 2,5 jaar en dat er zeker meer uit te halen was geweest.
VP lijkt rond de 15-16% te liggen.

Dat er meer uit te halen had geweest zal vast wel, maar TS is pas 19 en word dan door een 17 jarige die net uit de poepluiers gegroeid is afgezeken.
Daar ging het mij om.

Ga zo door, laat de rest maar lullen. Het gaat er uiteindelijk niet om wat je met 2,5jaar hebt gedaan maar wat het uiteindelijke resultaat is en hoe je de komende jaren te werk gaat.

Juist.

Hangt van de 17 jarige af.

Mooie progessie vooral je benen zijn monster geworden.

( Oh ik ben ook 17 jaar mag ik wel reageren :S? )

• Topic Starter Topic Starter
heb een foto van me rug toegevoegd
ik ga werken aan me bench heb gister al 75kg gepakt en volgens de spotter ging het makkelijk alleen had ik wel hulp nodig bij het balanseren dus als ik daar aan werk hoort me bp omhoog te schieten

goeie stats, benen en rug man, vooral voor 19 jarige..toen ik 19 was stond ik er niet beter bij iedergeval...

is die onderste pic nou net zo recent als die 2 bovenste? indien ja maak is betere foto volgens mij sta je er dan beter op

• Topic Starter Topic Starter
goeie stats, benen en rug man, vooral voor 19 jarige..toen ik 19 was stond ik er niet beter bij iedergeval...

is die onderste pic nou net zo recent als die 2 bovenste? indien ja maak is betere foto volgens mij sta je er dan beter op

die onderste is van 1januari 2011 die en die 2 bovenste van 2 dagen geleden

Terug
Naar boven