XXL Nutrition

Proteinedieet

Voronda

Novice
Waardering
0
Dag allemaal,

Ik ben sinds 5 maanden gestopt met roken. Ik heb er na zo'n lange tijd bijna geen behoefte meer aan, maar de extra kilo's (10kg!) zijn enorm demotiverend. Ik heb ook een tijdje geen beweging gehad omwille van de examens. Een geldig excuus dus. Sinds vorige week ben ik begonne met lopen, maar rustig op het gemak zonder mezelf veel te forceren. Ik heb enorm veel goede verhalen gehoord over het proteinedieet, maar kan er zelf niet al te veel informatie over vinden. Na wat surfen ben ik op een aantal sites terecht gekomen waarbij de 'dietisten' zelf de producten verkopen en dat vindt ik altijd zo vreemd en minder betrouwbaar. Ik heb liever een objectief dietist die me niets gaat proberen aan te smeren. Ik ben van Antwerpen. Alle suggesties zijn welkom!!

gr

Alleszins al proficiat dat je hebt kunnen stoppen met roken :p
Wat het proteïnedieet betreft, dat zou ik gewoon laten vallen.
Kijk hier wat rond op het forum, lees de stickies en probeer een goed voedingsschema samen te stellen :)
Daarbij doe je paar keer per week cardio en die kilo's zullen er wel weer afvliegen ;)
En misschien dat deze vraag wel beter is voor de fitness-sectie van de site ipv de bodybuilding-sectie :o

• Topic Starter Topic Starter
Dank u!!:-)
Ik had wat rondgeneusd maar ik vond niets, blijkbaar zat ik dus gewoon in de verkeerde thema te zoeken:-)

Dag allemaal,

Ik ben sinds 5 maanden gestopt met roken. Ik heb er na zo'n lange tijd bijna geen behoefte meer aan, maar de extra kilo's (10kg!) zijn enorm demotiverend. Ik heb ook een tijdje geen beweging gehad omwille van de examens. Een geldig excuus dus. Sinds vorige week ben ik begonne met lopen, maar rustig op het gemak zonder mezelf veel te forceren. Ik heb enorm veel goede verhalen gehoord over het proteinedieet, maar kan er zelf niet al te veel informatie over vinden. Na wat surfen ben ik op een aantal sites terecht gekomen waarbij de 'dietisten' zelf de producten verkopen en dat vindt ik altijd zo vreemd en minder betrouwbaar. Ik heb liever een objectief dietist die me niets gaat proberen aan te smeren. Ik ben van Antwerpen. Alle suggesties zijn welkom!!

gr

haha, en dat heeft invloed op je dieet ? :o

Vertel anders eerst eens wat je doelen zijn.
Als je wil afvallen ga je minder moeten eten en meer moeten bewegen.
Speciale diëten zijn daar niet echt voor nodig gewoon Kcal inname moet kleiner zijn dan wat je verbrandt op een dag.

Wil je spieren opbouwen of vet verliezen met zo weinig mogelijk spierverlies, dan heb je wel een aangepaste voeding nodig.

Laatst bewerkt:
Aja natuurlijk heeft dat een invloed, suggesties van bijvoorbeeld diëtisten in Noord-Holland, daar heb ik niets aan;-) dat bedoelde ik ermee. Minder eten is makkelijk gezegd, maar heel moeilijk gedaan. Als je stopt met roken (en zeker na 9 jaar) proef je alles veel beter, eet je meer, verandert je metabolisme, ed. Dat ik ben aangekomen is zeker niet abnormaal. Mijn doel is om die kilo's er dus af te krijgen zonder honger te hebben. Ik weet dat ik voedingsadvies nodig heb, vandaag mijn vraag naar suggesties hier (weliswaar bij de verkeerde thema). Mijn voorkeur gaat naar een proteinedieet simpelweg omdat ik er alleen nog maar goede dingen over heb gehoord.

Eiwit dieet kan schadelijk zijn heb ik gehoord, Voor de lever. Ik zou gewoon bij voeding, stickies lesen cut schema maken en dan zal je ook nog wel spieren aan over houden ook nog. + Cut schema = eiwitrijk = weinig honger + de hoeveelheid cabrs, en de goede vetten.

Laatst bewerkt:
Aja natuurlijk heeft dat een invloed, suggesties van bijvoorbeeld diëtisten in Noord-Holland, daar heb ik niets aan;-) dat bedoelde ik ermee. Minder eten is makkelijk gezegd, maar heel moeilijk gedaan. Als je stopt met roken (en zeker na 9 jaar) proef je alles veel beter, eet je meer, verandert je metabolisme, ed. Dat ik ben aangekomen is zeker niet abnormaal. Mijn doel is om die kilo's er dus af te krijgen zonder honger te hebben. Ik weet dat ik voedingsadvies nodig heb, vandaag mijn vraag naar suggesties hier (weliswaar bij de verkeerde thema). Mijn voorkeur gaat naar een proteinedieet simpelweg omdat ik er alleen nog maar goede dingen over heb gehoord.
Hoezo verandert het je metabolisme? Wordt die hoger of lager?

Ik rook namelijk als een ketter, eet gewoon volgens mijn schema, ook al heb ik geen honger (maar laatste maand heb ik toch eigenlijk altijd wel honger???). Misschien dat ik eens ga stoppen met roken maar dat dikker worden, komt dat gewoon omdat je meer eet of echt dat het roken de opname van voeding verslechterd waardoor je in principe makkelijker te veel kan eten?

Misschien beetje stomme vraag maarja:p

Hoezo verandert het je metabolisme? Wordt die hoger of lager?

Ik rook namelijk als een ketter, eet gewoon volgens mijn schema, ook al heb ik geen honger (maar laatste maand heb ik toch eigenlijk altijd wel honger???). Misschien dat ik eens ga stoppen met roken maar dat dikker worden, komt dat gewoon omdat je meer eet of echt dat het roken de opname van voeding verslechterd waardoor je in principe makkelijker te veel kan eten?

Misschien beetje stomme vraag maarja:p

Komt doordat je meer eet :p als je rookt, dan ben je bezig met iets, dat is een gewoonte.
Als je stopt met roken, dan ga je de eerste paar weken echt vervanging voor die sigaretten moeten zoeken. Dat is een gevoel dat je krijgt. En meestal wordt die vervanging bij eten gezocht :p
Ikzelf ben 4kg bijgekomen toen ik gestopt was met roken.
Jammer genoeg zit ik nu terug aan 1 pakje per week :) is zo goed als niets, zolang ik het daarbij kan houden :D

Komt doordat je meer eet :p als je rookt, dan ben je bezig met iets, dat is een gewoonte.
Als je stopt met roken, dan ga je de eerste paar weken echt vervanging voor die sigaretten moeten zoeken. Dat is een gevoel dat je krijgt. En meestal wordt die vervanging bij eten gezocht :p
Jammer genoeg zit ik nu terug aan 1 pakje per week :) is zo goed als niets, zolang ik het daarbij kan houden :D

Oohhh zo spijtig. Maar hoe lang was je gestopt?? Met metabolisme bedoel ik dat je lichaam meer reserves gaat opslaan als je meer begint te eten. Mijn huisdokter zei heel kort "+10kg!!", hij stelde voor om gewoon meer te bewegen. Dat doe ik nu. Zijn tweede voorstel was eventueel op dieet te gaan, maar pas als sporten niets opleverde. Ik ben mezelf nu een backup plan aan het zoeken voor ALS ik niet afval met lopen/fitnessen. Ik ben sinds 9 dagen aan het lopen en zal nu sowieso toch geen resultaat zien. Maar ja toch blijf ik ongeduldig...

---------- Toegevoegd om 12:45 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 12:44 ----------

Je eet dus echt meer! en je lichaam slaagt het bovendien op als reserves. Alles is lekker:-) Maar laat je niet demotiveren !!!!!!!

Terug
Naar boven