XXL Nutrition

Pull down en push down alternatief? + vragen

Rick92

Cool Novice
Waardering
0
Hallo allemaal,

Een tijdje terug ben ik begonnen met fitness/bb, doordat ik hier te hevige cardio deed icm een slecht trainingsschema, had een paar lichte blessures opgelopen(een aan me ellebogen als ik benchpresde en een aan mijn scheen als ik hardloopte)
toen ben ik denk ik een 1,5 maand met sporten gestopt, maar wil weer beginnen, met zeer lichte cardio (1x per week als ik zin heb)
Goed voedingsschemaop deze site gevonden en ga een full body schema doen, maar ik heb een probleempje met het pull down en push down oefeningen in het schema aangezien ik die niet kan doen bij gebrek aan aperatuur.
Zijn hier alternatieven voor?

Ook met de calf raises heb ik geen machine voor, dit kan ook zo
[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Is dit een goede manier?

alvast bedankt!

push down en pull ups zijn goede alternatieven. ik doe het ook in periodes dat ik niet naar de zaal kan. ik doe het wel traag en geconcentreerd. ik doe dan wel optrekken met de handpalmen naar mij om de biceps te oefenen. push ups doe ik breed (borst) en op andere dagen met de handen naast elkaar onder mijn borst. of dippen op de rand van mijn bad met mijn voeten op een stoel. heb ik zo is meer dan 6 maanden gedaan. na die 6 maanden ging ik naar de zaal en ik kon praktisch evenveel bench pressen dan 6 maanden voordien.

Terug
Naar boven