Fitness Seller

Pull ups | Deadlift

Molleninho

Dutch Bodybuilder
Waardering
9
Lengte
1m72
Massa
74kg
Wat is het handigst om eerst te doen zodat je 't minst last hebt bij de volgende oefening?
Dus eerst DL dan PU
Of eerst PU en dan DL?

Eerst liften

Ik doe normaal altijd eerst pull-ups, werkt voor mij prima. Nooit problemen mee gehad tijdens de DL.

Ligt allemaal aan je doelen en voorkeur. Zelf deadlift ik eerst omdat een grotere deadlift mijn doel is.

doe wat je zelf wil, maakt niet veel uit.
doe zelf pull-ups eerst want dat is iets waar ik me op wil concentreren, na deadlift ben ik meestal buiten adem

Ik krijg altijd pomp in biceps van pullups,hierdoor kan ik mijn armen moeilijker strekken. Lijkt me niet ideaal om dan nog te deadliften ivm evt bicepstear bijv.

Wat je belangrijker vind doe je eerst.. Ik stop deadlifts meestal achteraan in m'n training omdat ik ze toch niet zo zwaar pak (ivm langer herstel dan bijv. bij squat).

altijd eerst pullups, als ik eerst deadlift doe kan ik namelijk minder pullups

• Topic Starter Topic Starter
Ik wil namelijk een
UB.LB.-.-.FB. gaan volgen.
Als in Maandag-dinsdag-vrijdag.
Waarbij woensdag nog cardio ingevoegd wordt.

DL en PU voeg ik toe in mijn FB.

Ik doe deadlifts eerst

Sowieso altijd eerst de kracht sets en dan de sets met hogere reps.

Maar als je dus 4-6 pullups doet en dan een setje 20 reps deadlift om wat voor reden dan ook... ja dan zou ik de pullups eerst doen.

Deadlift is lowerback en Pull ups is upperback, kijk waar je zwakste deel is en begin daarmee eerst.

Bij mijn armen begin ik altijd met forearms omdat het een zwakke lichaamsdeel is van mij.

Deadlift is lowerback en Pull ups is upperback, kijk waar je zwakste deel is en begin daarmee eerst.

Bij mijn armen begin ik altijd met forearms omdat het een zwakke lichaamsdeel is van mij.

Ik zie deadlift meer als een full body oefening ;)

Pull-ups hebben bij mij veel hogere prioriteit.

Ligt aan je prioriteiten.

Ik wil graag meer pull-ups kunnen, dus doe ik die eerst.

Maar tegenwoordig DL op lowerbody dag. Probleem opgelost ;)

Ik vind t altijd lastig want ik ben altijd uitgeput na DL's. Maar als ik eerst me rug ga doen en dan DL'en dan kan ik weer niet zo zwaar. Misschien moet ik minder reps gaan doen met DL.

Terug
Naar boven