MuscleMeat

Puntjes op de i

Jaryzz

Cool Novice
Waardering
0
Lengte
1m80
Massa
87kg
Vetpercentage
25%
Ik ben 18 jaar vetpercentage van ongeveer 27 procent. Ik heb dus het boek BFFM gelezen en heb aan de hand van dit boek een eetschema gemaakt.

Ik ga maandag woensdag en vrijdag een fullbody kracht workout doen. En werk in het weekend minimaal 7 uur en heb eet daarom volgens de berekening 2545 kcal, ik zit met mijn schema daar 15 kcal erboven.

Hier mijn eetschema:

Heeft iemand tips of kritiek hoe ik het anders zou kunnen doen?

en heeft iemand tips hoe ik mijn eten mee naar school zou kunnen nemen zodat het niet bederft?

Bijlagen

Waarom eet je boven onderhoud als je wilt afvallen?
Ik heb het boek BFFM niet gelezen zelf, gaat deze uit van veel cardio misschien?

Zo niet, dan zou je wel onder onderhoud moeten eten om af te vallen.

Verder te weinig vet en teveel eiwitten IMO, dus haal wat eiwitten eruit en voeg vetten toe.

hey jaryzz,

Goed dat je BFFM hebt gelezen! ik neem maar aan dat je wilt afvallen met 27
Dan vind ik 2500kcal nog best veel omdat je eigenlijk alleen nog maar vet hebt met weinig spieren.
ik zou er een paar 100 vanaf halen en dan kijken wat je lichaam doet en anders probeer je eerst 1 a 2 weken deze 2500 en val je niet af, dan weet je dat er ff wat af moet.

waar je voor de rest nog op moet letten zijn je vetten. 1gr per kg lichaamsgewicht is een mooie richtlijn. dit is makkelijk te doen door in gerechten olijfolie te doen, wat extra eitjes te eten of hier en daar wat rundergehakt. ohja en noten.
of stoppen met die 0% vet producten.

hiervoor moet je wat koolhydraten laten vallen om ruimte te maken voor de kcal van de vetten ofwel wat rijst weg.

je eet gezonde producten, persoonlijk vind ik die whey in de ochtend ook niet nodig want je eet meer dan genoeg/te veel eiwit. 200gr zou echt de max moeten zijn voor jou imo. zeker als je net begint en alles.

succes!

Eiwitten 1.7 - 2.5 gram per VVM kg.
Vetten verhogen naar 1g per kg lichaamsgewicht.
Opvullen met koolhydraten. Zelf ga ik in een cut liever wat lager in koolhydraten, bijvoorbeeld 150 max. Carb cycling is ook een fijne methode voor de cut, kan je eens opzoeken.

Eten gewoon 's avonds van tevoren klaar maken en als het afgekoeld is in de koelkast zetten. Of eventueel alles op zondag klaar maken en invriezen. Genoeg mogelijkheden.

• Topic Starter Topic Starter
hey jaryzz, Goed dat je BFFM hebt gelezen! ik neem maar aan dat je wilt afvallen met 27 Dan vind ik 2500kcal nog best veel omdat je eigenlijk alleen nog maar vet hebt met weinig spieren. ik zou er een paar 100 vanaf halen en dan kijken wat je lichaam doet en anders probeer je eerst 1 a 2 weken deze 2500 en val je niet af, dan weet je dat er ff wat af moet. waar je voor de rest nog op moet letten zijn je vetten. 1gr per kg lichaamsgewicht is een mooie richtlijn. dit is makkelijk te doen door in gerechten olijfolie te doen, wat extra eitjes te eten of hier en daar wat rundergehakt. ohja en noten. of stoppen met die 0% vet producten. hiervoor moet je wat koolhydraten laten vallen om ruimte te maken voor de kcal van de vetten ofwel wat rijst weg. je eet gezonde producten, persoonlijk vind ik die whey in de ochtend ook niet nodig want je eet meer dan genoeg/te veel eiwit. 200gr zou echt de max moeten zijn voor jou imo. zeker als je net begint en alles. succes!

Heel stom van mij maar volgens mij heb ik dan de calorieën berekenen helemaal verkeerd gedaan hehe... Hoe zou ik het beter kunnen doen?, dus de 2,5 g eiwitten per FFM en 1g vet per kg lichaamsgewicht?

---------- Toegevoegd om 12:52 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 12:48 ----------

Volgens BFFM gaat uit van de Harris-benedict berekening.

En je activiteitsniveau:

ik heb dan mijn basiscaloriebehoefte x 1,55 moderately active, 3-5 keer sporten per week

Dit vanwege de 3 trainingsdagen en de 7 uur werken in het weekend.

Heel stom van mij maar volgens mij heb ik dan de calorieën berekenen helemaal verkeerd gedaan hehe... Hoe zou ik het beter kunnen doen?, dus de 2,5 g eiwitten per FFM en 1g vet per kg lichaamsgewicht?

---------- Toegevoegd om 12:52 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 12:48 ----------

Volgens BFFM gaat uit van de Harris-benedict berekening.

En je activiteitsniveau:

ik heb dan mijn basiscaloriebehoefte x 1,55 moderately active, 3-5 keer sporten per week

Dit vanwege de 3 trainingsdagen en de 7 uur werken in het weekend.

ik ging ook eerst uit van harris benedict. de makkelijkste manier om te beginnen maar onthoud dat elk lichaam anders is. ik zit in werkelijkheid onder de richtlijn die benedict voorstelt.

als beginner in krachttraining en met als hoofddoel afvallen kan je beter met je vetvrije massa rekenen vind ik, ga alleen niet onder je BMR zitten.

je zit nog op school dus en hebt net als mij (kantoorbaan) geen beweging overdag. die ik zou dus voor 1,3 of 1,4 bijvoorbeeld gaan als activiteitsfactor.
Het is ook een beetje proberen en testen zeg maar. je moet streven voor een halve kg per week afvallen. hoewel het de eerste weken wel even sneller mag/gaat.

ik ging ook eerst uit van harris benedict. de makkelijkste manier om te beginnen maar onthoud dat elk lichaam anders is. ik zit in werkelijkheid onder de richtlijn die benedict voorstelt. als beginner in krachttraining en met als hoofddoel afvallen kan je beter met je vetvrije massa rekenen vind ik, ga alleen niet onder je BMR zitten. je zit nog op school dus en hebt net als mij (kantoorbaan) geen beweging overdag. die ik zou dus voor 1,3 of 1,4 bijvoorbeeld gaan als activiteitsfactor. Het is ook een beetje proberen en testen zeg maar. je moet streven voor een halve kg per week afvallen. hoewel het de eerste weken wel even sneller mag/gaat.

Okeokee, en de 7 uur van het weekend baantje niet meerekenen? hehe

Hier is mijn verbeterde voedingsschema, ziet dit er al een stuk beter uit aan iedereen? hehe

,,,

Over 3 maanden wil ik 4 dagen per week gaan trainen, upper body en lower body 2x 2 dagen, moet ik dan wel naar MODERATELY ACTiVE, dus x 1,55 gaan?

Bijlagen

Terug
Naar boven