EvD91
Novice
- Waardering
- 0
- Lengte
- 1m83
- Massa
- 70kg
- Vetpercentage
- 8%
Goedemiddag,
Ik zou graag eens jullie mening / aanbevelingen willen aanhoren(lezen) over het onderstaande schema.
Allereerst de volgende informatie:
Ik ben zo'n 6 jaar geleden op 15 jarige leeftijd begonnen met tienerfitness en vervolgens verder gegaan met krachttraining toen ik 16 werd. Dit heb ik toen 2,5 jaar gedaan met een 3-daags split-schema dat elke 6 weken vernieuwd werd door de instructeur.
Vervolgens ben ik gestopt met krachttraining in de veronderstelling dat de spiermassa wel zou blijven (hé, we maken allemaal weleens fouten
).
Nu ben ik 4 maanden geleden weer begonnen en ben zo van 64kg (11% BF) naar 70kg (8% BF) gegaan, mede dankzij jullie shitload aan informatie over voeding
.
Doel: kracht en massa
Prioriteiten: geen, gewoon gehele lichaam
Beschikbare apparatuur: Fit for Free, dus 90% machines, maar ik bevind me voornamelijk in het gedeelte met de vrije gewichten
Beschikbare tijd: 3 dagen per week
Het schema dat ik nu een kleine 3 weken gebruik heb ik zelf samengesteld uit verschillende schema's van zowel dit forum als andere fora:
Push:
- Bench Press
- Incline Bench Press
- Shoulder press
- Flyes
- Side Laterals
- Overhead Dumbbell Extension
- Cable triceps extentions
Benen:
- Squats
- Walking Lunges
- Leg Curl
- Leg Extentions
- Calf Raises
Pull:
- Deadlifts
- Pull-ups
- Close Grip Pulldowns (onderhands)
- Wide Bar Rows
- Close Bar Rows (onderhands)
- Barbell Curl
- Hammer Curl
Elke oefening doe ik 3x12, maar ik merk dat ik bij het verhogen van het gewicht bij de eerste 3 oefeningen van 'push', ik de 'Overhead Dumbbell Extension' niet meer fatsoenlijk uit kan voeren door de uitputting van mijn schouders.
Daarnaast wil ik het zo veel mogelijk compound houden, met enkele isolatie-sets op het eind om zo het laatste beetje eruit te halen.
Dus brand los, wat zou er anders moeten/kunnen/horen? Ik denk dat er vooral verbetering in kan zitten qua reps...
Ik zou graag eens jullie mening / aanbevelingen willen aanhoren(lezen) over het onderstaande schema.
Allereerst de volgende informatie:
Ik ben zo'n 6 jaar geleden op 15 jarige leeftijd begonnen met tienerfitness en vervolgens verder gegaan met krachttraining toen ik 16 werd. Dit heb ik toen 2,5 jaar gedaan met een 3-daags split-schema dat elke 6 weken vernieuwd werd door de instructeur.
Vervolgens ben ik gestopt met krachttraining in de veronderstelling dat de spiermassa wel zou blijven (hé, we maken allemaal weleens fouten
). Nu ben ik 4 maanden geleden weer begonnen en ben zo van 64kg (11% BF) naar 70kg (8% BF) gegaan, mede dankzij jullie shitload aan informatie over voeding
Doel: kracht en massa
Prioriteiten: geen, gewoon gehele lichaam
Beschikbare apparatuur: Fit for Free, dus 90% machines, maar ik bevind me voornamelijk in het gedeelte met de vrije gewichten
Beschikbare tijd: 3 dagen per week
Het schema dat ik nu een kleine 3 weken gebruik heb ik zelf samengesteld uit verschillende schema's van zowel dit forum als andere fora:
Push:
- Bench Press
- Incline Bench Press
- Shoulder press
- Flyes
- Side Laterals
- Overhead Dumbbell Extension
- Cable triceps extentions
Benen:
- Squats
- Walking Lunges
- Leg Curl
- Leg Extentions
- Calf Raises
Pull:
- Deadlifts
- Pull-ups
- Close Grip Pulldowns (onderhands)
- Wide Bar Rows
- Close Bar Rows (onderhands)
- Barbell Curl
- Hammer Curl
Elke oefening doe ik 3x12, maar ik merk dat ik bij het verhogen van het gewicht bij de eerste 3 oefeningen van 'push', ik de 'Overhead Dumbbell Extension' niet meer fatsoenlijk uit kan voeren door de uitputting van mijn schouders.
Daarnaast wil ik het zo veel mogelijk compound houden, met enkele isolatie-sets op het eind om zo het laatste beetje eruit te halen.
Dus brand los, wat zou er anders moeten/kunnen/horen? Ik denk dat er vooral verbetering in kan zitten qua reps...