XXL Nutrition

Push Press of Military Press

Met welk doel?

Zelf kies ik trouwens in alle gevallen liever voor de PP, dus zowel voor explosiviteit ed, kracht als massa.

• Topic Starter Topic Starter
Ik doe momenteel MP, maar explosiviteit spreekt me toch meer aan.
Het kan dus geen kwaad voor de PP te gaan of heeft het military pressen ook zijn nut? en welk nut :)

Ik kies voor de MP .

als je sterker wordt komt die massa vanzelf wel?

Sterker worden heeft vrij weining met massa te maken vind ik want er zijn zat mensen die niet sterker worden of heel langzaam sterker worden een paar kg per half jaar bij op
en toch groeien al kool. Wil je massa die je niet 1 oefening maar meerdere oefeningen
volume is massa en niet zo zeer de kracht wat er bij komt kijken, jah zolang je maar altijd rond de 85% van je 1 rm zit. Verder vind ik de MP beter voor massa meer concentratie op de spiergroep zelf en niet een hupje cheaten

Laatst bewerkt:
Dan kun je ook redeneren Jay cutler en alle andere pro's op de powerlifting manier zouden moeten trainen..
nee, maar je vraagt PP voor massa, het is niet zo dat een oefening puur voor massa of puur voor kracht is. imho kun je met elke oefening kracht en/of massa opbouwen

Pushpress als ik moest kiezen.
Lift je zwaardere gewichten mee en levert je ook nog wat snelkracht vanuit de benen op

haha die dude is een van de beste raw powerlifters ter wereld naast zijn pro bb status. Sterker als Johnie self proclamed strongest bb-er.

Maar eh ik zou kiezen voor PP. Vanwege het simpele feit dat je meer gewicht kunt verwerken en dit mij qua schoudermassa ook meer bracht als mp. Mp kun je mooi doen als je bv benen de dag ervoor hebt gedaan of je rug strak staat.

haha die dude is een van de beste raw powerlifters ter wereld naast zijn pro bb status. Sterker als Johnie self proclamed strongest bb-er.

Maar eh ik zou kiezen voor PP. Vanwege het simpele feit dat je meer gewicht kunt verwerken en dit mij qua schoudermassa ook meer bracht als mp. Mp kun je mooi doen als je bv benen de dag ervoor hebt gedaan of je rug strak staat.

was ook sarcastisch, bijnaam van hem is the Rhino als ik me niet vergis.
;)

• Topic Starter Topic Starter
.

Geeft PP dan zoveel meer belasting op rug meer dan mp?

Ik doe MP voor schouder massa en conditie.
PP voor kracht en explosiviteit

Terug
Naar boven