XXL Nutrition

PvdA: 'Nog 10 jaar Marokkanenproblemen'

NotoriousXL

Competitive Bodybuilder
Waardering
96
Minister voor Integratie Eberhard van der Laan (PvdA) verwacht dat problemen met Marokkaanse jongeren nog minstens acht tot tien jaar zullen duren.

Dat zei hij vandaag in de Tweede Kamer. Over vier jaar moet er 'substantile vooruitgang' zijn geboekt, aldus Van der Laan volgens De Pers.

Acht tot tien jaar

"Maar ik wil niemand wijsmaken dat dit over vier jaar is opgelost. Als het gaat om de vraag wanneer Marokkaanse jochies gewoon op het gemiddelde niveau zitten, dan praten we eerder over acht tot tien jaar."

In februari maakte het kabinet bekend dat Marokkaanse gezinnen met problemen 'gezinsmanagers' krijgen en dat straatcoaches hangjongeren naar school gaan sturen.

Bron: spitsnet

Het integratiebeleid heeft al 40 jaar gefaald en problemen omtrent deze groep lijken alleen maar groter worden. De oplossing lijkt simpel, keihard aanpakken. Desondanks denkt de pvda, na de eerste 40 jaar, nu nog eens 10 jaar nodig te hebben om de problemen op te lossen. Iemand die hier nog in gelooft?

10 jaar lijkt me inderdaad erg onwaarschijnlijk.

Draaien we een programma waarin we binnen 10 jaar alle mocro thugs buiten de grenzen zetten dan?

aanraking met politie = land uit

Het integratiebeleid heeft al 40 jaar gefaald en problemen omtrent deze groep lijken alleen maar groter worden.

Suggereer je nu dat we al 40 last hebben van de marokkanen?

Of dat het integratiebeleid al 40 jaar faalt?

Volgens mij horen we nooit meer iets over de molukkers, of over surinamers. Zelfs over de turken hoor je weinig meer. Is de integratie van deze groepen nu ook mislukt?

Of blijkt hier gewoon uit dat integratie enige tijd nodig heeft en dat elke groep uiteindelijk op zal gaan in de massa?

Waarmee ik niet zeg dat er nu geen problemen zijn met bepaalde bevolkingsgroepen.

Of ben ik nu gewoon een linksche hond?

OVer 10 jaar geen last meer, omdat er dan geen nederlanders meer wonen zeker, pvda vuile linkse ratten zitten zieke info te verpreiden, ze weten niet waar ze over praten met hun 10 jaar.

Nog een paar generaties en we hebben alemaal een bruin tintje bedoelen ze vast.

De PvdA doet voorspellingen, ik vraag me af wat dit voor nut heeft. Zouden ze niet eens gaan toegeven dat hun beleid (en dat van anderen) zwaar gefaald heeft? Vervolgens gaan uitzoeken waar ze precies gefaald hebben en dit zeer doelgericht gaan aanpakken? Ik krijg een beetje het "het probleem lost zichzelf wel op" gevoel als ik die prietpraat van hun lees.

Het kan sneller. Bij ieder incident met scherp schieten, dan is het probleem voor 2010 opgelost.

• Topic Starter Topic Starter
Suggereer je nu dat we al 40 last hebben van de marokkanen?

Of dat het integratiebeleid al 40 jaar faalt?

Ik suggereer dat het integratiebeleid al 40 jaar faalt, dat de eerste generatie na al die jaren nog steeds geen Nederlands spreekt en dat met name de latere generaties vervallen in crimineel gedrag.

Volgens mij horen we nooit meer iets over de molukkers, of over surinamers. Zelfs over de turken hoor je weinig meer. Is de integratie van deze groepen nu ook mislukt?

Of blijkt hier gewoon uit dat integratie enige tijd nodig heeft en dat elke groep uiteindelijk op zal gaan in de massa?

Turken hoor je nog steeds genoeg over, bijvoorbeeld gevalletjes eerwraak. Wat Molukkers en Surinamers betreft, de aanpak bij deze groepen is heel anders geweest. Molukkers kwamen net als mijn voorouders in Nederland en kregen NIETS cadeau van de regering! Werden in kampen en/of vervallen hotels gedumpt en moesten het verder maar uitzoeken! Een hele andere benadering dan de pappen en nathouden aanpak, voorkeursbehandeling, die de niet ex-kolonie allochtonen hebben genoten! En de generaties die in Nederland zijn geboren zelfs nog steeds genieten onder het mom van 'positieve discriminatie'.

Of ben ik nu gewoon een linksche hond?

Gewoon onwetend

• Topic Starter Topic Starter
En als je hier geboren bent?

Zolang de marokkanen niet even veel kansen krijgen als de gemmidelde nederlander zal dit probleem nog heel lang spelen.

Als je hier geboren bent zou je toch gewoon Nederlands moeten spreken, bekend zijn met de geldende wetten en bereid zijn de marokkaanse nationaliteit af te staan? Je bent dan tenslotte toch Nederlander?

En laten we het niet over kansen hebben... Wat denk je nou? Als je met je capuchonnetje op bij het CWI binnen komt lopen, tegen de chick achter de balie begint te sissen en tussen het vacatures bekijken nog een tasje rooft dat de banen voor het oprapen liggen?

:p

En laten we het niet over kansen hebben... Wat denk je nou? Als je met je capuchonnetje op bij het CWI binnen komt lopen, tegen de chick achter de balie begint te sissen en tussen het vacatures bekijken nog een tasje rooft dat de banen voor het oprapen liggen?

:p

Dat is een andere kant van het verhaal, maar je snapt wel wat ik bedoel.

Neem mij nou als voorbeeld, ben 19, heb een vmbo diploma maar kom nergens aan werk, geweigerd bij een sport opleiding en ook bij de beveiling. Ik wordt dus nergens aan genomen. (net zoals vele van mij landgenoten) Dan is op straat je geld halen de makkelijkste optie.

Neem mij nou als voorbeeld, ben 19, heb een vmbo diploma maar kom nergens aan werk, geweigerd bij een sport opleiding en ook bij de beveiling. Ik wordt dus nergens aan genomen. (net zoals vele van mij landgenoten) Dan is op straat je geld halen de makkelijkste optie.

Ja, je moet ook iets doen dat bij je past. Waarom ga je niet op een markt shoarma/donor verkopen ? Inshallah! :D

Terug
Naar boven