Geen problemen mee, er is ruimte voor binnen de leerplichtwet. Liever zou ik al die huichelarij van 'christelijke' feestdagen, zoals hemelvaart, pasen en kerst en de hele andere religieuze rattaplan aan feestdagen vrijgegeven zien worden. Op deze manier wordt er gediscrimineerd ten faveure van de christenen. Dat is natuurlijk belachelijk in een seculiere staat.
Dat kerst e.d. nu eenmaal in onze traditie zit is natuurlijk een argument dat alleen nuttig om je reet me af te vegen na het schijten. En dat Nederland een christelijk land is, heeft al HELEMAAL niets met politiek te maken. Nou ja, zo zou het moeten zijn. Alleen al om die reden zou ik voor een vrije dag bij het suikerfeest zijn. Daarbij leven we in een democratie en zijn moslims ook onderdeel van de maatschappij. Daar kunnen we niet omheen. Al denken velen hier helaas dat ze allemaal een stel terroristen zijn, die Nederland willen innemen.
Nadeel is dan wel dat er ruimte wordt gemaakt voor een zuiver religieus feest, i.p.v. een aantal door commercie compleet verkrachte wantoestanden die we namen hebben gegeven als Sinterklaas en Kerst. Maar dat is dan ook direct een reden om de vastigheid er van af te schaffen, omdat de totale kolder ondertussen wel duidelijk is.
Als atheïst voel ik me allerminst prettig bij het belachelijke keurslijf van Kerst e.d.