XXL Nutrition

PVV: Hoofddoek versmalt blikveld autorijdende moslima!

Sport2000

Freaky Bodybuilder
Waardering
29
'Onderzoek naar hoofddoek in auto'
van onze redactie binnenland
DEN HAAG - De Partij voor de Vrijheid (PVV) wil een onderzoek naar het 'snel toenemende aantal' vrouwen met hoofddoekjes achter het stuur. De hoofddoek zou het blikveld van vrouwelijke bestuursters flink versmallen, waardoor ze fietsers en voetgangers te laat opmerken bij het afslaan.
Tweede Kamerlid Barry Madlener van de PVV wil dat minister Eurlings van Verkeer de gevaren van het hoofddoekje en de burka gaat onderzoeken. ,,Ik heb al van meerdere mensen gehoord dat ze bijna overhoop zijn gereden door een vrouw met hoofddoekje.''

Madlener zegt dat hoofddoekjes vaak een stukje uitsteken, waardoor het zicht naar de zijkant wordt belemmerd. Bovendien zouden verkeersdeelnemers met hoofddoekje dragen minder horen.

In het verkeer zijn geen regels voor het dragen van een hoofddoek. Het Kamerlid wil dat vrouwen het hoofddoekje strak ombinden of afdoen in de auto, mocht blijken dat het hoofddeksel gevaarlijk is in het verkeer.

[Link niet meer beschikbaar]

• Topic Starter Topic Starter
ja die mensen halen hun rijbewijs omdat ze de helft niet zien:D

zolang de dames oppassen dat hun hooefddoek niet voor hun ogen komt zal het allemaal wel meevallen zeker

Hahahaha, Wilders, smilders.

monster-niveau-zoeken-naar-aanleiding-om-te-zeiken-over-moslims

Wat is dat allemaal met al die PVV topics ?
Waar zijn de standaard anti-moslim topics gebleven ?:(

Ik vind het vergezocht maar aan de andere kant heeft hij ergens wel gelijk. Als er jaarlijks een persoon wordt doodgereden door iemand die de persoon over het hoofd heeft gezien door een hoefddoekje is het al de moeite waard.

op zich hebben ze wel een punt

• Topic Starter Topic Starter
Ik vind het vergezocht maar aan de andere kant heeft hij ergens wel gelijk. Als er jaarlijks een persoon wordt doodgereden door iemand die de persoon over het hoofd heeft gezien door een hoefddoekje is het al de moeite waard.
ja idd, dus ook maar alle bejaarden achter het stuur weg, omdat ze geen goed reactievermogen hebben.
alle jongeren erachter weg omdat ze roekeloos rijden.
alle zakenmannen erachter weg omdat ze in hun haast zo snel rijden.
want als veroorzaakt het maar 1 ongeluk, dan is het al goed, :roflol:

ja idd, dus ook maar alle bejaarden achter het stuur weg, omdat ze geen goed reactievermogen hebben.

Lezen sport2000, lezen.

Het Kamerlid wil dat vrouwen het hoofddoekje strak ombinden of afdoen in de auto, mocht blijken dat het hoofddeksel gevaarlijk is in het verkeer.

Dit is weer een typische reactie van iemand die het probleem niet wil zien. Iedereen heeft wel is haast ook moslims, of niet soms sport2000? Er zijn inderdaad ook ouderen die niet meer mogen rijden omdat ze hiertoe niet in staat zijn.

In Saudie-Arabie mogen vrouwen geen auto's besturen op de openbare weg.

Waarom doen die vrouwen eigenlijk een doekje op?

Wilders for president!!!

op zich hebben ze wel een punt

Natuurlijk heeft hij een punt. Het lijkt me ook niet ondenkbaar dat een hoofddoek het gezichtsveld dusdanig versmalt dat het een verhoogd risico kan opleveren in het verkeer. Ga maar eens met een capuchon op achter het stuur zitten.

Dat gezeur over een hoofddoekje. Laat die vrouwen toch lekker.
Het zou maarzo kunnen dat een hoofddoekje achter het stuur wat extra risico's opleveren. Maarre... heeft Geert geen belangrijkere zaken om zich druk over te maken? kennelijk niet...

Heeft Geert geen last van zijn lange haren voor zijn ogen als hij auto rijdt?

Even een burka vraagje tussendoor:

Wat ik niet snap is dat ik weleens burka's zie wandelen over het station maar dan wél alleen! Ik heb toch altijd begrepen dat vrouwen die hun geloof dermate heftig aanhangen, óók niet alleen mogen reizen???

Wel apart dat de strengst Islamitische landen en het meest liberale land ter wereld juist dit gemeen hebben:
In beide regio's kun je burkaatjes zien. Staaltje van provocatie? Vijf jaar geleden was er namelijk geen burka te vinden hier.

dat is zeker provocatie.

Ik wil eigenlijk hier een stukje van Theo Maassen bij halen uit zijn show, tegen beter weten in.

Hij begon daar over het feit dat er altijd een zelfde hoeveelheid water op de wereld is. Weliswaar continu verschillend verdeeld over het aardoppervlak maar wel altijd dezelfde hoeveelheid.

Hij dacht dat dat ook zo met geloof was, als er in bij bepaalde bevolkingsgroepen van de wereld helemaal niet meer wordt geloofd dan zijn er bij andere bevolkingsgroepen weer mensen die wel weer heel erg veel en intensief geloven.

Ik denk dat daar wel een kern van waarheid inzit.

Buiten dat vind ik gewoon dat zoiets verboden moet worden, ik mag ook niet met een bivakmuts op me kop rondlopen dus ook geen burka. Want dat zou discriminatie zijn. Waarom mag je iets als je een bepaald geloof aanhangt wel doen, maar als je niet gelooft mag je het weer niet.

Dat is toch discriminatie of niet dan.

Moslims moeten alleen niet vergeten dat ze hier te gast zijn. Onze cultuur is niet die van hun. en zij moeten zich aan ons aanpassen en niet andersom. Al lijkt het er soms weleens op dat het juist omgekeerd is.

hoe fundamentalistischer zij worden hoe meer de gewone Nederlander dat ook wordt.

Terug
Naar boven