Fitness Seller

PVV verontwaardigd over veel bezuinigingsvoorstellen

Supradynn

Dutch Bodybuilder
Waardering
34
Lengte
1m84
Massa
103kg
Vetpercentage
10%
Wilders wijst veel bezuinigingsopties af
DEN HAAG - De PVV verwerpt veel bezuinigingsopties die de werkgroepen van ambtenaren donderdag hebben gepresenteerd. ParTeider Geert Wilders vindt ook dat er moet worden bezuinigd, maar de werkgroepen leggen de rekening daarvoor volgens hem te veel neer bij de gewone man.

Hij keert zich vooral tegen de voorgestelde forse verhoging van het eigen risico in de zorg. „Dat is een asociale maatregel, volslagen absurd”, zei Wilders. Ook wil de PVV niet tornen aan de hypotheekrenteaftrek en moet de AOW-leeftijd op 65 jaar blijven staan.

Wilders vindt dat de overheid veel meer in eigen vlees moet snijden en dan met name de bijdrage aan Europa, ontwikkelingshulp en de cultuursector. „Dat doet de burger geen pijn. Op ontwikkelingshulp bijvoorbeeld worden nu kruimels weggehaald, terwijl daar miljarden zijn te halen”, aldus Wilders

http://www.telegraaf.nl/binnenland/...ingsopties_af__.html?sn=binnenland,buitenland

Ben niet helemaal een wilders fan. Maar kan me hier toch wel in vinden.

Hoezo ontwikkelingshulp als je eigen land niet eens goed loopt. Eerst eigen land voor dat je geld weg spoeld. Waar in veel gevalllen ook niks terecht komt.

Eigen risico in zorg verhogin is idioot dus helemaal mee eens.
Hypotheek rente aftrek weet niet helemaal hoe het in elkaar zit.. maar zou zelf zeggen deels afschaffen en er een soort huursubsidie van maken alleen voor mensen die niet een erg groot vermogen hebben. En dan voor de eerste jaren todat de draagkracht hoger word..

En weg met het koningshuis! Geld verspilling en voegt niks toe. Toch geen formele macht.

Aow leeftijd.. tja weinig zin om langer te werken dan me 65 maar lijkt me compleet onhaalbaar om zo te blijven doen.

Dat word dus de manier van stemmen denk ik haha. Stemmen voor de partij die jouw het minst benadeeld ipv waar ze voor staan :p

Laatst bewerkt:
Dit gaat toch niet het zoveelste topic worden over het ''geld-verspillende koningshuis'' he?

Verdiep je er eerst eens in voordat je dat soort dingen roept.

AOW naar 67 geen probleem, we worden ouder dus dat moet mee.
Levert een boel geld op trouwens.

Gelukkig is niet alleen Wilders verbolgen over deze bezuinigingsvoorstellen ;)
Wel grappig dat juist hij en niet bijvoorbeeld Hamer wordt aangehaald als tegenstander van de bezuinigheden.

Heeft iemand een idee hoeveel we per jaar weggeven aan ontwikkelingshulp?

Heeft iemand een idee hoeveel we per jaar weggeven aan ontwikkelingshulp?

Minister Koenders voor Ontwikkelingssamenwerking krijgt voor 2010 4,7 miljard om uit te geven. Hiermee blijft Nederland zich houden aan de internationale afspraak om 0,8 procent van het bruto nationaal product te besteden aan ontwikkelingslanden. Door de crisis is dat 595 miljoen minder dan de oorspronkelijke begroting. In 2011 daalt dit bedrag met nog eens 665 miljoen.

"Bijna anderhalf miljard mensen, een kwart van de wereldbevolking, leeft nog steeds onder de armoedegrens van 1,25 dollar per dag. Ik vind het een zware verantwoordelijkheid om onder die omstandigheden zo fors te moeten bezuinigen", aldus Koenders. (bron: oneworld, 2009)

nog meer eigen risico voor ziekenkosten?
waarom dan nog verzekeren

Ben het eigenlijk wel eens met hem hier. Overheid moet bij zichzelf de miljarden gaan zoeken, veel minder bij de burger.

Ontwikkelingshulp terwijl je zelf in de financiële problemen zit is gekkenwerk. Nu is dat vaak sowieso gekkenwerk maar goed.

Ik vind dat Wilders hier wel een sterk punt heeft. Behalve de OAW verhoging, want dat is gewoon vanuit ondernemingsperspectief gezien nodig. Anders gaan we helemaal fokt op tijden tegemoet.

De ontwikkelingshulp verlagen is so true. Ik vind het bullshit dat ze gaan hypotheekaftrek gaan afschaffen (wij als starters worden daar flink mee benadeeld terwijl wij daarnaast al meer moeten gaan afdragen aan premies) of gaan snijden in de stufi terwijl het juist NU nodig is er genoeg kennis aanwezig is.

...en niet tornen aan de hypotheekrente aftrek (Y).

Ik denk ook dat Widlers hier wel een punt heeft, maar dat komt enkel en alleen omdat het weer aan elkaar hangt van populistisch gelul.

AOW leeftijd verhogen en hypotheekrenteaftrek afschaffen vanaf 350.000 oid. zijn prima manieren om te bezuinigen.

AOW leeftijd verhogen en hypotheekrenteaftrek afschaffen vanaf 350.000 oid. zijn prima manieren om te bezuinigen.

Ontwikkelingshulp stopzetten, snijden is het ambtenaren-apparaat, minder bijdragen aan Europa en stoppen met belachelijke subsidies voor linkse hobbies ook.

Gaf Nederland niet méér ontwikkelingshulp dan van Europa gevraagd werd? In dat geval lijkt het me duidelijk dat er daar gesnoeid kan worden.

Uitgaven voor ontwikkelingshulp afschaffen.

Hypotheekrente aftrek alleen voor hypotheken onder de €250,000.

Aow naar 67.

Kinderbijslag/toeslag afschaffen bij inkomsten boven de € 2000,- netto.

2e auto per gezin zwaarder belasten.

wachtgelden voor ambtenaren en politici naar 12 maanden.

Rijbewijzen halen vanaf je 23e.

managers banen schrappen in de zorg, 1 directeur per zorginstelling.

sociale woningbouw beter controleren ( woning coöperaties creëren zelf achterstandswijken).

iemand aanvulling?

Maar ook populistisch als Wilders het zegt?

Tuurlijk, er moet zowel iets van de regering als vand e burgers verwacht worden in een crisistijd als dit. Dat Wilders gelijk al het geld zoekt bij de overheid en alles waarmee je de burger zwaarder belast overboord gooit riekt naar populisme.

Ik ben er overigens niet zo'n voorstander van om enorm te gaan schrappen in ontwikkelingshulp, maar denk wel dat er gekeken moet worden naar de efficiëntie van de hulp die wij aanbieden.
Het argument dat wij zelf in crisistijd leven en daarom de armoede van andere landen maar aan onze laars moeten lappen vind ik redelijk verachterlijk om eerlijk te zijn. De moeilijkheden die we hier kennen staat in schril contrast ten opzichte van de derde wereld. Maar goed, ook ik zie natuurlijk dat het een redelijke bodemloze put aan het worden is, dus dient er goed gekeken te worden naar de efficiëntie van het geld dat we er in gooien.

Daarbij vraag i kmij af wat je nog meer bedoelde met "linkse hobbies" in je vorige post.

Dat het ambtenaren apparaat verkleind kan worden en de bureacratie op veel punten in de samenleving aangepast mag worden lijkt me evident.

Niet tornen aan de hypotheekrente aftrek is inderdaad populistisch gelul gericht aan al die volslagen debielen die kritiekloos achter hem aan rennen en denken echt dat 'ze' van plan zijn om hardwerkende gezinnen ineens in de financiële problemen te brengen door ze 2 a 300 euro per maand te laten bloeden. Dit wil helemaal niemand, en waar de grens ook zal komen te liggen, dit zal gefaseerd gebeuren en lijkt me een hele verstandige keuze. Als je de mond vol hebt over onzinnige subsidies moet je het niet gaan zoeken bij borduurclubjes in Almere die 1450 euro per jaar opslurpen maar bij dit onzinnige subsidie project dat miljarden per jaar kost.

AOW leeftijd is weer van hetzelfde laken en pak, dit is een punt die gewoon lekker klinkt in bouwketen en bij moeder de huisvrouw maar in feite is het onontkoombaar en de mensen die er het hardste om janken zullen er toch wel onderuit kunnen komen. Populistische symboolpolitiek zeg ik je.

Wat betreft die eigen risico in de zorg, daar heeft hij een punt maar ik vraag me af in hoeverre het op deze manier ooit werkelijkheid kan worden. Die ambtenaren hebben simpelweg onderzocht wat er financieel nodig is om op dat vlak enorm te bezuinigen, dat heeft zover ik weet niets met beleidsplannen te maken. Moet ook zeggen dat ik me op dit punt niet heel erg meer in verdiept heb dan wat flarden in het nieuws.

Wat Wilders hiermee weer heel slinks doet is deze maatregelen impliciet koppelen aan de 'gevestigde orde' waardoor al die halve garen die wat betreft zichzelf inlichten niet veel verder komen dan de voorpagina van de Telegraaf het beeld krijgen van Wilders tegen de ambtenaren en oude partijen. Het tragische is dat hij hierin voor een al dan niet afnemende mate in slaagt puur omdat een aanzienlijk deel van het electoraat te stom is om zelf te schijten.

Laatst bewerkt:
We zitten netuurlijk ook in verkiezingstijd, maar hij maakt een goed punt of dit nu populistich is of niet. Verde snijden in het ambtenaren apparaat vind ik ook prima. Ook het UWV mag eraan geloven. De reintegratie buro's die veel beloven zoals een opleiding met baan garantie voor de langer afgekeurde mensen in de maatschappij doen in feite helemaal nul komma nul...Vakk zitten die mensen na 1,5 jaar nog steeds te wachten tot ze een microsoft certified plakkaat of vrachtwagen chauffeur opleiding hebben genoten waarna ze alsnog geweigerd worden om de een of andere flauwekul reden.

Terug
Naar boven