AndroidHealthClinic

PVV verontwaardigd over veel bezuinigingsvoorstellen

Duurste landen? Heb je weleens een rondje supermarkt gedaan in westerse landen als Engeland, Frankrijk, letterlijk alle Scandinavische landen, Duitsland, Canada om er een paar te noemen?

Ik heb eerlijk gezegd niet zo snel even cijfers bij de hand maar ik kan je in ieder geval wel vertellen dat een woning huren in Engeland op zijn minst even duur is, in en rondom Londen veel en veel duurder dan hier.

Duitsland is sowieso goedkoper dan Nederland.

---------- Toegevoegd om 16:16 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 16:12 ----------

rijbewijs 23te: niet mee eens

Kinderbijslag/toeslag afschaffen bij inkomsten boven de € 2000,- netto: is dat 2000 per persoon in het gezin? 2000 met zijn 2tjes als je kids hebt is nix

2e auto per gezin zwaarder belasten: 2de auto per koppie in het gezin dan

whahaha, zijn zat mensen die onder de 1600,- netto zitten per gezin van 4.

Dat zou best kunnen, wellicht dat ik met Duitsland te noemen eventjes mis zat, ik ben wat dit aangaat eigenlijk te lui om consumentenproducten statistieken op te graven maar een zekere moderator was er in het verleden altijd als de kippen bij om ons stervelingen daarmee in no-time om de oren te slaan. Toch twijfel ik nog even aan je deskundigheid "Porterhouse", al was het alleen maar omdat jij de auto rij gerechtigde leeftijd wil verhogen naar 23 en daarbij denkt dat dit wat serieuze bezuinigingen betreft zoden aan de dijk zet t.o.v. zaken (hypotheekrente, aow, jsf, zorg etc etc) die op dit moment spelen in het publieke debat.

Ik ben in ieder geval blij dat ik een goede baan heb en mijn baas mij ook enorm waardeert! Hij wil zelfs met het voltallige personeel op vakantie! Gisteren nog zei hij tegen mij: "Als jij zo doorgaat gaan we met z'n allen naar de Filistijnen!".

en jij dacht zeker Filipijnen:D

---------- Toegevoegd om 16:22 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 16:17 ----------

Dat zou best kunnen, wellicht dat ik met Duitsland te noemen eventjes mis zat, ik ben wat dit aangaat eigenlijk te lui om consumentenproducten statistieken op te graven maar een zekere moderator was er in het verleden altijd als de kippen bij om ons stervelingen daarmee in no-time om de oren te slaan. Toch twijfel ik nog even aan je deskundigheid "Porterhouse", al was het alleen maar omdat jij de auto rij gerechtigde leeftijd wil verhogen naar 23 en daarbij denkt dat dit wat serieuze bezuinigingen betreft zoden aan de dijk zet t.o.v. zaken (hypotheekrente, aow, jsf, zorg etc etc) die op dit moment spelen in het publieke debat.

Fileprobleem.

en zeker de werkverdeling beter organiseren, In Amsterdam kom je aannemers tegen uit Hengelo.

In Den Haag lassers op de bouw uit Venlo en in Enschede Kozijnenstellers uit Amstedam.

Over Duitsland, wat dacht je van bouwgeld als je 4 Kids hebt. kreeg je zo 100.000 DM toen de tijd.

ja porter kan zijn. vind het persoonlijk veel te krap. ik heb een zoontje waar ik dol op ben. ik zou best een 2de willen maar ik begin niet aan een 2de of 3de als ik het financieel niet wat beter heb.

er zijn er misschien die er voor kiezen om man alleen werken en vrouw en 3 kids thuis en dan 1600

ik zou dan proberen allebei te werken als dat mogelijk is

Ze hadden nooit naar die apenlanden moeten gaan om daar te laten zien hoe begaan we wel niet zijn met onze grote 'vriend' amerika.

ja porter kan zijn. vind het persoonlijk veel te krap. ik heb een zoontje waar ik dol op ben. ik zou best een 2de willen maar ik begin niet aan een 2de of 3de als ik het financieel niet wat beter heb.

er zijn er misschien die er voor kiezen om man alleen werken en vrouw en 3 kids thuis en dan 1600

Wie verdient er zomaar meer als €1800,- Bruto ?

en kiezen of in de situatie komen, werk eens in de bouw etc en dan voor detacheringsbureau. als je in de laatste jaren je vaste baan bent verloren.

Laatst bewerkt:

Waarom ben je tegen de aftrek van hypotheekrente voor de hogere inkomens?

Heeft iemand een idee hoeveel we per jaar weggeven aan ontwikkelingshulp?
Ongeveer 0,8%BBP, dat is net iets meer dan de afgesproken 0,7%.
Die 0,7% zijn afgesproken door de zogenaamde 'OESO'.

In eerste instantie zou ik niet zozeer zeggen dat het bedrag lager moet, maar vooral: verander de manier waarop.
Er zijn zo verschrikkelijk veel instanties en organisaties die allemaal een beetje krijgen, waardoor er dus automagisch veel aan de strijkstok blijft plakken. Centraliseer dat in een overkoepelende organisatie die onder de vlag van de overheid.
Dat betekent dat er, potentieel, meer geld nuttig besteed kan worden en dat de gemaakte kosten veel inzichtelijker zijn voor ons, als volk.

Over de hoogte van het bedrag valt te redetwisten. Ik vind het heel naar om te zien hoe het gaat in de zorg en dan snap ik dat het wrang voelt als er steeds zo'n bedrag wordt overgemaakt. Aan de andere kant, we hebben als 'ontwikkelde' landen die afspraak gemaakt en het is maar de vraag wat het breken van die afspraak voor gevolgen heeft voor handelsbetrekkingen.

Een soortgelijk argument is er voor het koningshuis. Ja, het is voornamelijk symbolisch, maar het is tevens een soort visitekaartje. Als de koningin naar een of ander 'apenland' gaat, heeft dat als gevolg dat Nederland in beeld komt bij dat land, wat op haar beurt positieve gevolgen KAN hebben voor handelsbetrekkingen met het bewuste land.
Je kan wel zeggen dat het weg moet 'want is duur', maar kijk dan ook naar wat het oplevert. Misschien levert het wel veel meer op.

Waarom ben je tegen de aftrek van hypotheekrente voor de hogere inkomens?
Inderdaad en definieer eerst 'hoger' maar eens. Modaal? Drie keer modaal? Een miljoen?
Verder zijn er legio huizenbezitters die een huis kunnen bezitten bij de gratie van de HRA, of dat goed is of slecht kan ik niet beoordelen, maar het is een situatie die de overheid zelf in de hand heeft gewerkt.
Ik ben wel voorstander voor het geleidelijk uitfaseren van de HRA, zeker tot een bepaalde hoogte van hypotheek of misschien helemaal.
Maar zomaar *knip* weg zal meer slechts dan goeds doen, voor de woningmarkt en huisbezitters.

Laatst bewerkt:
Nederland geeft per hoofd van de bevolking (BBP) het meeste uit aan ontwikkelingshulp(het meeste geld komt ook nog eens terecht bij de rijke directeuren van die organisaties)
En dan zeggen ze dat Nederlanders gierig zijn.

Verder leeft een grote meerderheid van de Turken in NL van een Nederlandse uitkering. Kinderbijslag etc en sommige wonen zelfs in Turkije. Lekker ontvangen en niks doen. Ze kunnen hun lol niet op.
Waarom wordt hier niks aan gedaan, maar de burger wel lekker langer doorwerken tot 67e???????

En wij Nederlanders maar belasting betalen, goh hoe kan toch, en we zien er bijna niks voor terug.
Wat ben ik toch trots op Nederland.

In Nederland kan en mag alles en de burger draait er wel voor op door veel en dan bedoel ik ook echt heeel veeeel belasting te betalen.

Dit land is helemaal niet soft hoor.

Verder leeft een grote meerderheid van de Turken in NL van een Nederlandse uitkering. .
Bron?
Arbeidsongeschiktheid of werkloosheidsuitkering lag in Nederland, onder de Turken, op ongeveer 12%, in 2005, met een zeer duidelijke trend naar beneden, met als toppunt 1997 met 20%.
Er is daarnaast een zeer sterke stijging in het aantal zelfstandige ondernemers onder de Turkse bevolking, veel harder dan die van de autochtonen.
Leuk hoor, dingen roepen, maar het klopt niet wat je zegt.

http://www.cbs.nl/NR/rdonlyres/B7F1D479-5A5D-4BBC-845F-4E8249CCFF8E/0/2004k3b15p090art.pdf

Ontwikkelingshulp stopzetten, snijden is het ambtenaren-apparaat, minder bijdragen aan Europa en stoppen met belachelijke subsidies voor linkse hobbies ook.
Natuurlijk! Welke ambtenaar verdwijnt er? De leraar? De wetenschapper? De ambulancebroeder? De politieagent?
Wat doe je met die werklozen? Uitkering? Jaja!
Laat het natuurlijk verloop z'n gang gaan en vul vacatures intern indien mogelijk.

Laatst bewerkt:
Nederland geeft per hoofd van de bevolking (BBP) het meeste uit aan ontwikkelingshulp(het meeste geld komt ook nog eens terecht bij de rijke directeuren van die organisaties)
En dan zeggen ze dat Nederlanders gierig zijn.

Zou goed kunnen hoor maar dat zegt natuurlijk niets over het beeld van de gierige Nederlander op individueel niveau. Gekeken naar onze gebruiken kan je denk ik best zeggen dat Nederlanders (generaliserend) gierig zijn. Zo is het in verschillende landen heel gebruikelijk dat je bij een etentje altijd betaald als jij de initiator bent terwijl wij hier toch al snel geneigd zijn om 'going Dutch' te gaan.

Verder leeft een grote meerderheid van de Turken in NL van een Nederlandse uitkering. Kinderbijslag etc en sommige wonen zelfs in Turkije. Lekker ontvangen en niks doen. Ze kunnen hun lol niet op.
Waarom wordt hier niks aan gedaan, maar de burger wel lekker langer doorwerken tot 67e???????

Hoe kom je daarbij, dat 'een grote meerderheid van de Turken in NL' een uitkering trekken? Lijkt mij nogal sterk maar ik laat me graag verrassen door statistieken, of ben je de zoveelste halve gare die dergelijke sterke stellingen baseert op anekdotische bewijsvoering?

Welke burger moet doorwerken tot 67 jaar? Volgens mij komt het erop neer dat iedereen die dat wil (zo goed als iedereen die geen fysieke baan heeft), en mogen de mensen met fysiek zwaardere banen gewoon eerder stoppen. Als je wilt kan je altijd eerder stoppen zonder dat je daar enorme offers voor hoeft te doen.

En wij Nederlanders maar belasting betalen, goh hoe kan toch, en we zien er bijna niks voor terug.
Wat ben ik toch trots op Nederland.

In Nederland kan en mag alles en de burger draait er wel voor op door veel en dan bedoel ik ook echt heeel veeeel belasting te betalen.

Sja, dat de belastingdruk hier betrekkelijk hoog is was al duidelijk denk ik. Maar wat wil je exact doen om die te verlagen als je dit al wilt. Dan moet je keuzes maken en gelul als 'minder uitkeringen naar turken!111' gaat daarin waarschijnlijk niet veel veranderen.

Laatst bewerkt:
Mensen die roepen dat ze niks terugzien van de belasting die ze betalen zouden er goed aan doen om eens goed om zich heen te kijken.

---------- Toegevoegd om 17:25 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 17:23 ----------

Natuurlijk! Welke ambtenaar verdwijnt er? De leraar? De wetenschapper? De ambulancebroeder? De politieagent?
Wat doe je met die werklozen? Uitkering? Jaja!
Laat het natuurlijk verloop z'n gang gaan en vul vacatures intern.

Provinciale state en Waterschappen lees ik net in de krant. 1100 werklozen erbij.

Mensen die roepen dat ze niks terugzien van de belasting die ze betalen zouden er goed aan doen om eens goed om zich heen te kijken.

---------- Toegevoegd om 17:25 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 17:23 ----------

Provinciale state en Waterschappen lees ik net in de krant. 1100 werklozen erbij.
Vast allemaal Turken!!!

Hier heb je gelijk in. MAAR, hoe groot is die groep nu ongeveer?

Wat ik zie is dat de PVV aanhang allochtonen voortdurend als zijnde dom bestempelen. Dan komen er vaak vanuit linkse hoek geluiden dat deze mensen ook recht hebben op ontwikkeling, cultuur et cetera.

Is dat recht ook van toepassing op de aanhang van Wilders?

Natuurlijk, het lijkt me in het belang van de democratie dat de samenleving als geheel zo goed mogelijk door ontwikkeld. Maar net als in een klas op de basisschool heb je er altijd een paar die extra aandacht nodig hebben :D

Niet tornen aan de hypotheekrente aftrek is inderdaad populistisch gelul gericht aan al die volslagen debielen die kritiekloos achter hem aan rennen en denken echt dat 'ze' van plan zijn om hardwerkende gezinnen ineens in de financiële problemen te brengen door ze 2 a 300 euro per maand te laten bloeden.

Inderdaad populistisch gelul, wat is Nederland toch ook een klootvolk, want als we de peilingen mogen geloven dan trapt bijna 50% van de bevolking in dat domme populistische gelul.

AOW leeftijd is weer van hetzelfde laken en pak, dit is een punt die gewoon lekker klinkt in bouwketen en bij moeder de huisvrouw maar in feite is het onontkoombaar en de mensen die er het hardste om janken zullen er toch wel onderuit kunnen komen. Populistische symboolpolitiek zeg ik je.

Ben ik niet geheel met je eens, want laat mij dan eens bronnen zien waaruit blijkt dat de Nederlandse bevolking steeds ouder wordt?

Wat Wilders hiermee weer heel slinks doet is deze maatregelen impliciet koppelen aan de 'gevestigde orde' waardoor al die halve garen die wat betreft zichzelf inlichten niet veel verder komen dan de voorpagina van de Telegraaf het beeld krijgen van Wilders tegen de ambtenaren en oude partijen. Het tragische is dat hij hierin voor een al dan niet afnemende mate in slaagt puur omdat een aanzienlijk deel van het electoraat te stom is om zelf te schijten.

Zoals al eerder is gezegd het is nu verkiezingstijd, dus elke partij schopt tegen andere partijen aan voor eigen politiek gewin.

Ben ik niet geheel met je eens, want laat mij dan eens bronnen zien waaruit blijkt dat de Nederlandse bevolking steeds ouder wordt?

.
Misschien niet zozeer worden we ouder als Nederlanders (het zal me overigens niet verbazen als de leeftijdsverwachting van de komende generaties naar beneden gaat, maar dat is een andere discussie), maar het aantal Nederlanders dat te oud wordt om te werken wordt groter.
Dat loopt niet evenredig met de aanwas van nieuwe bevolking, dus moeten we of importeren of de pensioensgerechtigde leeftijd wat verhogen, zodat we nog wat extra belasting kunnen cashen.
Die leeftijd loopt ook allang niet meer in lijn met de levensverwachting, ze is zo'n eeuw oud. En was overigens 70, terwijl de levensverwachting 72 was.
Het is gewoon een logische stap om die leeftijd omhoog te gooien, mensen worden ouder en zijn langer gezond, dus kun je ook langer werken.

Laatst bewerkt:

Ik heb nergens beweerd dat de Nederlandse bevolking steeds ouder wordt (alhoewel je dat wel kan reduceren uit het gegeven dat we een groeiende vergrijzing hebben en afnemende geboortecijfers..). Wat ik bedoel is dat je vroeger gemiddeld 13 jaar eerder doodging dan nu. Daar waar je destijds op je 65e met pensioen ging en met wat mazzel nog een paar jaartjes leeft leef je nu gewoon nog even een paar decennia door over het algemeen genomen..dat dit resulteert in een duurder wordende AOW behoeft weinig uitleg neem ik aan.

Terug
Naar boven