MuscleMeat

PVV verontwaardigd over veel bezuinigingsvoorstellen

Dit gaat toch niet het zoveelste topic worden over het ''geld-verspillende koningshuis'' he?

Verdiep je er eerst eens in voordat je dat soort dingen roept.

AOW naar 67 geen probleem, we worden ouder dus dat moet mee.
Levert een boel geld op trouwens.

En hoe zit dat met mensen met een fysiek zwaar beroep ?
Als ik naar de branche waar ik in zit kijk, is de gemiddelde 50'er al versleten.
Kunnen ze beter wat minderen met ontwikkelingshulp.

En hoe zit dat met mensen met een fysiek zwaar beroep ?
Als ik naar de branche waar ik in zit kijk, is de gemiddelde 50'er al versleten.
Kunnen ze beter wat minderen met ontwikkelingshulp.

Volgens mij is iedereen het er al zo'n beetje over eens dat er uitzonderingen gemaakt worden voor mensen met een zwaar beroep.

Volgens mij is iedereen het er al zo'n beetje over eens dat er uitzonderingen gemaakt worden voor mensen met een zwaar beroep.

Maar denk jij dat dat zal gebeuren ? Ik niet, ze kunnen beter mensen met zware beroepen een wat groter voordeel geven. Zo word de bouw ed. ook wat aantrekkelijker voor jongeren om in te werken, en dichten ze gelijk wat gaten.

Maar denk jij dat dat zal gebeuren ? Ik niet, ze kunnen beter mensen met zware beroepen een wat groter voordeel geven. Zo word de bouw ed. ook wat aantrekkelijker voor jongeren om in te werken, en dichten ze gelijk wat gaten.

Ja dat denk ik wel, zo'n beetje alle partijen zijn het hier over eens, behalve dan de PVV en SP. Die nemen gewoon het standpunt in dat er niets aan gedaan moet worden.

Maar dit ging over bezuinigen, ik zie niet precies in hoe men de bouw aantrekkelijker kan maken voor jongeren en tegelijkertijd bezuinigen. De bouw is ook gewoon niet bepaald aantrekkelijk, daar doet een verschuiving van de AOW leeftijd weinig aan af vermoed ik.

Volgende punt is wat is de definitie van een zwaar beroep? Alleen fysiek zwaar? of ook psychisch zwaar?
Ik bedoel is het op den duur rendabel om de AOW naar 67 te verhogen? Voor de mensen die willen en kunnen geen probleem, maar ik denk dat je toch echt een hoop mensen op hun 60e al eigenlijk kan afschrijven, en die dan, allemaal aan de wao of een uitkering? omscholen? ander beroep aanbieden wetend dat mensen op een oude leeftijd toch eigenlijk al bijna geen kans meer hebben om aangenomen te worden.

Volgende punt is wat is de definitie van een zwaar beroep? Alleen fysiek zwaar? of ook psychisch zwaar?

Dat is inderdaad een punt van discussie en zal nog veel besproken gaan worden mag je aannemen.

Ik bedoel is het op den duur rendabel om de AOW naar 67 te verhogen? Voor de mensen die willen en kunnen geen probleem, maar ik denk dat je toch echt een hoop mensen op hun 60e al eigenlijk kan afschrijven, en die dan, allemaal aan de wao of een uitkering? omscholen? ander beroep aanbieden wetend dat mensen op een oude leeftijd toch eigenlijk al bijna geen kans meer hebben om aangenomen te worden.

Het is dan voornamelijk ook bedoeld die willen en kunnen, en dat zijn er behoorlijk veel gok ik. Scheelt toch twee jaar AOW opschokken voor de samenleving voor een groot aantal mensen in de dienstverlening, financieele sector, bestuur, onderwijs etc etc.

Dat je een hoop mensen al met hun 60e kan afschrijven is nu ook al, ik zie niet in waarom je dit als argument tegen de verhoging van de AOW leeftijd kan zien. De verhoging van de AOW leeftijd heeft niets te maken met vergroten van kansen op een baan voor werklozen in de 60 neem ik aan..

Ik heb me er nog niet echt in verdiept enzo, ik dacht dat de verhoging van de AOW verplicht zou worden. Ik zeg niet dat ik voor of tegen ben, ik weeg alleen de plus en minpunten tegen elkaar op. Maar hoeveel mensen zullen er uiteindelijk wel nog die 2 jaartjes kunnen doorwerken? is dit een dus danige invloed dat het echt iets opleverd voor de bezuinigingen?

Ik heb me er nog niet echt in verdiept enzo, ik dacht dat de verhoging van de AOW verplicht zou worden. Ik zeg niet dat ik voor of tegen ben, ik weeg alleen de plus en minpunten tegen elkaar op. Maar hoeveel mensen zullen er uiteindelijk wel nog die 2 jaartjes kunnen doorwerken? is dit een dus danige invloed dat het echt iets opleverd voor de bezuinigingen?

Stel dat er 100.000 mensen nu twee jaar langer zouden doorwerken, dan scheelt dit ongeveer 1,5 miljard op jaarbasis in AOW kosten.

Ik heb eerlijk gezegd geen idee hoeveel mensen er dan daadwerkelijk zouden doorwerken maar ik gok zo een stuk meer dan 100.000.

mensen met een fysiek zwaar beroep dienen ook beter opgeleid te worden in lichaamsbehoud. Als je bijvoorbeeld elke dag met 50 kg op je nek staat te zeulen is het niet zo gek dat je op je 40e al uitgerangeerd bent. Net zo met verkeerd tillen. Zware beroepen worden zwaar omdat mensen niet goed met hun lichaam om kunnen gaan.
Net zo dat mensen met fysiek zware beroepen, zoals in de bouw vaak in het weekend nog "bijklussen", vind je het gek dat als je 60-70 uur per week werkt je lichaam eerder naar de klote is.

Is het dan eerlijk dat deze mensen veel eerder met pensioen gaan? Terwijl ze voor een groot deel hand in eigen boezem kunnen/moeten steken.

Laatst bewerkt:
Wilders wijst veel bezuinigingsopties af
DEN HAAG - De PVV verwerpt veel bezuinigingsopties die de werkgroepen van ambtenaren donderdag hebben gepresenteerd. ParTeider Geert Wilders vindt ook dat er moet worden bezuinigd, maar de werkgroepen leggen de rekening daarvoor volgens hem te veel neer bij de gewone man.

Hij keert zich vooral tegen de voorgestelde forse verhoging van het eigen risico in de zorg. „Dat is een asociale maatregel, volslagen absurd”, zei Wilders. Ook wil de PVV niet tornen aan de hypotheekrenteaftrek en moet de AOW-leeftijd op 65 jaar blijven staan.

Wilders vindt dat de overheid veel meer in eigen vlees moet snijden en dan met name de bijdrage aan Europa, ontwikkelingshulp en de cultuursector. „Dat doet de burger geen pijn. Op ontwikkelingshulp bijvoorbeeld worden nu kruimels weggehaald, terwijl daar miljarden zijn te halen”, aldus Wilders

http://www.telegraaf.nl/binnenland/...ingsopties_af__.html?sn=binnenland,buitenland
[/quote]

Mooi...hij is niet de enige.

Echter...wat ik me nou precies afvraag... Mensen die bij de overheid werken, zijn dat volgens Wilders dan ook geen burgers?

mensen met een fysiek zwaar beroep dienen ook beter opgeleid te worden in lichaamsbehoud. Als je bijvoorbeeld elke dag met 50 kg op je nek staat te zeulen is het niet zo gek dat je op je 40e al uitgerangeerd bent. Net zo met verkeerd tillen. Zware beroepen worden zwaar omdat mensen niet goed met hun lichaam om kunnen gaan.
Net zo dat mensen met fysiek zware beroepen, zoals in de bouw vaak in het weekend nog "bijklussen", vind je het gek dat als je 60-70 uur per week werkt je lichaam eerder naar de klote is.

Is het dan eerlijk dat deze mensen veel eerder met pensioen gaan? Terwijl ze voor een groot deel hand in eigen boezem kunnen/moeten steken.

:rolleyes: Dit is het beroep, goed of verkeerd tillen, mensen zien het gewoon verkeerd. Sommige dingen zijn niet normaal op te tillen, ik loop ook de hele dag te zeulen met zware rotzooi. Als het s'zomers 30 buiten is, is het op het dak 70/80 graden, hetzelfde voor de winter.
Het lijkt allemaal zo makkelijk.

Zal wel moeten he als je 1200 euro per maand verdient, en een gezin hebt.

:rolleyes: Dit is het beroep, goed of verkeerd tillen, mensen zien het gewoon verkeerd. Sommige dingen zijn niet normaal op te tillen, ik loop ook de hele dag te zeulen met zware rotzooi. Als het s'zomers 30 buiten is, is het op het dak 70/80 graden, hetzelfde voor de winter.
Het lijkt allemaal zo makkelijk.

Zal wel moeten he als je 1200 euro per maand verdient, en een gezin hebt.

Ik zeg niet dat het een makkelijk beroep is. Maar dit zijn wel dingen waar wat aan gedaan moet worden, en waar je imo ook gemakkelijk iets aan kan doen.

Zwartwerken moet gewoon hard aangepakt worden.

Ik zeg niet dat het een makkelijk beroep is. Maar dit zijn wel dingen waar wat aan gedaan moet worden, en waar je imo ook gemakkelijk iets aan kan doen.

Zwartwerken moet gewoon hard aangepakt worden.

Zwartwerken houd anders een hoop gezinnen bij elkaar, zorg eerst maar eens dat de loonen beter worden zodat er niet gebeunt hoeft te worden.

• Topic Starter Topic Starter
Mooi...hij is niet de enige.

Echter...wat ik me nou precies afvraag... Mensen die bij de overheid werken, zijn dat volgens Wilders dan ook geen burgers?

Ze krijgen toch 5 jaar wachtggeld:D.

En het feit dat er veels te omslachtig en inefficient gewerkt word (ik ga dit niet typen :Dgeen zin in druk bezig en shit... je weet toch) , mag en kan er best bezuinigd worden op de overheid.

Ja, een vuilnisman en conciërge van een overheidsgebouw krijgen 5 jaar wachtgeld, of niet Supradynn.

Ze krijgen toch 5 jaar wachtggeld:D.

En het feit dat er veels te omslachtig en inefficient gewerkt word (ik ga dit niet typen :Dgeen zin in druk bezig en shit... je weet toch) , mag en kan er best bezuinigd worden op de overheid.

Absoluut...ben ik helemaal met je eens. Weet niet of dat er inefficient gewerkt wordt aan de mensen of aan het systeem ligt though...

Maar ik vroeg het me af...het gaat wel om mensen. Banen die verloren gaan...mensen die in de WW gaan komen...en werkeloosheid die gaat oplopen.

Zwartwerken houd anders een hoop gezinnen bij elkaar, zorg eerst maar eens dat de loonen beter worden zodat er niet gebeunt hoeft te worden.

De CAO bouw is prima en veel andere banen waarbij wordt bijgebeund worden ook goed betaald. 1 van de zwaarste beroepen is verpleegkundige, alleen daarin valt een beetje lastig bij te beunen. De echt fysiek zware beroepen zijn dan nog eens beschermd via allerlei Arbo-wetgevingen, maar als je buiten je werk dan nog eens zwaar aan de slag gaat sloop je natuurlijk wel je zelf en de maatschappij mag er daarna voor opdraaien.

Tja als je die derde auto voor de deur wil en net zoals Jan van de overkant ook 3 per naar de camping in Blanes wil dan moet je wel bijbeunen maar ga nou niet vertellen dat fysiek zware banen in Nederland slecht worden betaald. Als je bijvoorbeeld kijkt naar de bouwsector zijn daar de lonen boven het gemiddelde gestegen sinds 1981. Daarvan profiteert dus iedereen die onder de Bouw CAO valt.

Terug
Naar boven