MuscleMeat

raar..

Williams

Novice
Waardering
0
Net ff de nieuwe Muscle&fitness gekocht (dat boekje dus..) en beetje doorgelezen, maar wat mij verbaast is, dat er toch vaak instaat 12-15 herhaling..en 2x per week trainen. Om massa te krijgen, dit is toch anders dan ik altijd heb gehoord...1x per week maximaal en dan 6-8 herhalingen.
Ook schrijven ze om de dag de buik te trainen, terwijl ik toch meen ook gewwon 1x, maximaal 2x per week...wat denken/vinden jullie hiervan? werkt best verwarrend namelijk ???

Wat ik ervan vind? Dat je nooit van die onzin boekjes moet kopen.

Er bestaat geen wonder schema; boekjes vol met shit chat, duizende schema's van pro BB's. Maar er is geen goude regel enkel een goede basis, je zal je eigen pad moeten leggen naar de top. Door ervaring leert men, dus kan je beter raad vragen aan mensen met ervaring dan aan mensen die hoge verkoopcijfers willen.

çiao!!!

Daarom! Goed voor je verbranding zullen we maar zeggen :P

je kunt heel veel dingen wel wegwuiven maar er staan ook zeker wel nuttige tips in

Die blaadjes moeten er elke maand wel iets anders in zetten anders kocht geen hond ze... hoeveel specials over buiktraining denk je nodig te hebben ? (staat er iedere keer in dacht ik, althans als ik ze in het rek zie staan staat het wel heel erg vaak op de voorkant).

Of je nu 15, (12, 10, 8 ) of 6 herhalingen doet, er is altijd wel iets van hypertrophy. Ken mensen die zweren bij 15 herhalingen, en mensen die inderdaad niet boven de 8 komen... Persoonlijk varieer ik het aantal reps.

(en mijn buik trainen ga ik pas over na denken als ik mijn blokjes goed kan zien en vind dat ze te klein zijn of zo)

Klopt allemaal. Ik lees die bladen wel, maar meer om wat foto's te bekijken en wedstrijdverslagen te lezen. Er zitten ook wel interessante voedingstips tussen.

Maar inderdaad, elke week een buikspierenspecial slaat nergens op.

Surfboy zei al dat je je eigen weg met vinden en daar sluit ik me volledig bij aan.

Saint

De M & F? was dat niet dat boekje waar schema’s in staan waar ik 4 jaar mee verprutst heb? Was dat niet dat boekje dat mij 10 kilo spiermassa in een recordtijd beloofde met allerlei onzinnige oefeningen?
Muscle mags maken het trainen met gewichten vaak moeilijker dan dat het is, op die manier zorgen ze ervoor dat ze iedere maand iets hebben om hun blaadje mee te vullen. Alleen de Flex kan ermee door, de schema’s in de Flex zijn ook knudde maar de Flex heeft vaak wel goede wedstrijdverslagen en goede foto’s.
Maargoed ik zal je vraag beantwoorden:
Je moet zelf uitproberen waar je het beste op reageert. Dus houdt een logboekje bij met daarin je vooruitgang. Probeer verschillende trainingsmethodes uit en kijk vervolgens waar je het beste op reageert.
Als richtlijn: train je tot failure: train dan een spiergroep HOOGUIT 2 keer per week (je buikspieren ook). En gebruik zoveel mogelijk basisoefeningen.
Kijk hier eens: [Link niet meer beschikbaar]
En hier: http://www.hypertrophy-specific.com

Succes dude.

ik lees M&F ook, staan erg veel belangrijke dingen in..

Ik geloof alleen die "kom in drie wken 10 kg spieren aan schema" enz.. maar ik denk dat er af en toe wel interessante dingen in staan..
Wat trainingen betreft.. denk ik toch dat je het meest kan leren van mensen die kennis hebben opgedaan via eigen ervaring.. Op de sportschool lopen er een paar rond waar ik eigenlijk dingen aan vraag.. dat zijn jongens die al 15 tot 20 jaar trainen.. ook hier "lopen" jongens rond die al een tijdje trainen en weten waar ze het over hebben.. maar naar mijn mening is het heel belangrijk om naar je eigen lichaam te luisteren en te bestuderen zodat je zelf een beetje kunt aanvoelen wat voor jou persoonlijk het beste is..

Greetz..
Socrates

M&F is een beetje k*t blad meer voor recreatieve fitness lui denk ik zo :p
Flex klopt wel weer goed, idd voornamelijk door de wedstrijdverslagen en de voedingsadviezen, neem nooit een trainingsschema over uit de Flex dat deed ik als beginnertje van 17 jaar ook muhahaha wist ik veel dat die gasten zwaar aan de roids waren :D

Ik vind het over het algemeen ook nix, het is leuk om beetje door te lezen.
Soms zijn er wel leuke artikelen, maar er staat toch zo'n hoop teringzooi in.. echt dingen die nergens op slaan.
Ja ze moeten ook hun blaadje vullen.
Je moet ook niet teveel naar de trainschema's van pro's kijken, zij doen ook wat voor hun werkt.. ga gewoon je eigen weg.

Terug
Naar boven