MuscleMeat

Nieuws Rabobank weigert klanten die niet genoeg geld binnenbrengen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Big-T

Humongous Ruler
Founder
R.I.P.
50.000 berichten 10.000 berichten
Waardering
3.208
Ik wilde een betaal/zichtrekening openen bij Rabobank zodat Nederlandse bezoekers makkelijker kunnen overschrijven naar mij, en ik kan dan ook iDeal betalingen in Nederlandse shops doen.

Dus ik mail naar Rabobank in de grensgemeente Hulst om een rekening te openen. Moet geen probleem zijn dacht ik zo. Tot mijn grote verbazing kreeg ik deze e-mail terug:

Geachte heer,

Wij ontvingen uw verzoek tot het openen van een rekening, waarvoor dank.
Het is niet mogelijk om bij onze bank alleen een zichtrekening te openen.
Het streven van onze bank is te kijken wat de klant allemaal nodig heeft, om zo een totaal-relatie op te bouwen,
voor een langere periode.

Dus enkel en alleen een betaalrekening mogen wij niet doen.

Met vriendelijke groet,
Marie-José van Hooije

Ze spinnen het in de e-mail natuurlijk zo dat er de indruk geschept wordt dat het over de klant gaat, maar het is duidelijk dat het over geld gaat, m.a.w. hoeveel kunnen we verdienen aan een nieuwe klant, als dat te weinig is dan interesseert hen die nieuwe klant niet eens. Waar ze bij Rabobank blijkbaar niet aan denken is dat die klant later misschien nieuwe producten zou afnemen als hij tevreden is over het eerste product. Je wilt immers voorzichtig beginnen. Ook was de betaal/zichtrekening gewoon voor onbeperkt/lange tijd gepland. Ik vraag me af wie dit bedacht heeft en hoe ze op zo'n manier nieuwe klanten denken aan te trekken. Blijkbaar gaat het bij deze bank gewoon om grof geld binnenbrengen, en de rest is niet welkom.

Na een korte Google search, zag ik dat ik blijkbaar niet de enige ben die er zo over denkt: http://forum.www.trosradar.nl/viewtopic.php?f=30&t=80619&sid=581db4d6c9acb3bdd0a38a9826648eb6

Rabobank, de bank waar het grote geld belangrijker is dan de klant. Het leek me nuttig om dit even te laten weten, zodat anderen geen tijd hoeven te verspillen aan deze bank. Wil je alleen een betaal/zichtrekening dan ben je niet welkom. Kijken of de andere banken er ook zo over denken...

Top bank. En ik stap nooit over:D

Niet zo gek toch, bank wil ook alleen maar winst maken.

• Topic Starter Topic Starter
Niet zo gek toch, bank wil ook alleen maar winst maken.
Ah, dus als je niet meteen dezelfde dag nog winst kan maken aan een nieuwe klant, dan stuur je ze maar door naar je concurrenten? Ooit gehoord van een zakelijke relatie opbouwen?

Denk dat dit bij elke bank wel zo is.​

Ah, dus als je niet meteen dezelfde dag nog winst kan maken aan een nieuwe klant, dan stuur je ze maar door naar je concurrenten? Ooit gehoord van een zakelijke relatie opbouwen?

Blijkbaar hebben ze daar geen behoefte aan.

Probeer het eens bij de Rabobank in Sas van Gent, dat is gemeente Terneuzen, zelf nooit problemen mee gehad.

Is toch normaal dat zij zelf hun klanten kiezen? Bij Van Lanschot Bankiers mag/mocht je ook niet zomaar een rekening openen.

Is toch normaal dat zij zelf hun klanten kiezen? Bij Van Lanschot Bankiers mag/mocht je ook niet zomaar een rekening openen.

Het is normaal dat ze de vrijheid hebben om klanten te weigeren, of het ook een goede zaak is voor klanten of voor de bank is een tweede. Mijn mening kan je raden: nee dat is het niet.

Bij een kroeg mag je als nieuwe klant toch ook niet direct op de pof. Je mag als klant ook eerst wel laten zien dat je goed voor je geld bent vind ik. Waarom zou een bank eerst in jou investeren, en waarom jij niet in de bank?

Klanten weigeren ?? :eek:

Bij een kroeg mag je als nieuwe klant toch ook niet direct op de pof. Je mag als klant ook eerst wel laten zien dat je goed voor je geld bent vind ik. Waarom zou een bank eerst in jou investeren, en waarom jij niet in de bank?
In de meeste bedrijven word je als nieuwe klant net in de watten gelegd omdat ze willen bewijzen dat ze beter zijn dan de concurrentie, dus dat klopt gewoon niet. Bedrijven hebben er baat bij om nieuwe klanten aan te trekken en ook zo goed mogelijk te ontvangen, ook al brengen die in begin geen winst op. Dat kunnen ze later misschien wel doen.

Zeker een financiële instelling, die juist volledig op service moet draaien, die zou juist belang moeten hechten aan de relatie met de klant.

Heb je wel enig idee hoe het overkomt om ergens als klant weggestuurd te worden? Een grotere belediging kun je niet krijgen. Mijn beeld over heel die bank is nu ook negatief. Ik wilde bijvoorbeeld met mijn huidige bank (Dexia/Belfius) overstappen naar de Belgische Rabobank. Denk je dat ik daar nu nog aan denk? En dan hebben we het over genoeg geld. Maar goed Rabobank doet maar, gooien eigen ruiten hiermee in. Ben gelukkig niet de enige die er zo over denkt.

wat een k*t bank!

ASN kan je gewoon een rekening openen zonder storting, heb zelf ook een rekening van de ASN er bij maar er eigenlijk nog nooit gebruik van gemaakt. Kost me wel een klein bedrag per jaar maar die rekening kan altijd nog van pas komen.

ASN kan je gewoon een rekening openen zonder storting, heb zelf ook een rekening van de ASN er bij maar er eigenlijk nog nooit gebruik van gemaakt. Kost me wel een klein bedrag per jaar maar die rekening kan altijd nog van pas komen.
Over een storting hebben we het zelfs nog niet gehad. Kon net zo goed zijn dat ik er een miljoen euro op zou zetten, maar dat vroegen ze niet. Gewoon meteen wegsturen. Zelfs niet aanbieden om een spaarrekening te openen met minimaal zoveel euro. Dat bedoel ik dus, je wordt als grof vuil aan de deur gezet. Ik snap niet dat die bank überhaupt nog klanten heeft of nieuwe klanten erbij krijgt. Heb nu twee andere banken gemaild, helaas hebben ze geen ASN in de grensgemeente.

Dat banken na het hele crisis debacle nog zo arrogant blijven, word ik triestig van. En dat sommigen dit doodnormaal vinden? Ze moeten er nu geen eieren onder leggen, maar dit is toch de wereld op zijn kop.

Big T, groot gelijk, dit vind ik ook echt niet kunnen.

Ik snap deze houding ook niet zo hoor, om eerlijk te zijn. Waarom zou een BANK je wegsturen als je een NIEUWE REKENING wilt openen? Dat is toch hun core business?

Probeer anders de ABN eens ;) Die zijn niet zo moeilijk (is van de staat :D)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Naar boven