AndroidHealthClinic

Nieuws Rabobank weigert klanten die niet genoeg geld binnenbrengen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Snap het probleem niet. Het is een algemeen beleid dat wanneer je een betaal rekening opent je er een spaarrekeing naast krijgt. Je bent niet verplicht om op deze spaarrekening geld te zetten.

Wel is bekend dat de rabobank client specifiek te werk gaat. Tevens is dit het geval voor een hypotheek.

Beetje raar inderdaad, alsof je eerst moet bewijzen dat je veel geld binnen brengt. Probeer anders eens de ABN Amro

Je stuurt nooit een potentiële klant weg. Dit doet me denken aan het verhaal van een eigenaar van een bouwbedrijf die een aantal nieuwe bedrijfswagens wilde bekijken en kopen. Hij kwam aan t eind van de dag van de bouwplaats in werkkleding bij de autodealer langs. Daar werd hij niet serieus genomen en de deur gewezen. Vervolgens heeft hij enkele wagens gekocht bij een andere dealer en is toen nog even bij die eerste dealer langsgegaan, pwned.

Ik zit bij de Friesland Bank, dat overgenomen is door Rabo. Misschien ook overstappen naar iets anders :p

Op dit gedeelte van de site spaargids "klik" kan je nog uitleg vragen waarom ze je hebben geweigerd.

Ging trouwens ook van belfius naar rabobank gaan maar nu twijfel ik toch weer, misschien nibc direct hebben momenteel hoogste rente.

Ik zit zelf al jaren bij de Rabo en vind het echt een top bank, nooit problemen mee gehad. Snap het ook niet dat ze je zomaar weigeren :s

Ik heb persoonlijk goede ervaringen met de Triodos bank, erg correct en handelen alles snel af, goede klantenomgang dus.

Ik ben al 2 weken bezig met een zakelijke rekening openen bij de Rabobank. nadat ze verschillende formulieren hadden toegestuurd die ik moest invullen, belde ze gisteren of ik niet gewoon langs kon komen om uit te leggen waar wij ons mee bezig houden. Toen ze vroegen naar de omzetprognose van 2012 waren ze opeens poeslief en kan ik maandagochtend meteen alles ondertekenen bij mijn eigen accountmanager. weet nog niet of ik die afspraak door laat gaan. toch een beetje een naar gevoel bij.

Ik denk dat ik zakelijk dus ook maar naar de Triodos ga, iemand daar ervaring mee?

• Topic Starter Topic Starter
Ik zit zelf al jaren bij de Rabo en vind het echt een top bank, nooit problemen mee gehad. Snap het ook niet dat ze je zomaar weigeren :s
Ben ook niet de enige, meer mensen zijn al geweigerd, misschien plaatselijk of nieuw beleid?

Ik had ook eerst een positieve indruk over Rabobank. Besparen op gebouwen en gewoon meer online werken, klonk goed. Maar als je dan moet inboeten op service op deze manier dan toch maar niet. Niet dat ik een keuze heb, ben gewoon aan de deur gezet.

Rabobank is dan ook een faal bank.

Zit al jarennnnnnnnnnnnnnnnnnn bij de ING bank en ben er zeker tevreden over.
Volgens mij zul je dit probleem ook bij hun niet hebben.

Weet nog goed dat ik een jaar of 8-9 ofzo was en ik daar mijn eerste rekening opende waar ik 10 euro op had staan zodat ik voortaan, voor de neus van mijn vrienden, mijn Jamin snoepjes gewoon kon pinnen... Like a boss.jpg

Inmiddels is het vermogen wat gegroeid en ING heeft dus wel degelijk nu iets aan mij. Dus ik kan wel begrijpen dat je het een domme zet vind van de Rabo om je te weigeren voor zo iets.

Blij dat er nog mensen zijn die het begrijpen. Er waren idd plannen om ook redelijk wat cash te verplaatsen voor betere rente. En wie weet, misschien nog wel meer. Zit nu te wachten op reactie van ING.

Ik zal nog even onderbouwing geven waarom Rabobank k*t is, anders is mijn reactie zometeen weg. Het grootste probleem van de Rabobank zijn de achterlijk lage rentes, ze halen gratis geld op bij de ECB en hebben vervolgens niets meer nodig van klanten. Hierdoor zullen ze jouw rekening ook niet geaccepteerd hebben. Ze kunnen niets met dat geld, maar het kost ze wel geld om de rekening aan te melden bij Sepay. Dit geldt overigens voor alle banken, hierdoor zijn ze niet heel blij met nieuwe klanten die alleen een betaalrekening en spaarrekening aanhouden.

Wat ik al dacht dus. Bedankt voor de toelichting.

hoe zit het met 10 jarige kids dan die voor het eerst een rekening willen openen? die worden weggestuurd ofzo???

hoe zit het met 10 jarige kids dan die voor het eerst een rekening willen openen? die worden weggestuurd ofzo???

Nee, normaal gesproken niet. Dat zijn namelijk klanten die je al vroeg kunt binden en in de toekomst meer aan kan verdienen. Mensen stappen niet snel over van bank, omdat het een hoop gedoe is.

Ik snap trouwens niet dat ze BigT zo makkelijk afwijzen, want voor hem geldt in principe hetzelfde, in de toekomst kan hij meer producten afnemen.

Zoveel zullen ze ook niet aan mij verdienen maar ik neem aan dat ze als je eenmaal klant bent ze je niet zomaar kunnen wegsturen?

Belachelijk, begrijp ook niet waarom mensen dit normaal vinden?

Zit zelf al flink een aantal jaren bij ING, prima bank, nooit problemen mee gehad. Enige wat misschien vervelend is, is dat ze volgens mij relatief vaker storingen hebben met internetbankieren dan andere banken.

Als Belg kun je toch niet zomaar een rekening openen in Nederland. Wellicht is dat het probleem.

Als Belg kun je toch niet zomaar een rekening openen in Nederland. Wellicht is dat het probleem.
Dan hadden ze dat wel in de mail gezegd, tuurlijk kan dat. Ik weet dat anderen het hebben gedaan. Maar je moet ws een rijke Belg zijn die de bank en bankmanager aanzienlijk rijker kan maken.

Laatst een lezig gehad van een of andere hoge gap van de Rabobank, en die vertelde mij toch wel degelijk dat het hun om klantvriendelijkheid en klantgebondenheid ging.

CRM noemen ze dat.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Naar boven