MuscleMeat

Radeloos!!! Help!!!

  • Topic starter yayyay
  • Startdatum
  • Reacties 75
  • Weergaven 6K
  • Volgers 12

Bezoekers in dit topic

Het originele Starting Strength Beginners Programma
Training A
3×5 Squat
3×5 Bankdrukken
1×5 Deadlift

Training B
3×5 Squat
3×5 Press
5×3 Power Cleans/ bent-over -row

week 1 training A-B-A
week 2 training B-A-B

is trouwens ook maar de helft van victor moorens schema!

Workout A
Squat 3x5/Squat 2x8-12
Deadlift 3x5/Romanian deadlift 2x8-12
Bench Press 3x5/Bench Press 2x8-12
Barbell row 3x5/Inverted row 2x8-12
Cable/EZ Bar upright row 2x8-12
Lying barbell extension 2x8-12
Barbell curl 2x8-12
Calf raise (seated/standing) 2x8-12

Workout B
Squat 3x5/Leg press 2x8-12
Leg curl 2x8-12
Overhead Press 3x5/Incline bench press 2x8-12
Chin-up (assisted) 3x5/Lat pull down (supinated) 2x8-12
Dumbbell side raise 2x8-12
Cable push down 2x8-12
Cable curl 2x8-12
Calf raise (seated/standing) 2x8-12

---------- Post toegevoegd Sun 9 Dec 2012 om 14:30 ----------

misschien kun je het boek burn the fat, feed the muscle.
ik denk dat je daar ook nog wat aan hebt!.

nee joh.... daar leest hij toch alleen maar de inleiding van
 
Gast voordat je nou weer gaat posten lees die guide in vredesnaam nou eens door! Maakt niet uit dat je SS niet gaat volgen, het is gewoon goed voor je basiskennis en dan hoef je al die onnodige vragen ook niet te stellen. Hoe vaak heb ik nou al gezegd dat je als beginner gewoon lage reps moet gaan doen, ja 10 - 12 reps is meer voor massa maar dat maakt als beginner geen kak uit! Als beginner heb je er veel meer voordeel bij als je 3x5 gaat doen, ja dat is meer powerlifting maar nogmaals die 2x10 (hypertrofie) hoeft je nog echt geen zorgen over te maken, je bent beginner en je maakt sowieso hele goeie gains, dus qua massa gaat dat helemaal niks uit maken. Ik snap dat je het nu goed wil doen maar alle ingrediënten liggen daarvoor nu op tafel. Je hebt een van de allerbeste trainingschema's voor beginners (SS) bijna elke beginner doet dat (of een variatie erop bv. victor mooren). En je weet dat je een goed voedinsschema moet maken. Er is nog maar 1 ding wat je nu moet doen en dat is: do what you gotta do! Ga goed trainen (met SS of die van victor), ga goed eten en neem genoeg rust..... beter dan dat gaat het niet worden er zijn geen magische schema's die je er binnen een half jaar uit laten zien als arnold. (or stef for that matter)

---------- Post toegevoegd Sun 9 Dec 2012 om 14:55 ----------

hier sluit ik me bij aan.
Begin met trainen volgens een fullbody schema. Zorg dat de uitvoering van de oefeningen goed is en ga daarna pas naar de gewichten kijken.
Zeker de eerste paar keren zul je spierpijn ervaren, maar dat wordt steeds minder.
Ga goed eten, en blijf consequent trainen. Geen smoesjes verzinnen, geen medelijden hebben met jezelf etc.
Je schema gaat vooral bestaan uit compound oefeningen, eventueel aangevuld met wat assistance isolaties.
Voeding staat bovenaan in het vaandel, gevolgd door training, gevolgd door rust.


+1
 
Laatst bewerkt:
Dat van voedsel heb ik geregeld maar ik mag geen whey shakes of dergelijke maar dingen zoals kwark etc. kopen ze wel voor me... (ze vinden me namelijk te dun, aan de ene kant wl handig ;))

Maar ik heb ook iets van twee drie keer gezegd dat ik de fb ga doen (dus victor)...

maar dinky toy zei datna een tijdje het gewicht zo vooruit gaat dat je geeneens iets extra kan doen dus moet ik na een tijdje die barbell curl, cable en extensions weglaten of ook met dat doorgaan en gewichten verhogen?

Ik heb ook iets gehoord over muscle-mind en dat als je teveel delen traint je eiwitsynthese of glycogeen meer moet verdelen wat leid tot een langzamere groei?

btw ik moet voor een toets leren en heb nu effe geen tijd om dat allemaal te lezen... (morgen mischien wel)
 
Shakes heb je ook helemaal niet nodig gewoon, gewoon zorgen dat je een goed voedingsschema hebt, of dat nou van shakes komt of van voedsel maakt amper verschil.

Wat dinky denk ik bedoelde dat als je alle compounds gewoon goed zwaar doet je als het goed is geen energie meer over hebt voor curls, extensions etc. etc. Daar komt nog bij dat beginners vaak assistence werk doen tot ze er bij neervallen, want het zijn erg makkelijke oefeningen, daar schiet je niks mee op en belemmer je progressie alleen maar mee. Als je daar zorgen over maakt doe je SS, daar komen de curls extensions etc. er pas na een paar maanden bij. Als jij toch per se die isolaties wilt doen, en weet dat je dat niet overdrijft moet je m gewoon volgen zoals victor hem bedoeld heeft (dus ook al die assistance doen).
 
Laatst bewerkt:
ik zeg dat je een keuze moet maken.
Dat isolatie oefeningen in princiepe niet nodig zijn.
Dat je met compound oefeninge zo zwaar kunt trainen dat je alle spieren, dus ook je biceps en triceps, ruim voldoende traint.
Een voorbeeld ervan is het Rippetoe schema

Ga je het schema van Victor volgen, dan zal je automatisch je compounds iets minder zwaar moeten pakken om nog voldoende energie over te hebben om daarna nog de isolatie oefeningen te kunnen doen.
Ik heb het schema van Victor niet helemaal bestudeert, maar uit zijn eerste reactie op de vraag van Prestigio na dat artikel kun je al opmaken dat dit wel klopt:
De 1x5 van Rippetoe is 1 zware werkset. Bij deze routine zijn het 3 werksets met hetzelfde gewicht waarbij er niet voluit wordt gegaan (1-2 reps overhouden). Dit zorgt ervoor dat je de volgende workout gewoon hersteld bent.

Dat is dus de keuze die je maakt.
 
@ dinky toy

hier nog een citaat van Victor:

"Niet helemaal nee. Bij SS wordt er minder volume gedraaid en is het schema nog meer gericht op een krachttoename. Er worden bijvoorbeeld power cleans gedaan i.p.v. barbell rows. Daarnaast wordt er geen extra isolatie gedaan om de kleinere spiergroepen goed te belasten. Dit schema zorgt ervoor dat er optimaal spiermassa wordt aangezet in de beginfase (0-1 jaar)."

dit is de reden waarom ik dit kies...

btw ik ben "annoniem" op die site net aan het einde te vinden... ;)
 
Victor vertelt bullshit, 'optimaal spiermassa aanzetten' gebeurt zolang je traint en eet het eerste jaar, schema heeft daar geen invloed op ervanuitgaande dat het geen achterlijk schema is.
 
Victor vertelt bullshit, 'optimaal spiermassa aanzetten' gebeurt zolang je traint en eet het eerste jaar, schema heeft daar geen invloed op ervanuitgaande dat het geen achterlijk schema is.

Ik zou even op je woorden gaat letten ;)
 
@ dinky toy

hier nog een citaat van Victor:

"Niet helemaal nee. Bij SS wordt er minder volume gedraaid en is het schema nog meer gericht op een krachttoename. Er worden bijvoorbeeld power cleans gedaan i.p.v. barbell rows. Daarnaast wordt er geen extra isolatie gedaan om de kleinere spiergroepen goed te belasten. Dit schema zorgt ervoor dat er optimaal spiermassa wordt aangezet in de beginfase (0-1 jaar)."

dit is de reden waarom ik dit kies...

btw ik ben "annoniem" op die site net aan het einde te vinden... ;)

prima keuze... en nu trainen jij!!!!
en niet over 2 maand weer gaan twijfelen, gewoon een jaar lang keihard doorgaan!
En niet vergeten goed te eten he!
 
@dinky toy
ja ga ik doen!!

hier nog een andere citaat tege jouw uitspraak want volgens jouw zou je de biceps genoeg trainen toch ;)

"geldt niet voor iedereen dat rugoefeningen de biceps goed aanpakken. Chins zouden de beste compound oefening zijn om de biceps goed te belasten, maar de meeste beginners zijn niet in staat om zich op te kunnen trekken. Daarnaast is er uiteindelijk wel isolatie nodig om de biceps optimaal te belasten. Het enige wat je verliest door curls te doen is wat tijd."

Btw PRESTIGIO jij hebt ervaring hiermee wat vind jij van het programma en hoe veel gains heb je?

En oja ik heb nog abbo tot maart ik hoop dat ik daarba ook door mag maar dat zie ik dan wel

Nu alleen nog wat meer in de stof verdiepen maar dat komt morgen wel nu effetjes leren voor scheikunde!!!
 
Maar denk niet dat het raar is hoor dat twijfelen.. heb dat zelf ook vaak gehad vroeger.. zelfs zo erg dat ik wel eens een training afkapte uit vertwijfeling omdat mij wat anders werd geadviseerd door een instructeur terwijl ik vantevoren een schema in mijn hoofd had ;) Het is gewoon verwarrend maar ga maar gewoon trainen, je leert vanzelf wat voor jou het beste werkt.
 
al die informatie op internet, je zal altijd uitspraken vinden die het tegendeel zeggen van wat je net daarvoor gelezen hebt.

mijn ervaring is dat als er ergens een methode is die roept dat je iets snel kan bereiken (dit geld zowel voor afvallen als voor spieren kweken) dat het dan heel moeilijk is die over langere tijd vol te houden, en als je het niet volhoud is het effect ervan ook weer net zo snel verdwenen.

maar ja, dit is alleen maar ervaring, geen wetenschap ;)
 
Vandaag met het schema getraind...

eerste keer deadlift en squat gedaan , met behulp van een fitness coach...

en heb 2 bakken kwark gehaald (ik ga meer halen maar eerst wil ik weten welke lekkerder is ;) )

Ik begin. weer met enthousiasme te trainen
 
je stresst merk ik. Stress = losing muscle
 
je stresst merk ik. Stress = losing muscle
En jij necro't een topic waar voor 't laatste drie maanden geleden op gereageerd is.

.. goed, nu dit topic toch uit z'n grafkist is getrokken:

GA. MEER. VRETEN. En dan niet 'een eitje meer', maar dat hele nest eieren, kuikens en de kip erbij.
Als je makkelijke calorieën binnen wilt krijgen: volle melk, ongezouten pinda's.
Volle melk is zo'n 650kcal per liter, pinda's iets van 600kcal per 100g.. dan zit je al aan 1250kcal extra.
Je kunt trainen zoveel je wilt, maar je komt niet aan zolang je niet (kwalitatief en kwantitatief) genoeg eet!
 
Back
Naar boven