AndroidHealthClinic

RAM upgraden

Status
Niet open voor verdere reacties.

Big-T

Humongous Ruler
Founder
R.I.P.
50.000 berichten 10.000 berichten
Waardering
3.208
Ik wil het RAM van mijn bijna 2j oude pc graag upgraden van 2 naar 4 gig (of meer?). Gaat over deze PC:

MB: MSI K8N Neo4 [MS-7125]
CPU: AMD Athlon 64 X2 Dual Core 3800+ (2.01 GHz)
GK: N6800GT (DDR3 / 256MB)
RAM: Corsair CMX 1024-3200C2 DDR 400MHZ (x2)
HD: Samsung SP2504C (sata)

Nu heb ik geen idee of de oude RAM die er in zit nog te koop is, en indien toch, of het verstandig is om deze te kopen, of te kiezen voor de nieuwere reeksen. Voor zover ik weet zal de oudste/traagste ram dan de snelheid bepalen?

Ik zou ook de hele ram kunnen vernieuwen, maar dan moet ik de oude verkopen want kan er dan verder niets mee doen. Verder weet ik ook niet of een volledige RAM update zo nodig is in deze pc, en of het een mogelijke bottleneck zou kunnen weghalen bij het RAM?

Misschien kan iemand helpen bij het maken van de juiste keuze.

Ik wil het RAM van mijn bijna 2j oude pc graag upgraden van 2 naar 4 gig (of meer?). Gaat over deze PC:

Nu heb ik geen idee of de oude RAM die er in zit nog te koop is, en indien toch, of het verstandig is om deze te kopen, of te kiezen voor de nieuwere reeksen. Voor zover ik weet zal de oudste/traagste ram dan de snelheid bepalen?

Ik zou ook de hele ram kunnen vernieuwen, maar dan moet ik de oude verkopen want kan er dan verder niets mee doen. Verder weet ik ook niet of een volledige RAM update zo nodig is in deze pc, en of het een mogelijke bottleneck zou kunnen weghalen bij het RAM?

Ik zou gewoon je pc meenemen naar de pcboer. En vragen wat voor geheugen je er het best in kan doen. Straks past het niet ofzo.

ddr geheugen is in ieder geval nog te koop, ik weet niet waar je woont maar hier in merksem verkopen ze het bv nog

http://www.geckocomputers.be/?p=pdet&pid=96

voor de rest ken ik niet genoeg over de verschillen, dus daarmee kan ik niet helpen

• Topic Starter Topic Starter
Ik zou gewoon je pc meenemen naar de pcboer. En vragen wat voor geheugen je er het best in kan doen. Straks past het niet ofzo.
Denk niet dat dat nodig is, trouwens ben ik er zelf genoeg mee bezig om er aan te sleutelen, maar wilde graag een second opinion :)

ddr geheugen is in ieder geval nog te koop, ik weet niet waar je woont maar hier in merksem verkopen ze het bv nog

http://www.geckocomputers.be/?p=pdet&pid=96

voor de rest ken ik niet genoeg over de verschillen, dus daarmee kan ik niet helpen
Tnx.

Als je meer dan 4 GB neemt moet je wel een 64 bits OS hebben.

Bedoel meer gewoon open kast meenemen vragen wat er in kan, kopen en het er thuis in rammen. Dan kost het je ook niks extra's ofzo.

http://www.tigerdirect.com/applications/category/category_slc.asp?CatId=1600&name=1024MB-PC3200-Memory&Nav=|c:1043|&Sort=0&Recs=10

online te bestellen, helaas zullen verzendkosten duurder zijn dan RAM zelf.
:o

als je van plan bent om je vakantie op Curacao te vieren, kan ik je dan nog blij maken met DDR PC3200 geheugen: bankjes van 1 GB?
;)

wanneer je overstapt op DDR2 geheugen (PC6400 dus), zal je waarschijnlijk een ander mobo moeten hebben met minimaal een 945 chipset! ( voor intel, ik weet niet welke vergelijkbaar zal zijn voor je huidige proc.)

Daar vang je geen cent meer voor.
Vreemdgenoeg zie je dat oude ram vaak nog duurder is dan de nieuwe, omdat ze minder geproduceerd worden en toch nodig blijven om oude pc's te upgraden. Check de prijzen maar eens van de oude DDR. Maar je hebt gelijk, de moeite is het niet echt waard.

http://www.tigerdirect.com/applications/category/category_slc.asp?CatId=1600&name=1024MB-PC3200-Memory&Nav=|c:1043|&Sort=0&Recs=10

online te bestellen, helaas zullen verzendkosten duurder zijn dan RAM zelf.
:o

als je van plan bent om je vakantie op Curacao te vieren, kan ik je dan nog blij maken met DDR PC3200 geheugen: bankjes van 1 GB?
;)

wanneer je overstapt op DDR2 geheugen (PC6400 dus), zal je waarschijnlijk een ander mobo moeten hebben met minimaal een 945 chipset! ( voor intel, ik weet niet welke vergelijkbaar zal zijn voor je huidige proc.)
Tnx. Denk dat je gelijk hebt klus:

• Supports dual channel DDR 266/333/400, using four 184-pin DDR DIMMs.
• Supports the memory size up to 4GB
• Supports 2.5v DDR SDRAM DIMM

[Link niet meer beschikbaar]

Een grote upgrade wil ik nog niet doen, dat wordt dus zoeken naar dezelfde RAM.

Vreemdgenoeg zie je dat oude ram vaak nog duurder is dan de nieuwe, omdat ze minder geproduceerd worden en toch nodig blijven om oude pc's te upgraden. Check de prijzen maar eens van de oude DDR. Maar je hebt gelijk, de moeite is het niet echt waard.

Ik wil graag een grote ide hd. Maar die krengen zijn helemaal belachelijk duur. Kan nog beter een sata kopen met zon kaartje met een sata slot erop :(

Ik wil graag een grote ide hd. Maar die krengen zijn helemaal belachelijk duur. Kan nog beter een sata kopen met zon kaartje met een sata slot erop :(
Mja, sata is natuurlijk ook wel stukken beter. Maar niet iedereen hoeft z'n oude spullen te upgraden als de behoefte daarvoor nog niet echt bestaat :)

PS: Wat een k*tforum trouwens dat Tweakers, deze vraag werd gewoon zonder pardon gelocked omdat 'ik dat zelf maar moest weten', en dan klagen ze hier over slotjes :roflol:

er is zo'n hele site die daarover gaat www.hardware.info
Idd goeie site, kende hem , maar niet meteen aan gedacht deze keer. Op eigen forum posten is ook leuker ;)

http://cgi.ebay.nl/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=260311448580

kijk voor de gelegenheid eens op Belgische verkopers op Ebay
:thumbs:

21 euro per 1GB vind ik nog niet zo'n ramp
;)
Tnx. Zal eens kijken, maar heb het niet zo voor tweedehands. Verder heb ik er 2 nodig (van zelfde productie/twin).

EricR...waar ben je?:eek:

Ik zou ook de hele ram kunnen vernieuwen, maar dan moet ik de oude
verkopen want kan er dan verder niets mee doen. Verder weet ik ook niet of een volledige RAM update zo nodig is in deze pc, en of het een mogelijke bottleneck zou kunnen weghalen bij het RAM?

Vind het wel gek dat je dacht dat ddr2 downwards compatibel was... je kan maximaal enkel nog ddr3700 gebruiken maar daar heb je zonder overclocken niets aan.

Koop bij Forcom [Link niet meer beschikbaar]

2x 1gig A-data/V-data pc3200 kost je 51 euro in totaal..(wil je voor geheugen met iets betere latencies koop dan het iets duurdere corsair geheugen..).

Persoonlijk is 2 gig echt wel voldoende voor een Amd X2 3800+ je cpu is niet zozeer de bottleneck maar toch wel wat verouderd.. evenals je gehele systeem maar ligt eraan..wat je doelen zijn voor Vista is het in ieder geval ruim sterk genoeg.

is ram een bottleneck is een vraag die jejezelf moet stellen, kijk naar taakbeheer als je bezig bent en als het vol is kun je beter ram bijdoen. De processor zelf valt mee. Dit voor xp.
Voor vista is de regel hoe meer ram hoe beter. Meer dan 4 ram zal je niet op je moederbord kwijt kunnen. Koop nog 2gb extra ram en vista zal lopen op een trein.

is ram een bottleneck is een vraag die jejezelf moet stellen, kijk naar taakbeheer als je bezig bent en als het vol is kun je beter ram bijdoen. De processor zelf valt mee. Dit voor xp.
Voor vista is de regel hoe meer ram hoe beter. Meer dan 4 ram zal je niet op je moederbord kwijt kunnen. Koop nog 2gb extra ram en vista zal lopen op een trein.

Vista kan prima als een trein lopen op 2 gig...lol

Vista kan prima als een trein lopen op 2 gig...lol

er zijn al genoeg uitgeklede versies van Vista die op 512 mb ram sneller lopen dan het origineel op 2 GB
;)

System Requirement :- ( minimum )

800 Mhz Processor, 256 MB RAM ( 512 Recommended Though, will run nice on 512 MB ,better than full Vista ) 4 GB free HDD space ( for vista installation only ), compatible graphics card if u want AERO theme working ( how ever a patch is appied to force AERO to run on unsupported Graphics Card, havent tested it though.),

:D

Corsair - 1024MB = € 33,70

Intern geheugen 1024 MB
Intern geheugentype DDR-SDRAM
Model 184-pin DIMM
Kloksnelheid bus 400 MHz
Module configuration 128Mx64

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Naar boven