- Waardering
- 216
- Lengte
- 1m87
- Massa
- 80kg
dat platform heeft enkel dualchannel. Je kan beter voor 4-5 tientjes 8gig nemen uit 2 reepjes.
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
dat platform heeft enkel dualchannel. Je kan beter voor 4-5 tientjes 8gig nemen uit 2 reepjes.
oh haha zag niet dat het ddr 2 wasdat platform heeft enkel dualchannel. Je kan beter voor 4-5 tientjes 8gig nemen uit 2 reepjes.

Triple channel is in principe wat sneller dan dual channel, maar je hebt in deze niet echt veel keus aangezien Sandy Bridge CPU's alleen dual channel ondersteunen. Gewoon 2x 4 GB DDR3 op 1600 MHz kopen, die reepjes die je linkte zijn bijvoorbeeld goed. Maak je overigens niet te druk over dual <-> triple channel, in games zul je er in de praktijk niks van merken. Triple channel biedt vooral voordelen voor geheugenintensieve applicaties zoals videobewerking etc.
Ik zou wel de i5 2500K kopen in plaats van de 2500, het verschil is dat de K een unlocked multiplier heeft waardoor je met het grootste gemak gigantisch kunt overclocken, terwijl de non-K versie hooguit 100 MHz erbij kan krijgen met een hogere base clock. Ik heb gisteren een PC gebouwd voor een vriend met een 2500K, ging met een Mugen 3 koeler en wat voltage erbij zo naar de 4.5 GHz (vanaf 3.3). Met een hoger voltage zou 4.8-5 GHz ook geen probleem zijn waarschijnlijk. Ik zie dat de K € 5,- meer kost op Alternate, dus je kunt je er sowieso niet echt een buil aan vallen![]()
Ik geloof Intel teruggegaan is naar dual channel vanwege de hoge kosten (de geheugencontroller zit sinds Nehalem in de processor zelf, dus meer kanalen betekent grotere en duurdere chips).Echt? Lomp, ondanks het verschil nihiel is snap ik niet waarvoor ze de nieuwere techniek niet ondersteunen.
Ook 2de generatie sandy bridge?
Ik geloof Intel teruggegaan is naar dual channel vanwege de hoge kosten (de geheugencontroller zit sinds Nehalem in de processor zelf, dus meer kanalen betekent grotere en duurdere chips).
LGA 2011 moederborden (X79 chipset) gaan quad channel ondersteunen, maar Ivy Bridge processors voor socket 1155 zullen gewoon dual channel blijven voor zover ik weet.

Neenee, ik bedoel echt quad channel
Loop er zelf nog niet helemaal warm voor gezien het verwaarloosbare verschil tussen dual en triple channel, maar we zullen zien. Een LGA 2011 moederbord met een Ivy Bridge wordt sowieso wel een killer combinatie lijkt me, die shrinks zijn altijd ideaal om mee te overklokken.
Yes, ik heb mijn build af!
Ben onder de 600 euro gebleven! (als de btw er af is iig)
![]()
What do you all think?
100 euro eraf van de cpu en het in je gpu pompen of in je zak bewaren.