AndroidHealthClinic

Nieuwe PC onderdelen tips?

Gewoon niet doen. Die 2500K is een beest van een processor.

2 bekende hebben hem ook gekocht, zonder over te klocken zijn ze er heel blij mee. Spellen nu ook Betafield er volgens mij mee, met iets mindere processor dan dat jij hebt.

Die 2500K kan je overigens wel een 'stuk' goedkoper krijgen. Online al rond de 175 euro gezien.

Gewoon niet doen. Die 2500K is een beest van een processor.

2 bekende hebben hem ook gekocht, zonder over te klocken zijn ze er heel blij mee. Spellen nu ook Betafield er volgens mij mee, met iets mindere processor dan dat jij hebt.

Die 2500K kan je overigens wel een 'stuk' goedkoper krijgen. Online al rond de 175 euro gezien.

Precies, met dit mobo is het één druk en hop naar 4,2ghz.
Ja koop liefst alles bij één!

Valt nu nog wel mee, goedkoopste is 187 euro die ik vind.

Waarvoor koop je die kabel adapters erbij, heeft je huidige voeding dat nu niet? Hoeveel watt is die nu? En wat is dat CPU koeler ding voor 3 euro?

Valt nu nog wel mee, goedkoopste is 187 euro die ik vind.

Waarvoor koop je die kabel adapters erbij, heeft je huidige voeding dat nu niet? Hoeveel watt is die nu? En wat is dat CPU koeler ding voor 3 euro?

Mijn voeding is 600watt en heeft maar één pcie aansluiting. De kaart heeft er twee nodig.
Koel ding is verloop stuk voor mijn huidige salman!

Ah oke, je hebt iig een leuke setup! Ik heb er geen opmerkingen op.

Over jaartje SSD erin knallen en je bent helemaal up to date!

Ssd?

Voor 2 euro meer heb je DDR3-1866Mhz geheugen als je mobo dat ondersteund.

---------- Post toegevoegd Wed 12 Oct 2011 om 13:26 ----------

Solid State Disk

http://nl.wikipedia.org/wiki/Solid-state_drive

Stukken sneller dan een standaard HD. Je HD zal waarschijnlijk nu de bottleneck zijn als het gaat om snelheid en performance. Met een SSD heb je die bottleneck niet, of verhoog je die iig.

Maar dit is iets voor de toekomst hoor, het werkt nog niet allemaal 100% soepel en is kwa kosten totaal niet te vergelijken met een HD.

Yep , ik gebruik nu ongeveer half jaar ssd moet zeggen beste upgrade dat ik gedaan heb.
Voor mij nooit meer hdd.

Precies, met dit mobo is het één druk en hop naar 4,2ghz.
Ja koop liefst alles bij één!

Tuurlijk is een 200 euro CPU gepaard met een 150 euro mobo sneller dan de 955 met een sub 100 euro mobo.

Maar stop dat prijsverschil in je GPU en je hebt een snellere gaming kast. Is geen rocketscience.

Er is geen twijfel over mogelijk, games zijn nu eenmaal meer afhankelijk van je GPU, en ja sommige games zoals GTA en Strategy games vragen meer van je CPU, maar de 955 is echt geen lachertje, het blijft een snelle quadcore en gepaard met een prijsverschil in de GPU zal het alsnog beter presteren dan je i2500 + 560ti.

Je PC is nu niet echt snel voor het geld dat je ertegenaan gooit. Ik zou alleen de i2500 overwegen als je voor een SLI/Xfire systeem gaat, dan zie je wel merkbare snelheidswinst.

Met de GPU die hij nu koopt kan hij met 'gemak' alle games op medium spelen. Waarvoor dan nog betere GPU kopen?

Die CPU is gewoon zeer goed voor allround gebruik, mocht hij later andere zaken ermee gaan doen is die CPU nu een van de beste voor dat geld. Om nou te zeggen dat deze pc niet snel is voor dat geld is onzin, dit is een hele snelle setup.

Bedankt voor de feedback!

SLi komt er mischien inderdaad nog in over een tijdje, vandaar de 2500k.

Plus ik heb nog een troef, ik ga de games slechts spelen op een 1280x1024 resolutie.
En daar presteert de GTX560 SOC soms zelfs beter dan bijvoorbeeld de grotere broer gtx 570ti.

Met de GPU die hij nu koopt kan hij met 'gemak' alle games op medium spelen. Waarvoor dan nog betere GPU kopen?

Die CPU is gewoon zeer goed voor allround gebruik, mocht hij later andere zaken ermee gaan doen is die CPU nu een van de beste voor dat geld. Om nou te zeggen dat deze pc niet snel is voor dat geld is onzin, dit is een hele snelle setup.

Omdat als hij de i2500 inruilt voor een 955 dan kan hij nog steeds met gemak alles op medium spelen, waarom een duurdere cpu kopen? ;)

ik moet ook nog een nieuwe PC maar heb er geen verstand van...
is zelf samen laten stellen nou in verhouding goedkoper?
en kan je wat leuks in elkaar zetten van 600~750,- ?

in bijna alle game pc's zit een minder goede processor en een betere gpu. je gebruikt je processor gwn heel weinig voor games (uitzonderingen daargelaten)

met een i3 2100 moet je goed zitten, wil je voor het zelfde bedrag liever meer future proof zijn zou ik voor phenom 955 gaan en die overclocken naar 4,1 ghz met een aftermarket cooler.

Mijn spul komt morgen of overmorgen binnen.

iemand een site waar je je pc zelf in elkaar kunt zetten en tips? ik hoor vaker dat dit veel goedkoper is en dat je er uiteindelijk een betere pc voor minder geld aan overhoud. iemand die hier meer van af weet laat het me wten aub ;)

alternate.nl

azerty.nl

Terug
Naar boven